Мерчендайзер

У перекладі з англійської «merchandising» - планування та стимулювання збуту. Він складається з цілого комплексу заходів, кінцева мета яких - збільшення обсягу продажу товару в конкретній торговельній точці. У цьому його головна відмінність від реклами. Мерчендайзери працюють на місцях і відповідають за те, щоб саме їхній товар продавався краще за інших в роздрібних магазинах.

Специфіка професії

Зазвичай під опікою мерчендайзера перебувають від трьох до двадцяти магазинів. За робочий день в ідеалі потрібно об'їхати їх усі. На практиці, якщо «підопічних» багато, відвідувати кожну точку треба не рідше, ніж раз на тиждень-два. Невипадково роботодавці воліють брати на роботу мерчендайзерів з особистим автомобілем. Встигнути скрізь, користуючись громадським транспортом, практично нереально.

Місце роботи

Оптова та роздрібна торгівля.

Особисті якості

Якщо аналітичні здібності потрібні не завжди, то ретельність, комунікабельність, впевненість у собі, переконливість - якості, необхідні всім мерчендайзерам без винятку. Саме ці риси заохочуються роботодавцями і можуть переважити профільну освіту і досвід роботи.

Кар'єра

У більшості випадків мерчендайзер - це стартова позиція. Наполегливі та цілеспрямовані довго на цьому етапі не затримуються, і вже через півроку-рік стають старшими мерчендайзерами.

Наступна сходинка кар'єрних сходів - супервайзер. Цей спеціаліст керує групою мерчендайзерів: координує їх роботу, пояснює стратегію проведення рекламної кампанії, прийняту на даний момент в фірмі. Супервайзер спілкується з керівництвом компанії, від якого отримує безпосередні вказівки.

Через кілька років супервайзер може вирости до торгового представника компанії у районі, місті і навіть регіоні. Вища ступінь - керівник торгового представництва міжнародної компанії в будь-якій країні або групі країн.
Інший варіант розвитку кар'єри - реклама та маркетинг. Деякі мерчендайзери переходять у рекламні

відділи своїх компаній і досягають на цьому шляху великих висот - накопичений досвід дозволяє.
Зарплата мерчендайзера залежить від досвіду, рівня компанії, обсягу роботи. Деякі роботодавці виплачують відсотки від продажу, щоб додатково стимулювати співробітників.

Дещо окремо стоять мерчендайзери, які працюють в компаніях елітного сегмента. Щоправда, у таких компаніях потрібно вільне володіння англійською мовою, оформлювальні навички, аналітична робота, контроль за дотриманням фірмового стилю.

Освіта

Абсолютна більшість роботодавців надають перевагу набору молодих співробітників (18-25 років) і самостійному вирощуванні кадрів. Для цього при великих торгово-виробничих компаніях діють спеціальні навчальні центри.

Інші професії в категорії «Маркетинг, реклама та PR»
Зворотній зв'язок