Що робити, якщо теоретично граматику знаю добре, а на практиці не можу використовувати?

Що робити, якщо теоретично граматику знаю добре, а на практиці не можу використовувати?

У цьому питанні криється й відповідь на нього. Практика — це ключова частина навчання. І якщо практики мало, теоретичні знання так і залишаються на рівні абстрактних ідей та концептів.

Здавалося б, все просто — бери та застосовуй. Але є кілька причин, через які робити це стає важким завданням. Розглянемо, які це фактори і які рішення допоможуть їх позбутися.

Навчання за принципом зубріння

Класична схема навчання, яку досі практикують вчителі у загальноосвітніх школах та навіть деякі репетитори. Чому такий підхід марний?

Наш мозок далеко не дурний, та й резерви пам'яті не безмежні. Для того, щоб запам'ятовувати щось нове, він регулярно позбавляється старого. Діє простий принцип: якщо немає міцних нейронних зв'язків, значить, можна утилізувати. Ці зв'язки зміцнюються повтореннями: чим частіше ви звертаєтеся до певного сегмента пам'яті, тим частіше проходить нейронний імпульс і тим міцнішим стає зв'язок.

Навчання лише одним зубрінням не закріплює інформацію в пам'яті. Адже сьогодні завчили, завтра здали контрольну та успішно забули. Так відбувається найчастіше, тому що надалі зазубрене зовсім не застосовується і не повторюється.

Рішення: запам'ятовувати та заучувати необхідно, звичайно. Але це потрібно поєднувати з іншими підходами та методиками навчання. Одним лише зубрінням нічого не вивчити, тим більше — мову.

Мало практики письма та говоріння

Також проблема наших шкільних програм. Через потребу виконувати план та відсутність достатньо кваліфікованих кадрів учні постійно гризуть граматику та заучують слова. А до реального застосування їх у найважливішому — спілкуванні — справа не доходить.

Виходить, освітня система втратила головний орієнтир: мова вивчається заради самої мови чи оцінок. А повинна заради спілкування, письмового чи усного!

Звідси й проблеми у застосуванні граматики, коли ви потрапляєте у реальність. Вам треба поговорити із живою людиною, а в голові якась каша. Або порожнеча, розумовий ступор. Тому що практичних навичок немає, на жаль.

Рішення: освітню програму ви не зміните, але самостійно практикувати лист та говоріння можете. Запишіться в розмовний клуб, ведіть щоденник або блог англійською. Так ви регулярно потраплятимете в легкі напружені ситуації й знаходитиме відповіді на них, щоб коли потрапите в реальність, ви не зазнали перевантаження і дикого стресу.

Відірваність від реальності

Це комплексна причина, в якій поєднуються і попередні фактори, і ще наступні:

  • застарілі навчальні посібники. Причому підручники можуть бути надруковані минулого року, але деякі теми, лексика, завдання та граматичні правила просто перекидаються зі старого видання до нового. А вони можуть бути неактуальними;
  • викладач сам дає застарілу інформацію. Найсумніше — коли учні починають виправляти вчителя, але й таке відбувається, на жаль;
  • нудні вправи, без урахування віку та інтересів студентів. Підлітку цікаві музика, друзі та його власна особа, а не глобальні екологічні проблеми чи особливості роботи в офісі.

Рішення: теж має бути комплексним.

  1. Використовувати в навчанні сучасні видання, краще перевірених закордонних видавництв, які спеціалізуються на навчальних посібниках.
  2. В ідеалі займатися з носієм мови, адже він найкраще знає сленг, ідіоми й актуальні правила граматики.
  3. Читати, писати та виконувати вправи, відповідно до своїх інтересів. Якщо вам 20+, не потрібно займатися за підручником для десятикласників. Вибирайте те, що вам актуально, тим більше зараз є з чого.

Немає системи

Звідси виникають прогалини. «Часи групи Simple знаю, а з Continuous так і не розібрався». Попадали у подібні ситуації? Це також є негативним наслідком нашої системи освіти. Пропустив тему — вважай, не вчив. Адже всі вже написали контрольну та й пішли далі.

Знання не інтегруються, якщо сказати по-науковому. Кожна тема вивчається майже повністю відірвано від інших, немає плавних переходів із теми на тему. Плюс, і граматика відокремлена від інших навичок, як ми вже говорили.

Рішення: тут також багато залежить від навчальних матеріалів та викладача. Правильно обравши їх, ваше навчання буде послідовним та систематичним.

Чи є універсальне рішення?

Ви можете вивчати англійську самостійно, але тоді ваш підхід може виявитися безсистемним. Можете спробувати вибрати репетитора, але ви не експерт у цьому і ризикуєте викинути гроші на вітер.

Є ще один варіант — пройти курс у навчальному центрі. Цей підхід має переваги, які й розв’яжуть перераховані проблеми:

  • комплексний підхід. Навіть на курсі з вивчення граматики ви також говоритимете, писатимете і робитимете різні вправи, щоб максимально зміцнити нові нейронні зв'язки;
  • сучасні навчальні посібники та сертифіковані викладачі;
  • закриття пробілів, якщо вони є, та регулярне повторення пройденого матеріалу.Також пропущені заняття обов'язково відпрацьовуються!

Якщо ви бачите, що вам потрібне саме це, записуйтесь на курс «Лексика та граматика» від Першого Кембриджського освітнього центру. Навчання проходить у невеликих офлайн (м. Київ) та онлайн групах у будні чи вихідні дні — обирайте, як вам буде зручніше. Тривалість — 72 академічні години, а навчальні матеріали ви отримаєте безоплатно.

Цей курс допоможе вам швидко підтягнути рівень англійської, освіжити знання та закрити прогалини в граматиці та лексиці, якщо вони є. Читайте докладніше про курс та записуйтесь тут: Курс англійської мови для дорослих Лексика і граматика.


Залишити коментар
Будь ласка, введіть ваше ім’я
Будь ласка, введіть коментар.
1000 символів

Будь ласка, введіть email
або Відмінити

Інші статті в категорії Мовні курси