BTL-менеджер

Кому з нас не доводилось гуляти на пивному фестивалі або збирати кришечки від газованої води в надії отримати футболку, модний плейер або навіть поїздку на карнавал до Ріо-де-Жанейро? Усі ці численні промоушн-акції, дегустації та конкурси спрямовані на просування товару або формування сприятливого враження про яку-небудь компанію. Вони не пов'язані з рекламою. Але розраховані на інформування про новинки товарного ринку. Організовують такі акції BTL-агенції.

Термін BTL виник приблизно півстоліття тому. Один з босів якоїсь великої компанії складав кошторис майбутніх витрат на маркетинг: рекламу в пресі, телебаченні, радіо, PR, розробку нової упаковки. Підвів риску і раптом згадав про невраховані витрати на роздавання безкоштовних зразків товару та організацію масового міського гуляння на честь своєї торгової марки. BTL - below the line, перекладається - під рискою.

Сьогодні рідкісні фірми обходяться без допомоги BTL-агенцій. Щоб придумати що-небудь незвичайне, допомогти замовнику обійти конкурентів, доводиться поламати голову. Але будь-яка, нехай навіть найгеніальніша ідея залишиться химерою, якщо на допомогу креативникам не прийдуть менеджери. Саме вони доносять до нас політ творчої фантазії своїх колег.

BTL-менеджер виступає у ролі координатора. Вибирає, у яких рекламних агентствах розмістити замовлення компанії, стежить за його виконанням. Він повинен чітко розуміти кон'юнктуру ринку, знати всі обмеження реклами складних продуктів (особливо тютюну та алкоголю), дотримуватися корпоративної політики даної компанії.

Для промоушн-акцій за допомогою HR-відділу він підбирає, навчає промоутерів, контролює їх на місцях. Для масових заходів орендує апаратуру, запрошує зірок естради, розміщує елементи прикрас.

Звичайно, одній людині подібну виробничу махина не подолати. BTL-менеджер завжди працює в команді з креаторами, дизайнерами. Він повинен так спланувати їхню діяльність, щоб усе виконувалось своєчасно.

Специфіка професії

Плюси професії

  • професійні менеджери в BTL велика рідкість, а значить, відкриті шляхи для кар'єри;
  • повна відсутність рутини;
  • можливість самостійно приймати рішення;
  • творча професія, яка вимагає постійного припливу свіжих ідей і оригінальних рішень.

Мінуси професії

  • за зрив в реалізації проекту винен менеджер;
  • ненормований робочий день, часто без вихідних і свят. відпочинок настає лише після здачі проекту;
  • дуже нервова робота.

Місце роботи

У приватних компаніях і BTL-агенціях.

Особисті якості

Як правило, під керівництвом BTL-менеджера часом знаходиться кілька сотень людей. З усіма потрібно знайти спільну мову, розставити на місця, пояснити задачу, проконтролювати, щоб все йшло за планом.

BTL-менеджер, перш за все, адміністратор. А для цього потрібні організаторські здібності, розвинена логіка, вміння планувати виробничий день, відстоювати свою точку зору, зав'язувати і підтримувати контакти.

Кар'єра

Багато новачків приходять в BTL-агенції в якості стажистів, працюють спочатку безкоштовно. Проявіть себе у невеликому проекті, потрапите до штату асистентом менеджера. Надалі станете менеджером зі спеціалізацією, наприклад, на проведення промоушн-акцій, організації вечірок і свят, по роботі з точками продажу (магазинами) як в одному місті, так і по всій Україні. У великих агентствах з часом реально дорости до позиції провідного менеджера, який працює над кількома проектами одночасно, координує роботу інших менеджерів. Можна навіть відкрити власну компанію.

Освіта

Готових фахівців з BTL не випускає жоден український вуз. Почніть з освіти в галузі маркетингу. Щоб бути хорошим BTL-менеджером, потрібно розуміти, чому люди купують той чи інший товар.

BTL-менеджер повинен вміти звітувати перед клієнтом по кошторису, вести юридичний документообіг, ділову переписку. І, звичайно, знаходити з клієнтами спільну мову. Буває, менеджера, який не сподобався, на прохання замовника знімають з середини проекту. І, навпаки, до професіонала клієнти повертаються.

Інші професії в категорії «Маркетинг, реклама та PR»
Зворотній зв'язок