Як заохотити людей працювати?

Як заохотити людей працювати?

Результат роботи залежить насамперед від того, якого працівника ви відібрали у свою компанію, наскільки співпадають цілі майбутнього працівника і вашої компанії.

Мабуть, кожен керівник говорив таке не раз бодай про одного підлеглого. Американці вважають, якщо у команді є поганий працівник, варто подумати про звільнення топ-менеджера. Адже це зазвичай свідчить про помилку при підборі кадрів. Якщо ж хороший фахівець починає погано працювати, це означає, що керівництво не зуміло створити йому належні умови. У нас HR, тобто мистецтво управління персоналом, наразі не такий розвинений, тому і продуктивність праці не така висока. Як заохотити людей працювати, намагався з’ясувати «ВЗ».

«Результат роботи залежить насамперед від того, якого працівника ви відібрали у свою компанію, наскільки співпадають цілі майбутнього працівника і вашої компанії. Головне, підібрати правильну особу у правильний час і на правильне місце у компанії. Звучить просто, а насправді небагато керівників вміють це, – каже керівник тренінгового департаменту Центр Підтримки Бізнесу NewBiznet Уляна Терлецька. – Є люди, яким подобається їхня робота, незалежно від того, на якій посаді вони працюють: офіціантами, прибиральниками, будівельниками. І, навпаки, навіть менеджери високого рівня бувають абсолютно не зацікавлені у своїй роботі. Більшість наших керівників вважає, що висока зарплата стимулює людей до роботи. Насправді, гроші взагалі не є мотиватором, це лише засіб досягнення цілі».

Так, якщо людина любить подорожувати, їй потрібні не лише гроші, а й вільний час. Тому, маючи високу зарплату, але не маючи достатньо вихідних, така людина не буде задоволена. Якщо працівник має хобі, але робочий графік не дозволяє займатися улюбленою справою, він почуватиметься обділеним.

У консалтинговій агенції HaRt радять менеджерам, які проводять співбесіди з потенційними співробітниками, запитувати їх не лише про освіту та досвід роботи, а й про те, що вони вважають своїм найбільшим досягненням у житті, про що мріють і таке інше. Та й, взагалі, хороший менеджер повинен вміти спілкуватися з працівниками не лише на виробничі теми, а й на загальні. Він має знати, чим вони живуть, що їх турбує у конкретний період. Якщо, скажімо, жінка – цінний працівник, але час від часу відпрошується, аби забрати дитину зі садка чи відвести на гурток, не заперечуйте. Бо навіть якщо ви її не відпустите, вона відсидить «до дзвінка», але користі з цього не буде ані вам, ані їй. Взагалі, жінки, що мають дітей, нерідко погоджуються працювати на меншу зарплату, якщо їм час від часу дозволяють прийти пізніше чи піти раніше. З іншого боку, якщо жінка виховує дітей сама, але є дідусь чи бабуся, які дивляться за онуками, то для такої працівниці головним стимулом працювати якнайкраще буде саме зарплата, бо треба годувати дітей.

«У компанії, з якою я співпрацюю як консультант з персоналу, директор зі здивуванням розглядав заяву на звільнення менеджера з продажу. Скаржився мені, от тільки ж недавно цей працівник навчався за кордоном, стільки грошей вклали у його розвиток, а він звільняється. І як же директор здивувався, коли я запитала, чи хотів він їхати на цю програму за кордон? Можливо, він мав на той час пріоритетніші особисті цілі? Я, наприклад, із розмови з цим менеджером знала, що йому потрібні гроші на ремонт будинку, який дістався у спадок від бабусі. Дуже часто потрібно просто поспілкуватися із підлеглими, щоб зрозуміти їхні потреби і мотиви», – каже Уляна Терлецька.

«І що толку, що мій фейс повісили на стенді. Краще би дали премію», – скаржилася знайома Мар’яна, що працює у торговому представництві відомої німецької фірми у Львові. Там щомісяця визначають кращих менеджерів і вивішують їхні фото і коротеньку довідку (хто, звідки, на якій посаді почав працювати у компанії) на спеціальному стенді. Дають і подарунки – фірмові футболки, шалики у корпоративних кольорах і таке інше. «У мене того барахла вже півкімнати. А де в тому підеш? Хіба на село картоплю копати», – каже дівчина. Західна схема мотивації персоналу у наших реаліях діє не завжди, а часом виглядає просто смішно. Хоча Мар’яна зізнається, що окремі їхні працівники, коли «висять на дошці», то ходять милуватись по кілька разів на день. Бізнес-тренери вважають, що у цьому немає нічого дивного, адже є люди, для яких похвала – краща, за будь-яку премію. Для інших важлива не стільки зарплата, як посада. Нехай він матиме лише одного підлеглого, але на візитівці буде написано «керівник відділу», він її тицятиме усім і кожному. Такій людині запропонуй роботу з вищою зарплатою, але рядовою посадою – не погодиться.

Як не відбити бажання працювати

Якщо працівник допустив якийсь прокол – викликайте «на килим», але не влаштовуйте привселюдний «розбір польотів».

Критикуйте лише погано виконану роботу, а не людину, яка її зробила. Тобто «цей звіт не годиться тому-то і тому-то», а не «ти бовдур».

Запроваджуючи систему штрафів, не забудьте про премії. Причому правила нарахування і тих, і інших мають бути озвученими та однаковими для всіх. Тобто, якщо у вас на фірмі діють штрафи за запізнення, мають бути і премії за понаднормову роботу.

Якщо у команді є «слабка ланка», тобто людина, яка постійно халтурить чи просто має недостатню кваліфікацію, її варто або перевести на іншу посаду, або платити відповідну зарплату, або й звільнити. Інакше вона заразить «вірусом ліні» весь колектив.

Якщо хтось із працівників пропонує нововведення – не критикуйте відразу. Навіть якщо наперед знаєте, що ідею нереально запровадити, дослухайте людину до кінця, пообіцяйте подумати, прорахувати все. В жодному разі не насміхайтеся з «раціоналізатора». Інакше ви відіб’єте бажання висувати свіжі ідеї в інших працівників.

Не телефонуйте з робочими питаннями у вихідні чи у позаробочий час, особливо, якщо на це нема нагальної потреби. Якщо потрібно, щоб людина попрацювала у свій вільний час, – просіть про це, а не вимагайте.

Говорячи про інтереси фірми (а ви її власник, то про власні інтереси), не забувайте і про інтереси працівника. Якщо фірма нарощує обсяги виробництва, виходить на вищий рівень, а зарплати не підвищуються, у працівників буде враження, що їх використовують.


Залишити коментар
Будь ласка, введіть ваше ім’я
Будь ласка, введіть коментар.
1000 символів

Будь ласка, введіть email
або Відмінити

Інші статті в категорії Менеджмент, керування, KPI