Робота копірайтера - основа рекламної кампанії

Робота копірайтера - основа рекламної кампанії

Копірайтер - одна з відносно нових для України професій. Вітчизняні внз поки не пропонують навчання по цій спеціальності, хоча її популярність велика, адже робота копірайтера стоїть за кожною торговою маркою, слоганом, рекламним роликом.

Однак творча складова професії з лишком «компенсується» ненормованим графіком, необхідністю працювати в авральному режимі, пропонуючи все нові і нові варіанти вирішення поставлених задач, що, в принципі, притаманне рекламному ринку в цілому.

Назва професії «копірайтер» походить від англійських слів copy (в одному зі значень - текст рекламного оголошення) і write (писати), що дійсно відповідає обов'язків копірайтера, які полягають у написанні текстів рекламного характеру: від назви рекламованого продукту і слогана до цілої статті або сценарію ролика. Мета спеціаліста - повідомити яскравим і дохідливо мовою інформацію в заданому форматі про переваги рекламованого товару або послуги.

Освіта

Сьогодні ні в одному українському вузі не навчають професії «копирайтер», оскільки рекламний ринок у нашій країні ще дуже молодий. Не існує і незалежних курсів, на яких би присвячували в основи цього ремесла. Однак є школи-студії та підготовчі програми при найбільших рекламних мережах. Також є можливість отримати початковий досвід у ході стажувань або проходження практики в рекламних агентствах, багато з яких організують тренінги для своїх співробітників, але для того, щоб у них брати участь, потрібно добитися зарахування в штат компанії.

Функціональні обов'язки

Серед основних обов'язків копірайтера можна визначити такі, як участь у виробленні стратегії рекламної кампанії; пропозицію креативних ідей для просування рекламних продуктів; створення статей рекламного характеру, слоганів, сценаріїв; адаптація та редагування рекламних текстів.

Основна специфіка роботи даних фахівців полягає в тому, що копірайтер повинен враховувати побажання замовників і керівництва, а не тільки свою «творчу» думку. Часто буває так, що в процесі роботи завдання переглядається і доводиться переробляти весь матеріал. Або виявляється, що замовник хотів зовсім не те і не зміг цього пояснити.

При цьому основна складність полягає в тому, що оцінка праці копірайтера, як і творчості в принципі, часто суб'єктивно. Тому потрібно бути готовим до того, що одну й ту ж роботу доведеться переробляти багато разів, навіть якщо вона здається виконаної бездоганно.

Навички

Копірайтер в рекламному агентстві повинен вміти працювати в команді, нерідко в авральному режимі і в будь-якій обстановці. Письменник, який потребує повної тиші і окремого кабінету, для того щоб творити, не зможе стати копірайтером.

Крім відмінного володіння рідною мовою і відчуттям стилю, в більшості компаній авторам рекламних текстів необхідно вільно знати англійську мову, в тому числі для адаптації іноземних рекламних текстів, а також впевнено користуватися ПК і Інтернетом.

За і проти

Основним плюсом професії копірайтера є широкий спектр поставлених перед ним завдань. Працюючи з різними форматами і жанрами, спеціаліст постійно розширює свій кругозір, відточує і нарощує необхідні навички - стає багатогранним професіоналом. У великих агентствах, де великий штат копірайтерів ділиться за напрямками, такого «все охоплення» може й не бути, зате в вузької спеціалізації, наприклад, у написанні сценаріїв радіороликів, копірайтер стане асом. Правда, називати його вже сценаристом радіо.

Основний мінус у роботі копірайтера - відсутність можливості відпочити від неї. Включилися в процес і почав думати над поставленим завданням, захоплений професіонал продовжує виношувати думки і після роботи, і на вихідних, намагаючись черпати ідеї з усього, що відбувається навколо.

Разом з тим, копірайтеру обов'язково потрібні «залізні нерви», а також здатність придумати «п'ятдесят п'ять оригінальних слоганів з трьох слів про дитячі дерев'яні кубики». З іншого боку, копірайтер також повинен вміти забути про ці слогани і придумати ще сорок чотири, тому що концепція змінилася, уточнює експерт.

Справи фінансові

На рівень зарплати копірайтера впливають такі фактори, як його досвід, місце роботи, регіон, причому розкид пропозицій може бути дуже великим. Зокрема, на українському ринку праці пропозиції для копірайтерів коливаються від $ 200 до $ 1500-2000 на місяць. Трапляється і відрядна оплата - за 1000 знаків тексту або за одиницю (слоган, назву, сценарій).

Перспективи

Талановитий копірайтер, що володіє художнім смаком, може досить швидко вирости до посади креатив-директора. А можна використовувати цю професію як стартовий майданчик для переходу в суміжну сферу, відзначають фахівці. Наприклад, досить часто копірайтера стають еккаунт-менеджерами, фахівцями з маркетингу, бренд-менеджерами, контент-редакторами і т.д.

Джерело: Liga


Коментарі

0
Залишити коментар
Залишити коментар
Будь ласка, введіть ваше ім’я
Будь ласка, введіть коментар.
1000 символів
або Відмінити


Інші статті в категорії ЗМІ, видавництво, поліграфія Маркетинг, реклама, PR