Серйозна, а головне перспективна професія касира

Серйозна, а головне перспективна професія касира

Ваш чек, здача — дякую за покупку — посмішка наступному покупцеві — і знов швидкий стук клавіш ... Професія продавця-касира тільки на перший погляд може здатися простою і доступною.

Практика + практика

Насправді це серйозна і складна спеціальність. Сісти за касовий апарат без підготовки? Спробувати можна. Хвилин через п'ять зламана техніка або чергу Розлючені покупців вам гарантування.

Навіщо ризикувати? Освоїти професію можна на курсах. Їх багато, і, звичайно, виникає питання, яким надати перевагу. Хтось вибирає те, що ближче або зручніше розташовані. Фактор немаловажливий — витрачати дорогоцінний час на дорогу не хочеться нікому. Однак він не повинен бути визначальним. Якщо хочете стати справжнім професіоналом, особливу увагу варто звернути на кількість годин практичних занять. В ідеалі повинна бути не менше 70. Хоча більшість програм розраховано на 30-40.

Важливий момент: які предмети викладають. Якщо на курсах вчать тільки роботі з касовими апаратами, це погано. Понять на які клавіші потрібно натискати не так вже й складно. Головне — знати, що і як продавати. У програми серйозних курсів включено не менше 5-6 основних предметів, причому основний акцент робиться на практику.

У процесі навчання використовуються різні моделі касових апаратів. Головне, щоб всі вони були сучасними. Найбільш затребувані «АМС-100», «Меркурій», «Samsung» та касові апарати зі скануючим пристроєм. Добре, якщо на курсах дають можливість освоїти кілька видів машин.

Вибираючи курси, з'ясуйте кваліфікацію викладача. Прекрасно, якщо заняття веде педагог-практик, що опанувала всіма секретами майстерності. Йому відомі підводні камені, тонкощі торговельної «кухні», про які не пишуть у підручниках. Він підкаже вихід зі складних ситуацій, розповість не тільки про обов'язки, але й права майбутніх продавців-касирів.

Про спілкування та обчислення

Предмет «Психологія спілкування з клієнтом і методика продаж» — одна з головних. Майбутнім продавцям касирам важливо навчиться впливати на рішення покупця, зробити покупку.

Продавець — це насамперед психолог. Добитися успіху в торгівлі, не знаючи правил спілкування з людьми, неможливо. Професіонал вже при вході покупця в магазин повинен представляти, навіщо людина прийшла: прицінитися, вбити час, чи він серйозно налаштований на покупку. І вже тим більше виявляти недобросовісних відвідувачів, мета яких взяти те, що погано лежить.

Заняття проходять найчастіше у формі тренінгів і рольових ігор. Слухачі розбиваються на пари «продавець і покупець» і моделюють різні ситуації. Потім, під керівництвом викладача, оцінюється поведінка обох сторін, аналізуються помилки і прорахунки. Дрібниць тут не буває. Важливо все: міміка, жести, тембр голосу, навіть відстань, на якому краще розмовляти з клієнтом.

Покупець в магазині - завжди бажаний гість дорогий йому потрібно допомагати, радити, але в жодному разі не нав'язувати, викликаючи роздратування. Тільки доброзичливо налаштований продавець може якісно і грамотно обслуговувати клієнтів. Задача професіонала — щоб людина пішла з магазину задоволеним, в гарному настрої.

З твердженням «клієнт завжди правий», звісно, не посперечаєшся, але, що гріха таїти, зустрічаються серед них і відверті провокатори конфліктів. Подібні покупці здатні вивести з себе і святого! Тому на заняттях майбутніх продавців навчають не тільки гарним манерам, але й мистецтву релаксації, управління стресом.

Але навіть якщо продавець геній спілкування, ціна його як фахівця невелика, якщо він не вміє швидко та професійно звертатися з касовим апаратом, грошима, пластиковими картками, не знає, як вести документообіг, «Книгу касира-операціоніста». Всі ці навички слухачі отримують на лекціях з теорії «касового обладнання», «Захист грошових знаків і пластикових карт». І відразу закріплюють їх на практиці.

Поважає себе професіонал повинен знати «Закон про захист прав споживача». В яких випадках товар підлягає поверненню-обміну, за що можуть покарати і оштрафувати продавця. На тренінгах розглядаються конфліктні ситуації.

У супермаркет або в бутік?

У міській інфраструктурі нові магазини, торгові комплекси, супер-, міні-, гіпрер-маркети і бутіки виростають із завидною сталістю. Так що проблем з працевлаштуванням у продавців-касирів не виникне — попит на них стабільний. Є можливість підшукати місце роботи зі зручним графіком, дружним колективом. Головне для більшості роботодавців не досвід роботи, а особисті якості, порядність, дисциплінованість спеціаліста, адже він — особа матеріально відповідальна.

Якщо чоловік вибрав роботу в торговельній сфері невипадково, дійсно знайшов своє покликання, у нього є шанс проявити себе і швидко просунутися кар'єрними сходами. Зарплата — від 250-300 доларів. Продавець-касир може стати продавцем-консультантом, старшим касиром, адміністратором. Реально домогтися і більшого, якщо отримати додаткову освіту. Наприклад, у багатьох банки охоче беруть фахівців, які довели, свій професіоналізм як у поводженні з клієнтами, так і з грошима.

Якщо раніше просто брали людей з вулиці і навчали, то зараз ситуація змінилася. Вимога дня — спеціальна освіта. Посадити людини без освіти за касу — великий ризик. Курси дають майбутнім кандидатам абсолютну перевагу в отриманні гарної посади. На ринку праці відчувається певна нестача хороших продавців-касирів. Від кандидатів потрібно системне мислення, хороша пам'ять, математичні здібності. З особистих якостей цінується терплячість, толерантність, доброзичливість.

Закінчивши курси, влаштуватися на роботу неважко. Якщо вам призначено усну співбесіду, то він ні в якому разі не запізнюйтесь, краще прийти на 5-10 хвилин раніше. Дівчатам не варто яскраво фарбуватися, одягатися. Не показуйте, що ви нервуєте, намагайтеся поводити себе природно. Потрібно продемонструвати дружелюбність, бажання працювати в команді, врівноваженість. І на вас неодмінно звернуть увагу!


Коментарі

0
Залишити коментар
Залишити коментар
Будь ласка, введіть ваше ім’я
Будь ласка, введіть коментар.
1000 символів
або Відмінити


Інші статті в категорії Сфера обслуговування Фінанси, банк