Робота в інтернет-сфері

Робота в інтернет-сфері

Всесвітня мережа дала життя безлічі нових перспективних професій. На сьогоднішній день ситуація в інтернет-комерції стабільна, навіть спостерігається постійне зростання.

Експерти виділяють в інтернет-сфері два напрями. Перший орієнтований на бізнес (buisiness to buisiness), а другий - безпосередньо на споживача (buisiness to consumer). Причому перший напрям має більш виражену динаміку і реальні перспективи зростання. Нічого дивного в цьому немає. Представники бізнесу вже давно розібралися в тому, що таке віртуальна реальність, і вирішили для себе, в якій мірі вони можуть використовувати її для справи. Однак на неосяжних просторах нашої країни ще можна зустріти людину, яка і слова-то такого не чула.

Які професії з'явилися в інтернет-бізнесі, а які відійшли на задній план? Скільки заробляють зараз бійці віртуального фронту? Які вимоги до них пред'являють?

Ви пам'ятаєте таку професію - веб-майстер? «Були такі», - скажуть вам у будь-якому столичному кадровому агентстві, що працює в області IT. Ще чотири роки тому на них був чималий попит, а самих фахівців вдень з вогнем було не знайти. З тієї професії відбулося кілька нових - керівник, менеджер проекту, веб-дизайнер, веб-програміст і фахівець з розвитку. Виходить, що веб-майстер минулого століття втілював усі спеціальності. Сьогодні ситуація докорінно змінилася - на дворі вік вузької спеціалізації.

Віртуальний керівник теж у дефіциті

Хороші керівники потрібні скрізь, у тому числі і для роботи в мережі. Останнім часом нерідко в рекрутингових компаніях з'являються заявки на директорів інтернет-магазинів.

Хтось сміється: що можна продавати в магазині, який існує тільки у віртуальному світі? Проте сьогодні вже багато компаній активно використовують свої інтернет-майданчики для реалізації власної продукції. Не дивно, що з'явився попит на хороших управлінців, здатних робити бізнес прибутковим.

За великим рахунком для грамотного фахівця немає особливої різниці, чим керувати. Професійний менеджер таким залишається і в Інтернеті. Очевидно, що крім володіння інструментарієм в області програмування він повинен володіти всім пакетом гарного бізнес-освіти (логістика, фінанси, оцінка ризиків ціноутворення) та ін

Менеджерів проектів, виходячи із завдань, які стоять перед ними, можна розділити на дві групи. Представники першої займаються технічним забезпеченням проекту, підбором команди для роботи над ним. Завдання фахівців другої групи - розкручування й підтримка вже готового сайту, залучення рекламодавців. Мрія працедавця - дістати у своє розпорядження фахівця, який умів би виконувати всі названі функції.

Веб-дизайн

Веб-дизайнери - фахівці креативні. Тому основна вимога до них - наявність портфоліо (пакет, список робіт). Їх стезя - розробка дизайну сайтів, макетів сторінок, логотипів. У ряді організацій в обов'язки веб-дизайнера також входить і кодування.

Баннермейкер - це фахівець, який має відношення як до дизайну, так і до розвитку (просування) сайту. Може бути, тому в даному секторі дуже часто практикується поєднання професій. Іноді обов'язки баннермейкера виконує менеджер з розвитку, веб-програміст або веб-дизайнер. Однак у великих комерційних проектах, як правило, є людина, яка займається виключно виготовленням і розміщенням банерів.

Технічний письменник

Технічний письменник - людина, яка описує продукт, вироблений компанією (мова, як правило, йде про фірми, що працюють в галузі інформаційних технологій), причому як для простого споживача, так і для професійного ринку. Він також збирає, систематизує і структурує ту інформацію, яка надходить з різних відділів компанії.

Цікаво, що останнім часом пропозицію завжди перевищує попит на подібну роботу. Причина в тому, що «технічного письменства» до сих пір ніде не вчать. В результаті, як не крути, але всі, хто працює зараз у даному напрямку, - самоучка. Усі - від початківця до професіонала.

