Сценарий вашого бизнесу. Нотатки для підприємців

Сценарий вашого бизнесу. Нотатки для підприємців

10 вересня 2010 року в щотижневому видавництві «Влада грошей» вийшла стаття Юнони Ільіної «Сценарій Вашого бізнесу. Нотатки для підприємців». У статті затронуте цікаве питання: невже все в бізнесі (та і в житті) йде за написаним сценарієм?

СЦЕНАРІЙ ВАШОГО БІЗНЕСУ Нотатки для підприємців.

Життя – театр, а люди там актори. У. Шекспір. Ваш бізнес – театр, гра. Вашого розуму. ЦІМ Почерк

Чи так? Тоді ми пишемо свій сценарій, а потім реалізовуємо. З великим АЛЕ: ми не знаємо який саме сценарій ми написали, він діє поза свідомістю. Ми в колії нашої моделі. Вчені довели - ми маємо неусвідомлені моделі для бізнесу, відносин, фінансів, еtс. І в цьому сценарії записано ходи від зав’язки до фіналу... Усе визначено. І хай навіть нами, про що ми не знаємо. Добре, як сценарій з щасливим кінцем і грошовими призами по дорозі! А як ні? Та як оцінити взагалі?
Свій сценарій можна усвідомити та змінити, коли щось не влаштовує. Задача непроста, цікава і реальна. Успіх – це вийти за рамки сценарію, за межі автоматизму. Оцінку власної успішності ми пропонуємо зробити по 5 критеріях (розробка Ю. Ільіної): здатність змінювати поведінку. По-друге, стан здоров'я, вміння підтримувати стан здоров'я, енергії на бажаному рівні. Далі, вміння досягати бажаного фінансового рівня; базовий емоційний стан, з яким настроєм людина прокидається і засинає, чи вистачає інтересу на те, чим займається, що любить. І п’яте - це здатність встановлювати і підтримувати контакти в професійній і особистій сферах. Виділяємо найважливіші 3 критерії, оцінюємо. Коли є зростання, то модель життя/сценарій - успішні. Ні? Сценарій пора змінити. Питання: що змінювати? Коли зламалася кватирка – не варто зносити будинок. Так і в життєвому сценарії. Ми розробили кілька програм, що допоможуть усвідомити свою модель (це «Точність мислення лідера», «Жіноче лідерство», «Управлінські поєдинки», «Мій сценарій». Подробиці шукайте на нашому сайті). Сценарій визначає ще одне: хто Ви у вашому бізнесі?
1. Сценарист. Він же - інвестор. Задає тон п'єсі, сам пише сценарій бізнесу. Вирішує: бути чи не бути; вибираючи керується незрозумілими більшості, нелогічними для них критеріями, бо його логіка – життєва креативність, акт творення, вихід за межі…
2. Режисер, або керівник. Стежить за тим, щоб обраний ним сценарій був реалізований. Важливо обрати СВОЮ п'єсу та сценариста. Успіх «зі своїми» за цінностями та провал з іншими.
3. Актор, або виконавець: діють в жорстких рамках, але вільні вибирати інвестора, бізнес, режисера.
Ваша роль повинна відповідати Вашому таланту, амбіціям, можливостям і працездатності. Освіта, стать, вік неважливі. Виявити сценарій бізнесу можна так: погляньте у дзеркало. Який священик, така і паства… І «диво» зі скляним поглядом і тисяча пояснень, чому неможливо щось зробити, це також частина вашого сценарію, вас. Ви самі його написали, вибрали акторів, довірили режисеру вашу справу. Другий метод - авторська гра «Сценарій успіху». Ми практикуємо сценарні розкладки вже 7 років. Ключова команда придумує казку про свою компанію. Казку аналізуємо, робимо прогноз разом з групою: що буде, якщо компанія далі дотримуватиметься цієї стратегії. Після того, як сценарій усвідомлений, можна його «переписати» так, аби «всі жили довго і щасливо»* . Пропонуємо Вам «улюблені» сценарії українського бізнесу.
1. «Курочка Ряба»: інвестор зносить «золоте яйце», передає його непрофесійній/невмотивованій і т. ін. команді. Фінал: ідея розбивається, а дід і баба (менеджери) задовольняються невтішним плачем, доки інвестор не дасть іншу забавку.
2. «Колобок»: невиправдано амбіційна компанія вважає, що їй нічого не загрожує, всі труднощі вони здолають, можна робити те, що хочу, і не піклуватися про тил, клієнтів тощо. Фінал: на ринку з'являється хтось сильніший… Що роблять дід і баба, ви пам'ятаєте.
3. «Ріпка»: гімн командному духу, «Разом – ми сила!». При цьому сил, ресурсів компанія витрачає більше, ніж потрібно. Непропорційні розміри ріпки та вартість зусиль. Те що може зробити один, ми робимо разом! Фінал – десятеро дістали одну ріпку, безмежно пишаються, а конкурент спокійно везе до свого складу 25 ріпок трьома робітниками. Дід (найбільш активні) попереду колони, але не керує.
4. Герой. Грудьми - на амбразури. Інші – демонстративно підтримуючі або іронічні глядачі. Героїв може бути декілька. Кожен - із групою спостерігачів. У компанії буде добре, доки є герої та сили у героїв, баласту ж добре завжди. У Росії люблять ще ігри «Старий і золота рибка», «Піп і Балда».
Описані ігри виявляють не лише модель, а й ролі, що грає команда: хто герой, хто жартує, а хто так, «погуляти вийшов» і т.д. Зміна сценарію починається з його осмислення. Можливо, у Вас виникло питання: а бувають «хороші» сценарії? Так. Але до нас звертаються компанії, які вже бачать зниження швидкості руху, свою «зламану кватирку» і хочуть рішень для змін, так що на «вході» таких моделей до 5%. А от в результаті нашої роботи - «переписаного» сценарію, є нюанс: ігри вже не типізуються. Вони набувають унікальності, краси і витонченості ходів. Струмінь свіжого повітря, розширення горизонтів, новий шлях, імпульс до розвитку, драйв і швидкість - типові слова відгуків. Отже, вперед – до перевірки своїх моделей!


Залишити коментар
Будь ласка, введіть ваше ім’я
Будь ласка, введіть коментар.
1000 символів

Будь ласка, введіть email
або Відмінити

Інші статті в категорії Менеджмент, керування, KPI