Голосові інтерфейси та їх розвиток

Голосові інтерфейси стають все більш популярними і широко використовуються у різних пристроях та додатках. Розберемо головні технології голосових інтерфейсів, а також обговоримо їх застосування у різних галузях.

Головні технології голосових інтерфейсів

На наступний день існує кілька областей, де голосові інтерфейси набули найбільш широкого розвитку. З кожним роком ці області все більше розширюються, а самі голосові інтерфейси стають все більш точними та досконалими. Якщо вони спочатку створювалися для людей з обмеженими можливостями або для використання в певних умовах, то зараз голосові інтерфейси набули широкого поширення в повсякденному житті людей.

Почати варто з добре всім нам знайомих голосових помічників. Серед найбільш популярних із них варто виділити:

  • Siri;
  • Google Assistant;
  • Alexa;
  • Cortana.

Вони є програмним забезпеченням, яке обробляє голосові команди користувачів і надає відповіді або виконує запитані дії. Що важливо, чим більше голосові помічники взаємодіють із користувачами, тим краще вони починають спілкуватися.

Наступний напрямок розвитку голосових інтерфейсів — технології розпізнавання мови. Вони дозволяють пристроям та програмам перетворювати голосові команди користувачів на текстовий формат для подальшої обробки. Сучасні системи розпізнавання мовлення засновані на глибокому машинному навчанні та нейронних мережах. Завдяки чому вони легко розуміють і розпізнають навіть нерозбірливу та тиху мову. Деякі системи за допомогою ШІ можуть самостійно розставляти розділові знаки, писати з великої літери назви та імена, а також фіксувати кінець і початок речення.

Третя велика область розвитку голосових інтерфейсів — це синтез мови. Вона дає змогу генерувати голосові відповіді на основі текстового введення. Синтез мови може бути природним та реалістичним, надаючи голосу комп'ютерної програми людиноподібні риси. Цікаво, що раніше подібні програми набули широкого поширення серед людей, які з якихось причин не могли розмовляти. Але зараз такі системи допомагають навіть спілкуватися з ШІ голосом!

Застосування голосових інтерфейсів

На даний момент можна виділити три широкі напрямки застосування голосових інтерфейсів. Зупинимося докладніше на кожному з них.

Пристрої IoT. Голосові інтерфейси стають все більш поширеними у пристроях Інтернету речей. Голосові помічники, інтегровані в розумні будинки, дозволяють контролювати освітлення, температуру, безпеку та інші функції домашньої автоматизації за допомогою голосових команд. Зокрема, розумні радіоняні можуть спілкуватися з дитиною голосом батьків, розпізнавати плач та передавати на планшет чи смартфон дані. Також голосові інтерфейси знаходять застосування в розумних містах, де вони допомагають в управлінні:

  • громадським транспортом;
  • системами безпеки;
  • вуличним освітленням.

Особливо поширені світлофори, які відраховують час і сповіщають про можливість переходу дороги.

Мобільні додатки. Голосові інтерфейси вбудовані в багато мобільних програм, дозволяючи користувачам управляти функціональністю ПО, відправляти повідомлення, робити нотатки, запускати музику і багато іншого за допомогою голосових команд. Це робить взаємодію з програмами зручнішим та інтуїтивними, особливо у випадках, коли користувач зайнятий, або у нього не має можливості використовувати екран. Такі системи часто впроваджують у бортові комп'ютери автомобілів, що полегшує керування ними. Деякі машини передбачають увімкнення поворотників та активізацію різних систем за допомогою голосу.

Комерційний сектор. Голосові інтерфейси знаходять широке застосування у комерційному секторі. Вони дозволяють користувачам здійснювати голосові замовлення, отримувати інформацію про товари та послуги, а також взаємодіяти з голосовими помічниками для отримання персональних рекомендацій. Це зробило процес покупок більш зручним та швидким.

Голосові інтерфейси є одним із ключових трендів у сфері інформаційних технологій. Вони привносять істотну частку комфорту у взаємодію з пристроями та додатками, а також піднімають його на принципово новий рівень. Вони пропонують зручність, інтуїтивність та можливість взаємодії з технікою без необхідності використання клавіатури чи екрану. З розвитком технологій розпізнавання мови та синтезу мовлення голосові інтерфейси стають все більш точними, природними та зручними у використанні. У майбутньому ми можемо очікувати ще більшого розширення використання голосових інтерфейсів у різних сферах. Що дозволить спростити наш побут і зробити повсякденне життя комфортнішим.

Бажаєте дізнатися більше про інформаційні технології? Академія Cisco на платформі SEDICOMM University буде рада допомогти!


Залишити коментар
Будь ласка, введіть ваше ім’я
Будь ласка, введіть коментар.
1000 символів

Будь ласка, введіть email
або Відмінити

Інші статті в категорії IT, програмування, розробка