Логістик: історія питання

Логістик: історія питання

Логістика - це ідеальний варіант кар'єри для тих, хто не любить ходити в строю. При унікальних можливості кар'єрного росту логістик завжди повинен бути першим, намагаються прорахувати кілька ходів вперед.

З приводу виникнення логістики є дві версії, які не виключають, втім, одна іншу. Одна свідчить, що ще в Римській імперії була розроблена спеціальна система розподілу продовольства.

Інша версія, більш поширена і близька, пов'язана з участю американських військ у Другій світовій війні. У надрах американських генштабу були розроблені (а під час війни застосовані) нові технології постачання армії Вони були спрямовані, якщо можна так висловитися, на підвищення комфортності бойових дій: щоб снаряди не доводилося доставляти на позицію по-пластунскі і щоб після обіду ні один американський солдат не залишився без звичної чашки кави та жувальної гумки. Все повинно було бути в потрібній кількості, в належному місці та в точний час.

Мистецтво постачання було відшліфовано на театрі військових дій настільки, що після війни практичні американці не могли не застосувати його до цивільного життя. Була заснованна Рада з менеджменту логістики, яка визначила: «Логістика-це процес планування, організації та контролю руху матеріальних потоків, їх складування та зберігання, надання відповідної інформації по всіх етапах їх просування від місця відвантаження до місця призначення з метою забезпечення якісного задоволення запитів клієнтури».

До 70-х років логістика остаточно сформувалася як прикладна дисципліна, а сам термін став активно застосовуватися в усьому західному світі. Приблизно тоді ж розпочався бурхливий розвиток роздрібних мереж, почали з'являтися перші супермаркети (в повному сенсі цього слова). І виникла необхідність налагоджувати прямі зв'язки між постачальниками та продавцями, щоб товари доставлялися щотижня безпосередньо в магазини. Тодішні логістики, ще не названі такими, «вручну» регулювали наповнення полиць магазинів і підтримку асортименту. Проблеми компенсувалася складськими запасами.

Вже через 10-15 років цього стало недостатньо. З'явилися проміжні ланки: дистриб'юторські центри, куди привозили товар постачальники, транспортні компанії, які замовляли основні перевезення в магазини, і т.д. Стало очевидно, що невигідно зберігати запаси на складах, а тому потрібно збільшувати так звану оборотність товарних запасів (той термін, за який товар встигає бути проданий, щоб його місце зайняв інший).

Незабаром логістика легко переступила через просте розподіл товару. Показавши свою ефективність, вона виявилася особливо корисною у наш час.

Справа в тому, що західний ринок сьогодні охоплений ідеєю мінімізації витрат. Це й зрозуміло: більшість товарів має майже однакові властивості, приблизно рівні ціни і часто вироблені на одних і тих же заводах. І єдиний шанс вижити в цій найжорстокішої конкуренції - економити. На дрібницях, непомітних деталях - метрах, хвилинах, центах... За підрахунками фахівців, у розвинених компаніях скорочення так званих логістичних витрат на 1% еквівалентно майже 10% збільшення обсягів продажу. Це гігантські цифри. За них варто поборотися.

І тут на сцену виходять спеціально навчені люди - логістики (вони ж логісти).

Що роблять логістики?

Якщо уважно прочитати усі складні визначення цієї загадкової спеціальності, то можна підсумувати: це економія. Логістика покликана заощаджувати кошти, продукцію, час, гроші, площі, обладнання і т.д. Логіст, за влучним висловом одного з журналістів, що це професійний скряга, який чи не єдиний у всьому ланцюжку від виробника до споживача думає не про те, як заробити, а про те, як заощадити.

Логістика, таким чином, підконтрольні всі процеси, де можна цю економію здійснити. А це закупівлі, постачання, транспортування, зв'язок з митницею і державними органами, упаковка, продажу. Вибудувавши складну структуру взаємної зв'язку елементів, логістик не дозволяє товару довго лежать на складі, вантажівці - їхати довгою дорогою, магазину - чекати завезення продукції.

Отже, потрібний продукт потрібної якості в необхідній кількості в призначений час повинен бути доставлений у відповідне місце з мінімальними витратами для споживача.

Якщо всі ці правила виконані, можна вважати, що логістик виконав своє завдання. І сьогоднішнє перетворення логістики у великий бізнес з великими витратами (в промислово розвинених країнах -20-30% ВВП) говорить лише про те, що задача ця не з простих.

Необхідність логічного мислення нe виключає інтуїції та прекрасну реакцію - вміння швидко знаходити вихід зі складної ситуації. Деякі з фахівців взагалі вважають, що «хороший логістик, як і справжнім пекар, може бути тільки гравець« від Бога » - не вміє вгадати по очам бажання шефа, а наділений талантом рухати товари та вантажі, як фігури на шаховій дошці, до блискучого результату».

Досить корисні та комунікативні якості, вміння знайти спільну мову з різними людьми (від водіїв вантажівок до директорів заводів і чиновників Митного комітету) і висока ступінь концентрації (адже необхідно одночасно працювати з великою кількістю інформації в паралельному режимі).

Плюс - математичні та економічні знання, і, звичайно ж, розуміння основних законів бізнесу, як в глобальному, так і в прикладному сенсі.

Джерело: "Освіта"

Інші статті в категорії: Логістіка, склад, ЗЕД
Залишити коментар
При заповненні форми була допущена помилка
Невірно заповнені поля відмічені червоним.
Будь ласка, перевірте форму ще раз.
Користь публікації
Оберіть мишкою кількість зірок і натисніть, щоб зафіксувати результат.
Ім'я*:
Коментар*:
не більше 1000 символів (введено: 0)
Зворотній зв'язок