Чи варто віддавати дитину в балет?

Чи варто віддавати дитину в балет?

Балет це одне з найпрекрасніших мистецтв світу, і воно по праву завжди вважалось елітарним, але для більшості звичайних людей ця професія прикрита театральною завісою таємниці, тому ми вирішили поспілкуватись з людиною яка більшість свого життя віддала мистецтву балету.

Сьогодні ми будемо спілкуватись з Миколою Санжаревським, провідним солістом балету Львівського національного театру опери та балету, Арт директором Школи Академічного і Сучасного балету.

– У кожній професії є свої мінуси і тонкощі про які не знають інші, своя специфіка. Що стосується «понівечених ніг», то ми зараз живемо в такий час, коли при дотриманні необхідних превентивних заходів, всього цього можна уникнути. Все залежить від свідомості людини. Цього нескладно уникнути. Так, ноги вбиваються, так, з'являються мозолі, але якщо їх вчасно прибирати і лікувати (тим більше, що це все доступно і нескладно), то нічого подібного не буде.

Тепер про порвані м'язи і травми спортивного типу.

Часто в житті зустрічаються у звичайних людей травми, ростягнення, вивихи, переломи, хоча вони не танцюють. Якщо порівнювати звичайних людей і артистів балету, то артисти балету набагато більше застраховані від побутових травм оскільки їх тіло і координація значно більше розвинені. Та й безпосередньо в професії є певні правила, яким навчають, і якщо їх дотримуватися, і бути уважним до себе ,і до своїх партнерів, ймовірність серйозних травм зводиться до мінімуму. А якщо порівняти звичайних пенсіонерів і балетних, то балетні ветерани, серцево-судинна система котрих та обмін речовин на протязі багатьох років стимулюється, в старості набагато більш рухливі у порівнянні зі своїми нетанцюючими однолітками.

– А якщо у дитини немає необхідних фізичних даних, але є величезне бажання стати балериною і неймовірна працездатність?

– Природно, діти, в яких закладені прагнення, працездатність і талант, можуть подолати брак даних. Але якщо немає необхідного мінімуму професійних даних і витривалості, а є тільки одне велике бажання танцювати, я думаю, варто пробувати себе не тільки в балеті : на сьогоднішній день існує багато альтернатив балету - м'якші сучасні напрямки, модерн, дуже багато всього. Тому цілком можна танцювати для душі, працювати в цікавих колективах, але в той же час паралельно отримувати другу професію. У будь-якому випадку завжди є можливість змінити своє життя в будь-якому напрямку, і піти іншим шляхом.

– Чи правда, що балеринам складно народжувати дітей в силу фізичних особливостей і величезну зайнятість?

– Це ще один міф. Якщо ваша донька не буде зловживати дієтами в перехідному віці, пити таблетки для схуднення і садити собі шлунок, а також палити і пити енергетики, вона зможе народжувати як всі інші люди. Отже, поганий спосіб життя набагато більше впливає на ризик безпліддя, аніж балет. А так, балерини народжують в будь-якому віці, спокійно, звичайним шляхом. Мені навіть здається, що серед звичайних людей набагато більше тих, які не можуть народити, ніж серед балетних.

– Як зрозуміти батькам, варто дійсно віддавати дитину в балет, якщо вона просить про це?

– Батьки повинні бути інформовані і жваво цікавитися тим що подобається дитині, якщо малюк скаче під музику і намагається повторювати випадково побачені танцювальні елементи - то йому прямий шлях в танцювальну школу. Крім того дітям допоможе розвиватися в танцях, коли батьки будуть цікавитися балетом і танцювальним мистецтвом. Якщо батьки не будуть хоч трохи цікавитися балетом, дитині буде важко зануритися в професію і освоїти її, не знаходячи підтримки з боку близьких.

– Куди краще віддати чотирьох-п'ятирічну дитину займатися танцями?

– Можна для початку віддати дитину на художню гімнастику - це дозволить розвинути дитині розтяжку, а після цього варто віддати дитину в колектив або школу, де він зможе познайомитися з різними танцювальними напрямками. Багато студій та шкіл набирають дітей з 5, і навіть з 3 років, і це не небезпечно для дитини оскільки програми адаптовані під певний вік.

