Email-маркетолог — це хто такий, як ним стати, яка зарплата retention-менеджера в Україні

Хто такий email-маркетолог і наскільки актуальна зараз ця професія? У цій статті розберемо обов’язки та навички спеціаліста з email-маркетингу, скільки він заробляє в Україні та як опанувати професію.

Хто такий email-маркетолог і наскільки актуальна зараз ця професія? Якщо ви думаєте, що електронна пошта вже в минулому, то кількість вакансій на посаду retention-менеджера вас точно здивує. Імейл-комунікації — це ціле мистецтво, і бізнеси досі таким шляхом підтримують зв’язок з аудиторією (і цілком успішно). У цій статті розберемо обов’язки та навички спеціаліста з email-маркетингу, скільки він заробляє в Україні та як опанувати професію.

Email-маркетолог: хто це

Email-маркетолог — це працівник, що займається розсилками через електронну пошту: як їхнім створенням і налаштуванням, так і подальшою аналітикою результатів. У такий спосіб бізнес інформує аудиторію про нові продукти або акції, підвищує впізнаваність і продажі, розширює клієнтську базу та налагоджує комунікацію.

Імейл-фахівець може займатися розсилками сам (якщо компанія не має великого штату) або ж керувати цілою командою, яка працює над візуальною й текстовою частинами розсилки. Також варто враховувати, що це не чисто механічна робота — спеціалісту фактично потрібно вставати на місце клієнта, визначати його цінності та болі, щоб кожен лист і кожна пропозиція чіпляли й мотивували. 

Варто зазначити, що іноді імейл-маркетолог займається не тільки електронною поштою, а й іншими каналами зв’язку. Наприклад, Viber або SMS.

Email як частина retention-маркетингу

Часто можна побачити, як email-фахівця називають retention-менеджером. Чому так і як ці професії пов’язані? Річ у тому, що імейл-маркетинг якраз є одним із потужних інструментів утримання клієнтів (retention). Він повністю окупає всі вкладення та допомагає вибудувати лояльність в аудиторії. Але це не єдиний інструмент, існує цілий комплекс ретеншн-заходів.

Тож по суті retention-менеджер — це більш широке поняття, хоча часто під цією назвою роботодавці мають на увазі саме email-спеціаліста. Тому в разі пошуку роботи дивіться умови вакансій уважніше — чи відповідають ваші навички вимогам.

Що робить фахівець з імейл-розсилок: професійні обов'язки email-спеціаліста

У чому ж полягають обов’язки email-маркетолога? Нумо розглянемо, що вас очікує, якщо виберете цю професію:

  • Формування стратегії та контент-плану розсилок. Для цього потрібен аналіз ЦА й конкурентів, а також вивчення продукції та політики компанії.
  • Сегментування й актуалізація бази контактів. Щоб розсилки були персоналізовані, спрямовані на «правильних» людей.
  • Створення різних типів листів. Тут може знадобитися взаємодія з дизайнерами, копірайтерами та верстальниками. Але буває, що ці обов’язки теж лягають на плечі імейл-фахівця.
  • Налаштування й запуск розсилок. Це робиться через спеціальні сервіси (ESP).
  • Аналіз ефективності розсилок, A/B-тестування. Важливо відстежувати, який відсоток аудиторії відписується або взагалі не відкриває лист, моніторити такі показники, як Open Rate, Click-to-Open Rate, ROI, LTV тощо.

А щоб успішно виконувати цей спектр робіт, знадобляться такі навички.

Hard skills:

  • Робота із CRM-системами й таблицями для ведення бази даних.
  • Використання сервісів поштових розсилок. 
  • Сегментування аудиторії.
    • Копірайтинг, вебдизайн і верстка. Навіть якщо не доведеться самому цим займатися — базові навички необхідні, щоб ставити ТЗ та контролювати роботу інших спеціалістів.
  • Робота із системами тестування й аналітики.
  • Знання в галузі реклами та маркетингу.

Soft skills:

    • Креативність, щоб листи були цікавими та заохочували до дії.
    • Аналітичне мислення, щоб орієнтуватися в метриках, вивчати результати розсилок і робити висновки.
    • Вміння працювати в команді, щоб успішно спілкуватися та координувати роботу інших фахівців.
    • Багатозадачність, оскільки робота над створенням розсилок доволі динамічна.
  • Грамотність, адже діяльність пов’язана з письмовими комунікаціями.
  • Прагнення до саморозвитку, адже тренди та підходи в маркетингу змінюються, і треба завжди бути готовим до нового.

У чому плюси та мінуси професії ретеншн-менеджера

Плюси 

Ця професія дійсно дуже актуальна та точно не планує «вмирати» найближчим часом. Хоча з’являється купа інших каналів для розсилок (SMS, месенджери) — багато компаній успішно використовують саме електронну пошту як основну форму контент-маркетингу.

На ринку не так багато фахівців, які дійсно можуть успішно справлятися з тим широким спектром завдань, який потрібен роботодавцям. Тож можна постаратися та зайняти вигідне місце в ніші.

Оскільки це диджитал-професія — її доволі легко можна опанувати онлайн. Так само віддалено вийде й працювати, якщо є таке бажання. Оскільки можлива проєктна робота, то і графік може бути гнучким.

Це не рутинна діяльність, тож нудно точно не буде. У цій професії завжди можна творчо реалізуватися.

