Переваги старого нового співробітника

Переваги старого нового співробітника
Анна Коцарь, Тетяна Кузнецова

Нерідко трапляється, що людина, що звільнилася з компанії, через якийсь час проситься назад. Чи варто слухати бажання «блудних синів», і чи можна перетворити їх у лояльних співробітників?

Для великих і середніх компаній США і країн Західної Європи повторний прийом на роботу став звичною справою. Настільки, що повертаються тепер називають спеціальним терміном - «Бумеранг» (boomerang employees). Згідно з дослідженням, проведеним у 2005 році компаніями Gartner Group і Recruiting Trends, у 60% організацій вітають повернення старих співробітників, і з кожним роком кількість таких роботодавців збільшується на 3%.

Коли можна наймати знову

Якщо співробітник, що пішов, володіє знаннями, навичками або досвідом, які корисні компанії, чому б не взяти його знову? Адже в цьому випадку можна сказати, що організація повертає не стільки конкретного фахівця, скільки набір професійних і особистісних компетенцій, які дозволяють їй ефективно працювати. Чи виправданим виявиться такий крок - залежить від причин звільнення працівника та обставин, при яких він повертається. Розглянемо найпоширеніші ситуації, коли «бумеранги» корисні для вашого бізнесу.

Ударимо по нових проектах старими співробітникам

Часто люди йдуть в інші компанії з метою професійного та кар'єрного росту, а повернувшись назад, успішно застосовують набуті знання та навички в нових проектах на старому місці роботи.

Мартін Кокс залишив службу в Lotus Development Corp., яка спеціалізується на розробці програмного забезпечення, одержимий мрією створювати власні програми, що тут він не міг здійснити. У компанії Individual Inc. йому надали таку можливість, і він приступив до створення програми розсилки новин на платформі Lotus. Після її успішного запуску Кокс не зупинився на досягнутому, а вирішив підвищити професійний рівень, в першу чергу - розширити свої знання в сфері використання компаніями програмного забезпечення для досягнення бізнес-цілей. І подумав, що непогано було б проконсультуватися з накопиченими у нього питань у компаніях, які вже впровадили або впроваджують у себе програмні продукти. Після року невдалих пошуків він звернувся в Lotus, де був прийнятий з розкритими обіймами. Повернення в Lotus, яку він знав дуже добре, стало поштовхом до швидкого професійного росту.

Іноді гарним приводом для прийняття «бумеранга» можуть послужити сприятливі зміни в компанії, скажімо - вихід на новий етап розвитку. Іво Хан, керівник хед-хантінговой компанії Xecutive Group, говорить: «Ідеальний співробітник- «бумеранг» виглядає так: він почав працювати у вас ще студентом або відразу ж після закінчення університету. Однак через деякий час зрозумів, що тут йому занадто тісно, немає можливостей для того, щоб розкрити свій потенціал, і вирішив рухатися далі. Коли компанія розширює сферу діяльності, вона запрошує цієї людини знову - вже з досить великим багажем знань і навичок - назад ».

Часом навіть буває корисно відпустити працівника в яку-небудь іншу організацію попрацювати над тим чи іншим проектом, а потім знову взяти до себе, запропонувавши вигідні умови. Наприклад, в консалтинговій компанії Merger & Acquisition Services, LLC широко застосовується така практика: час від часу менеджерам дають можливість спробувати себе в інших фірмах. Це допомагає їм розширити свій досвід, навчитися вирішувати нові проблеми і завдання. Дивно, але менеджери розглядають такий крок як бонус і нерідко надають перевагу його навіть підвищенню зарплати.

Закрити проріхи професіоналом

Нікуди не дінешся від факту, що «бумеранги» частенько закривають гарячі вакансії. Але чи варто шукати тут негатив? Звернутися з пропозицією до колишньому співробітника часом особливо вигідно. Олександр Єрмаков, директор консалтингової компанії «Персонал-технології», вважає: «Якщо людина перейшла на іншу роботу і набрався там нових знань, досвіду, підвищила свою класифікацію, то це може зіграти позитивну роль при прийомі на роботу. Крім того, старий співробітник вже знає компанію: її бізнес-процеси, культуру, стиль ведення справ. Тому етап адаптації пройде набагато легше».

Вдома краще

Трапляється, що навіть лояльний співробітник іде з компанії, зведена вигідною пропозицією конкурента. Особливо це характерно для сфер, де професіонали - на вагу золота. Менеджер з розвитку бренду компанії JTI Лідія Надич-Петренко ділиться своїм досвідом: «Рівень наших співробітників часто виявляється вище, ніж в українських компаніях, тому, наприклад, торговим представникам JTI нерідко пропонують керівні позиції у відділах продажу вітчизняних фірм. На перший погляд це здається дуже перспективним кар'єрним кроком, але бувають ситуації, коли, пропрацювавши якийсь час в іншій організації, людина усвідомлює, що йому ближче за духом робота в JTI, що у нас йому працювати набагато комфортнішим. Якщо в нашій компанії він добре себе зарекомендував, то чому б не дати йому можливість повернутися? За останні два роки у нас було три випадки, коли колишні співробітники поверталися в JTI, причому двох взяли на керівні посади».

Залишити коментар
При заповненні форми була допущена помилка
Невірно заповнені поля відмічені червоним.
Будь ласка, перевірте форму ще раз.
Користь публікації
Оберіть мишкою кількість зірок і натисніть, щоб зафіксувати результат.
Ім'я*:
Коментар*:
не більше 1000 символів (введено: 0)
Зворотній зв'язок