Лобіст (GR-спеціаліст)

Основна функція лобіста - налагодження зв'язків компанії, яку він представляє, з органами державної влади. До речі, ця робота не має нічого спільного з банальним підкупом. Задача лобіста - не вирішення конкретної проблеми, а встановлення неформального діалогу.

Специфіка професії

Методи роботи вітчизняної влади - закриті та непрозорі, "достукатися" до чиновників людині "з вулиці" практично неможливо. Тому перша і найголовніша умова успішної кар'єри в GR-сфері - особисті контакти і знайомства з представниками держорганів. А такі зв'язки зазвичай набуваються ще до приходу в GR.

Місце роботи

GR-фахівці потрібні в компаніях, чия діяльність так чи інакше залежить від органів державної влади. В першу чергу, це компанії-лідери федерального або регіонального рівня.

Особисті якості

Основа діяльності GR-спеціаліста - гарні комунікаційні здібності. А для реалізації великих GR-проектів, що включають безліч заходів, знадобиться талант організатора.

Кар'єра

У сфері Government Relations (зв'язки з органами державної влади) навряд чи можна зробити стрімку кар'єру: найчастіше лоббістами (GR-фахівцями) стають люди, які не один рік присвятили державній службі. Однак попит на "джіарщіков" зростає з кожним роком.
"Зірки" джіара - це люди, які вийшли на принципово інший рівень вирішення питань. Крім фіксованих зарплат для них діє спеціальна система бонусів і компенсацій.

Освіта

Найбільших успіхів у сфері GR досягають випускники юридичних, економічних, соціологічних та політологічних факультетів (загалом, дипломовані гуманітарії).

Інші професії в категорії «Маркетинг, реклама та PR»
Зворотній зв'язок