Сторітелінг від Коул Нафлік: Крок 1й

Сторітелінг від Коул Нафлік: Крок 1й

Як ефективно розказати історію та візуалізувати складну інформацію за допомогою даних: 6 кроків оптимального сторітелінгу, які змінили передачу інформації в еру великих даних порівняно з впливовими попередниками, такими як Джин Желязни.

Авторка бестселера «Storytelling with Data: A Data Visualization Guide for Business Professionals» Коул Нафлік (Cole Nussbaumer Knaflic) демонструє, як ефективно розказати історію та візуалізувати складну інформацію за допомогою даних. Коул Нафлік визначає 6 кроків оптимального сторітелінгу, які змінили передачу інформації в еру великих даних порівняно з впливовими попередниками, такими як Джин Желязни.  

В цій статті ми розглянемо Крок 1й – про важливість контексту, який обумовлюється трьома основними питаннями: (і) перед ким ми виступаємо; (іі) що хочемо отримати від слухачів і (ііі) як комунікувати з нашою аудиторією. Розглянемо ці питання на типовому прикладі, коли менеджер має представити квартальний звіт за результатами роботи компанії.

Питання № 1. Перед ким ми виступаємо?

Зрозуміло, що презентація для занадто різношерстої аудиторії може виявитися неефективною, тому краще підготувати різні варіанти доповіді і провести декілька окремих презентацій. Наприклад, презентація для керівництва (фокус на прибутковості і стійкості компанії) може суттєво відрізнятися від презентації для робітників (фокус на зарплаті і соціальній сфері). Якщо Ви виступаєте перед новою аудиторією, то треба визначити чи сприймають Вас як експерта, чи експертність ще потрібно довести.

Питання № 2. Що ми хочемо отримати від аудиторії?

Як буде виглядати успішний результат Вашої презентації квартального звіту за результатами роботи компанії? Чи необхідно збільшити продуктивність, змінити застарілі практики, скоротити видатки чи навпаки збільшити інвестиції? Перш за все, необхідно з’ясувати, чому для аудиторії важлива Ваша доповідь. Зрозуміло, що в кожної аудиторії є певні упередження, наприклад високий прибуток в для керівництва може означати потребу в збільшенні інвестицій, а для робітників – очікування підвищення зарплати. Відповідно інформацію при фінансовий результат у попередньому кварталі треба подавати по-різному для цих аудиторій. Якщо Вам некомфортно пропонувати конкретні дії, то запропонуйте учасникам обговорити наступні кроки.

Питання № 3: Як комунікувати з аудиторією?

Під час презентації ми повністю контролюємо те, що бачить аудиторія, проте менше фокусуємося на деталях (в імейлі – навпаки), тому в наступних кроках Коул визначає основні принципи сторітелінгу за допомогою даних, наприклад, важливість дизайну при виборі візуалізації. Для комунікацї з аудиторією необхідно використати дані, які підтримують Вашу позицію. Звісно тут не йдеться про маніпуляцію даними, а лише про необхідність поділитися тими перлинами аналізу, які сформували Ваше розуміння проблеми і способи її усунення.

Отже, відповідаючи на ці три питання, Ви зможете краще розібратися в контексті наступного разу, коли будете готувати презентацію. В наступній статті ми розглянемо, як сформулювати головну думку, яку має почути і запам’ятати наша аудиторія.

Блог Максима Обрізана: https://obrizan.org/blog/


Залишити коментар
Будь ласка, введіть ваше ім’я
Будь ласка, введіть коментар.
1000 символів

Будь ласка, введіть email
або Відмінити

Інші статті в категорії IT, програмування, розробка Project management, управління проектами Бізнес освіта, MBA