ТБ-байер

В індустрії моди байєри фахівці, яких поважають. Саме вони обирають з колекцій відомих дизайнерів ті речі, які потім з'являються у модних бутіках. Від їхньої думки залежить успіх і доходи будь-якого дизайнера. Мало зробити гарну річ і показати її на подіумі. Її ще треба продати. Мода, перш за все, - бізнес. Байєри це розуміють краще, ніж хто-небудь інший. І при підборі колекцій керуються потребами клієнтів. Куплять такі речі чи ні? Питання аж ніяк не пусте, з огляду на вартість. Нереалізована колекція - прямі збитки.

Байінг важка робота. Завжди є ризик придбати не те, що потрібно. Усе залежить від інтуїції та знання смаків покупців. Байєр не просто товарознавець, який підбирає асортимент товару в магазині. Він тонкий стиліст, здатний оцінити одяг як витвір мистецтва.

Байєр купує одяг не лише для еліти. Він може також займатися і формуванням асортименту для масового покупця. Але від цього суть професії не змінюється.

У штаті престижних магазинів модного одягу часто не один, а кілька байєрів. У кожного свій напрямок. Одні закупають чоловічий одяг, інші - жіночий, треті - спортивні костюми, четверті - ексклюзивні речі.

При надходженні кожної нової колекції байєр консультує продавців бутіка. Пояснює, як речі компонувати одні з одними і з іншими колекціями. Адже одяг на вішалці виглядає зовсім інакше, ніж на манекенах. Байєр має донести до продавців ідеологію продукту, навчити їх грамотно пропонувати товар клієнту.

Специфіка професії

Плюси професії

  • можливість подорожувати;
  • знайомство з новими колекціями та яскраві враження;
  • причетність до світу моди;
  • приємно своєю роботою підвищувати людям настрій, робити їх красивими, чути слова подяки;
  • спілкування з цікавими творчими особистостями: дизайнерами, художниками, модельєрами.

Мінуси професії

  • відповідальна робота - постійно ризикуєш великими грошима;
  • немає можливості відпочити, розслабитися: один сезон закінчується - починається наступний;
  • ненормований робочий день;
  • часті відрядження;
  • неможливість постійно знаходитися поруч з близькими людьми: сьогодні Париж, завтра - Мілан, післязавтра - Лондон.

Місце роботи

У сучасних модних бутіках.

Особисті якості

З креативної і з комерційної точки зору байєр - основна фігура в бутіку. Від нього залежить весь асортимент. При підборі речей потрібно бути максимально обережним. Але у той же час вміти і ризикувати: іноді маловідомий дизайнер створює гарну колекцію і потрібно не побоятися її купити. Байєр повинен володіти особливим чуттям, яке допомагає грамотно і комерційно вигідно формувати асортимент.

Кар'єра

Більшість перших байєрів в Україні, як правило, були також господарями бутиків. У цьому випадку вища точка кар'єри в області байінга вже досягнута. Однак сьогодні байєри виділяються в окрему професійну групу та їх наймають як будь-яких інших фахівців.

Освіта

Байєр повинен мати досвід роботи в бутіку, стежити за всім, що відбувається у світі моди, відвідувати тижні pret-a-porte, працювати з дизайнерами, відчувати смаки клієнтів, багато подорожувати, вільно володіти іноземною мовою.

Професійних байєрів в університетах поки не готують. Однак можна сказати з упевненістю, що подібному фахівцю підійде будь-яка освіту, яка розвиває почуття композиції, смаку, пропорції, гармонії, дає уявлення про дизайн. Не завадять також відомості з галузей економіки та маркетингу. Для цього добре підійдуть факультети Менеджмент, Маркетинг або Дизайн.

Інші професії в категорії «Маркетинг, реклама та PR»
Зворотній зв'язок