І, врешті решт, робота високооплачувана. Адже від email-маркетолога багато в чому залежить успіх бізнесу.

Мінуси

Як ми вже писали, потрібна справжня багатозадачність. Ви маєте хоча б базово розбиратися в тому, як написати гарний і чіпкий текст, як зробити актуальний дизайн або як швидко пофіксити помилку у верстці. Під вашим керуванням, скоріше за все, буде немало інших спеціалістів, кожному з яких треба розписати зрозуміле ТЗ та виставити дедлайн. Якщо ж розсилка не спрацювала так, як планувалося, доведеться з’ясовувати, в чому проблема, та проводити роботу над помилками. Завдань дійсно багато, але саме тому це галузь із невисокою конкуренцією та гарною заробітною платою.

Яка зарплата email-маркетолога в Україні

На березень 2024 року, згідно із сайтом пошуку роботи Work.ua, середня зарплата email-маркетолога по Україні становить 27500 грн. По Києву — 32 500 грн.

Перші кроки у професії Email Marketing

Якщо ви вже маєте освіту в галузі комунікацій, PR або маркетингу, то це великий плюс. Якщо ні — нестрашно. Ваше завдання — отримати необхідні навички, щоб успішно виконувати майбутні обов’язки.

Насправді їх можна опанувати й самостійно. Але тоді не буде жодних підтверджень вашому навчанню, плюс процес буде довше та складніше. Тож найкращий вихід — пройти онлайн-курси з імейл-маркетингу. Promodo Academy — команда професіоналів із великим досвідом роботи з крупними e-commerce пpoєктaми. Викладачі допоможуть новачку розібратися в сервісах розсилок, опанувати навички верстки, навчитися сегментації й аналізуванню метрик тощо.

Не секрет, що роботодавці цінують кандидатів із досвідом роботи та портфоліо. Де ж їх взяти новачку? По-перше, уже на курсах ви будете займатися створенням креативних листів, які можна додати до портфоліо. Після навчання ви можете попрацювати фрилансером на спеціальних біржах. Хоча це не дасть на початку великих грошей, але закладе підґрунтя для вашої кар’єри — буде що додати в резюме. Ще варіант — спробувати почати з найнижчої посади в маркетинговій агенції, навіть якщо це звичайний асистент. Також, якщо є можливість, можна попрацювати з власними проєктами — наприклад, якщо у вас є блог, то вашим читачам можуть не завадити імейл-розсилки. 


Кар’єра email-спеціаліста

От ви й почали свій шлях в email-маркетингу — як зростати далі? Ви можете стати на фриланс-шлях — розширювати базу клієнтів та працювати за вільним графіком. Можете влаштуватися в штат конкретної компанії та займатися виключно просуванням її продукції. А можете стати частиною маркетинг-агентства — тоді робота буде більш різноманітною (але й інтенсивною), адже за вашими послугами будуть звертатися різні компанії з проєктами різної складності. Але саме робота з високими та різноманітними навантаженнями дозволить швидко зростати в професії.

Якщо ви хочете стати топовим спеціалістом, навчання не має ніколи закінчуватися. Стежте за трендами та новими підходами, аналізуйте цікаві розсилки та програми лояльності брендів, відвідуйте конференції інтернет-маркетингу. Отримавши досвід на посаді email-спеціаліста, ви можете вирости до retention-менеджера — і тоді будете займатися не просто електронною поштою або іншими каналами, а повноцінною стратегією утримання та повернення клієнтів, і під вашим керуванням буде ще більше людей.

Корисні поради для email-фахівця

Що почитати Junior Email Marketing Specialist

  1. Chad S. White «Email Marketing Rules» (посібник із чеклістами та найкращими практиками для спеціалістів з email-розсилок).
  2. Eleanor Blake «The psychology of email marketing» (використання психологічних прийомів у листах клієнтам).
  3. Meera Kothand «300 email marketing tips» (купа корисних прийомів для імейл-маркетологів).

Що почитати Retention Specialist для кар’єрного розвитку

  1. John Moussan «The ultimate eCommerce growth playbook» (поради для зростання ефективності email- і SMS-маркетингу).
  2. Daniel Griffin & Albert van der Meer «Press start» (як додавати елементи гейміфікації).
  3. Anik Singal «The Email Lifeline» (як легко підвищити прибутковість email-маркетингу).

Які сервіси треба знати фахівцю з імейл-розсилок

Рівень Junior:

Для розсилок на ринку України (хоча б одну):

  • eSputnik;
  • SendPulse.


Для розсилок на західному ринку (хоча б одну):

  • MailChimp;
  • Klaviyo;
  • Omnisend;
  • SendGrid;
  • GetResponse.

Для баз даних:

  • MS Excel.

Для аналітики:

  • Google Analytics;
  • Looker Studio.

Рівень Middle:

  • Bloomreach;
  • Sales Force;
  • ActiveCampaign;
  • Power BI.

Де знайти роботу email-маркетологу

Перш за все через типові канали: сайти для пошуку роботи, LinkedIn і фриланс-біржі. Крім цього, радимо приєднуватися до спільнот email-маркетингу, відвідувати спеціалізовані заходи та спілкуватися з експертами. Адже нетворкінг — наше все.


Залишити коментар
Будь ласка, введіть ваше ім’я
Будь ласка, введіть коментар.
1000 символів

Будь ласка, введіть email
або Відмінити

Інші статті в категорії Digital marketing, SMM, SEO Маркетинг, реклама, PR