За різними оцінками, доходи технічних письменників - від 600 до 800 доларів.

Web-developer

Цікаво, що назви деяких професій різні фахівці трактують неоднаково. Наприклад, сьогодні немає чіткого уявлення про те, що таке веб-девелопер. Деякі вважають, що це звичайний програміст. Інші увазі під цим терміном керівництво групу, створення якихось конкретних програм. Звичайно тільки одне - отримують ці фахівці від 800 доларів на місяць.

Контент-редактор

Сьогодні кожна поважаюча компанія має власний сайт або портал в Інтернеті. Це може бути складова корпоративної культури або, навпаки, елемент бізнесу. Тим не менш час, коли наповненням корпоративних сайтів займалися всі кому не лінь, пройшов. В даний час це справа контент-редактора (іноді їх називають контент-менеджерами) - особи, в обов'язки якого входить текстове наповнення сайту або порталу, постійне оновлення інформації. А оскільки в Інтернеті текст і графіка пов'язані в одне ціле, то контент-редактор відповідає і за зовнішній вигляд сайту. Крім уміння збирати інформацію з різних джерел, систематизувати й висловлювати її, фахівець змістовного профілю повинен добре розбиратися в специфіці роботи компанії. У маленьких компаніях контент-редакторам нерідко доводиться займатися ще і розвитком сайту. Вважається, що найбільш успішні в цій області журналісти й філологи. Хоча перейти від журналістики і вже тим більше від філології до веб-редагування не просто. Необхідно як слід розбиратися в самих веб-технологіях, мати чітке уявлення про те, які цілі та завдання ставить перед собою портал, на яку цільову аудиторію орієнтований. Для того щоб успішно справлятися з професійними обов'язками, в 90% випадків потрібне знання англійської мови.

У контента жіноче обличчя, кажуть рекрутери. І не тільки, до речі, у нього. З кожним роком представниці так званої слабкої статі відчувають себе в цьому бізнесі все впевненіше. Раніше особливо просунуті специ, зустрівши жінку-колегу, зневажливо хмикали. Можливо, це було пов'язано з тим, що робота спочатку пов'язана з технічним бекграундом. А техніка, на переконання більшості, справа зовсім не жіноча.

Проте сьогодні статевої нерівності в описується середовищі практично немає. Жінки складають переважну більшість у когорти контент-редакторів. Їх досить багато серед веб-дизайнерів, достатньо серед продавців послуг і маркетологів. Більш того, жінка - керівник інтернет-проекту сьогодні вже нікого не дивує.

Ні в інтернет-бізнесі та іншої нині поширеної дискримінації - за віковою ознакою. Головне, щоб людина була хорошим, тобто професійним фахівцем. Інші сфери вітчизняного бізнесу про подібну широту поглядів можуть тільки мріяти.

Перспектива

Фахівці схиляються до думки, що найближчими роками структура ринку і затребувані на ньому сьогодні професії не зазнають великих змін. Що ж до професій недалекого майбутнього, то багато хто вважає, що поява нових фахівців буде пов'язана з приходом нових технологій, а не нових напрямків бізнесу (вельми вірогідна торгівля через Інтернет послугами IP-телефонії). Очевидний також факт, що всесвітня павутина сприятиме розвитку напряму віддаленої роботи, для успішного виконання якої з'являтися в офісі зовсім необов'язково.

На Заході не так давно з'явилася професія з суперечливим назвою «етичний хакер». Співробітник, у минулому хакер, прийнятий на роботу в компанію, аналізує слабкі сторони інформаційної системи, на підставі чого захищає мережу від злому. Цілком імовірно, що щось подібне отримає поширення й у нас.

Джерело: e-moe.com.ua


Коментарі

0
Залишити коментар
Залишити коментар
Будь ласка, введіть ваше ім’я
Будь ласка, введіть коментар.
1000 символів
або Відмінити


Інші статті в категорії Інформаційні технології