При виборі колективу важливо звернути увагу на те скільки виступів, звітних концертів проводить цей колектив. Так само, важливою є участь у фестивалях і конкурсах, тому що чим більше дитина виступає на сцені, тим швидше вона професійно розвивається.

– Розкажіть, будь ласка, про розпорядок дня артиста балету, про харчування.

– Розпорядок дня близький до правил здорового способу життя.

Ранок починається з зарядки, деякі з артистів в якості зарядки практикують ушу або йогу, особисто я віддаю перевагу бігу вранці.

Артистам балету рекомендується добре снідати, головна запорука для збереження витонченої фігури – їсти 4-5 разів на день , але потроху, звертати увагу на продукти багаті на вітаміни та мікроелементи . І важливо не їсти за дві години до сну.

Існує думка що балерини не їдять солодке, це не так, звичайно вони не їдять його багато, але якщо іноді в першій половині дня з'їдати якийсь десерт або шоколадку, то це не позначиться на фігурі.

Лягати спати варто раніше близько 22.00 оскільки сон до опівночі набагато більш ефективний і організм швидше відновляється.

– Скільки разів на тиждень найкраще займатися танцями або гімнастикою з маленькими дітьми?

– До 8 років – від двох до чотирьох разів на тиждень. Потрібно враховувати те, що у маленьких дітей зростає організм. Так, вони дуже легко засвоюють новий матеріал, а їхнє тіло легко піддається навантаженню і розтяжок, але тілу необхідно давати відпочивати, щоб не було перенавантаження в той період, коли кістки формуються, і це не привело до їх деформації. Навантажувати маленьких дітей надміру не можна, тому що це може викликати негативні наслідки.

Мамам і татам дітей раджу стежити за тим, щоб дитина не замикалась, відчувала себе досить вільною і не перенапружувалась. Бувають випадки, коли мами, дивлячись на погані оцінки дитини, фанатично намагаються її навантажити, або заборонити на час відвідування танців і в результаті в загальноосвітній школі дитина підтягується на якийсь час, а танцях втрачає форму і навички. Часто після пропуску занять протягом трьох і більше днів вже неозброєним оком видно що м'язи дитини слабшають, втрачається то що до цього напрацьовувалось. Хтось зростає швидше, хтось повільніше, не можна на дітей постійно насідати. Наприклад, якась дівчинка виросла швидше, ніж її однокласниці, отже, у неї м'язи довше зберігають працездатність, а увага довше може бути зконцентрована.

– Розкажіть про зоряної хвороби, на скільки це поширено.

– Як і в будь-якій іншій творчій професії це існує. Буває, що в певний момент у балерини втрачається реальне сприйняття свого рівня і рівня колег тоді і розвивається так звана зоряна хвороба. Правда в професійному середовищі зазнайок терпіти не можуть, і як правило їх швидко ставлять на місце самі артисти. Будь-яка майбутня балерина повинна розуміти що себе краще недооцінювати ніж переоцінювати, а якщо тебе цінують і поважають твої однолітки та педагоги це вже щось значить.

– Що необхідно балерині для успіху крім уміння бездоганно танцювати?

– Я вважаю, що будь-який балерині не треба замикатися тільки на танці. Для успіху необхідно постійно розширювати свій кругозір, вивчати все що може бути корисним, а це музика, історія, художня література. Це допоможе зрозуміти як той чи інший герой міг себе вести в певний історичний період і якими б манерами він би володів.

А в повсякденному житті потрібно постаратися зберегти дитячу захопленість, бути позитивним, бути людиною, яка може дарувати людям радість кожної хвилини. Ти ніколи не будеш професіоналом, знаючи тільки свою спеціальність. Знання поза своєю професією дають можливість свіжо дивитися на свою професію. А взагалі, чудово, коли ти розумієш, що можеш ловити задоволення з дрібниць, з самого процесу, усвідомлювати те, що у тебе особлива професія, отримувати естетичну насолоду від життя в танці.

Джерело: ballet.lviv.ua


Коментарі

0
Залишити коментар
Залишити коментар
Будь ласка, введіть ваше ім’я
Будь ласка, введіть коментар.
1000 символів
або Відмінити


Інші статті в категорії Дизайн, творчість