7 простих способів забезпечити ефективну взаємодію співробітників

7 простих способів забезпечити ефективну взаємодію співробітників

Чи може компанія працювати як годинник? Так. Хоча, все одно без невеличких казусів не обійтись. Але вони необхідні, вони — грунт для вдосконалення та навчання.

Чи може компанія працювати як годинник? Так. Хоча, все одно без невеличких казусів не обійтись. Але вони необхідні, вони — грунт для вдосконалення та навчання. Для збільшення ефективності роботи компанії важлива налагоджена система управління та взаємодія людей у штаті.

Як забезпечити результативне функціонування цих процесів? Визначити наявні проблеми, які необхідно вирішити. Наш досвід дозволяє виділити більш-менш стандартні для кожної компанії. Тож, перейдемо до основних.

  • неузгоджені процеси взаємодії між підрозділами
  • відсутність усвідомлення своєї ролі у виконанні процесів
  • несформованість єдиної цілі для всієї компанії
  • нездатність дотримуватися встановлених строків виконання задач
  • відсутність зон відповідальності за якість кінцевого результата
  • низька ефективність керованості по компанії

Керівництву компанії необхідно створити таку систему, в якій механізм інформування дозволить кожному співробітнику розуміти свою роль у виконанні задач та внесок у кінцевий результат.

Способи для налагодження взаємодії з підлеглими

1. Розбір наявних проблем (міжфункціональних або міжособистісних)
У багатьох компаніях, на жаль, є така тенденція — замовчувати деякі проблеми. Керівники підрозділів не хочуть виносити ці питання на загальність аби не надавати багато розголосу та не псувати відносини з колегами. А, отже ініціювати підняття таких питань має голова компанії. Обговорення має бути чітко вистроєне для того, щоб досконально розібрати проблему, узгодити її та знайти прийнятне рішення для всіх. Обговорення на спільних нарадах обов’язково повинно бути у відкритому форматі.

2. Систематична синхронізація всіх функцій
Радимо кожен рік повертатись до так званого “генерального прибирання”. Формат такої зустрічі — керівники + ключові співробітники. Необхідно розібрати основні процеси взаємодії у/між відділами. Їх необхідно розглядати зі сторони поточних та системних проблем, які виникають у роботі з певними відділами. Таким чином створюється список, який обговорюється на зустрічі. Обговорення необхідно правильно модерувати аби знайти суть проблемі та прийти до її рішення. Коли домовленості укладено, їх необхідно публічно презентувати та назначити аудит через деякий час. Такі діє підвищать ефективність їх виконання.

3. Сформована та зрозуміла організаційна структура
Головною задачею є — розбивка організаційної структури компанії на функціональні блоки й визначення їх рівнів взаємодії. Виділіть стандартні відділи та сформулюйте їх головні задачі у компанії. У кожному відділі створіть рівні підпорядкованості співробітників, визначте права керівників підрозділів на управління своєю командою.

4. Розподіл відповідальності за роботу у кожному підрозділі
Питання такого роду повинні обов’язково розглядатись кожен день на зустрічах, їх головна мета — поставити цілі та задачі для виконання й проаналізувати результати вже виконаної роботи. Це допоможе своєчасно отримувати відповіді на питання, виявити складності та скоригувати подальшу діяльність команди. Послідовність інформування з приводу внутрішніх процесів та планів має бути за таким ланцюгом: голова компанії — керівники підрозділів — співробітники підрозділів.

Для підбиття підсумків необхідна організація щомісячних зборів відділів. Такі зустрічі дають можливість для відкритого діалогу, обміну досвідом між підрозділами про найефективніші підходи до роботи.

5. Самопрезентація відділів
Це не обов’язково мають бути формальні заходи. Це шанс для кожного підрозділу розповісти про специфіку їхньої роботи й труднощі, які їх спіткають, про команду та роль кожного її члена. Окрім, основної презентації це може супроводжуватись розважальними заходами — тобто поєднання приємного з корисним.

Така інформація допоможе іншим відділам прийняти позицію коллег, порозумітися та налагодити співпрацю.

6. Створення єдиного інформаційного поля компанії
Працівники повинні мати можливість відкрито спілкуватися на цікаві для них теми, отримувати консультації від колег із сусідніх відділів або обговорювати важливі робочі питання. Наявність майданчика для обміну інформацією дасть змогу керівникам вчасно помітити та погасити будь-які негативні настрої та назрілі розбіжності.

7. Тімбілдінги та корпоративи
Окрім формальних зборів з робочих питань, важливою складовою ефективної команди є тімбілдінг. Співробітники повинні мати змогу пізнати один одного «без краваток». І це не має закінчуватись межами команди, важливо налагодити також зв'язок між відділами.

Колективні заходи зміцнять дружні відносини, підвищать корпоративний дух та знижують рівень напруженості всередині компанії. Формат може бути різним, все залежить від потреб або уподобань :) Влаштувати вечірку або спільний тренінг з прокачування Soft Skills — вирішувати тільки вам.

Працюйте над своєю командою й створюйте власну Dream Team! І разом підкорюйте світ!

Не знаєте як почати? Вам сюди.
Ми визначимо слабкі місця й допоможемо з ними розібратися!


Залишити коментар
Будь ласка, введіть ваше ім’я
Будь ласка, введіть коментар.
1000 символів

Будь ласка, введіть email
або Відмінити

Інші статті в категорії Project management, управління проектами Відносини, комунікація