
Податковий аудитор-консультант
Контакти
Деталі
Пробне заняття | Так |
---|---|
Вік аудиторії | Студенти, дорослі |
Початок курсу | Старт по мірі формування |
Тривалість | Середньостроковий курс (до 6 місяців) |
Формат | Онлайн |
Графік | з'ясовувати у адміністратора |
Розмір групи | 6-10 осіб |
Рівень | Будь-який рівень |
Документ про проходження | Так (сертифікат. Після іспиту - міжнародний диплом.) |
Мова | Українська |
Домашні завдання | Так |
Іспит / випускна робота | Фінальне тестування/іспит |
Програма курсу
Структура програми:
МОДУЛЬ 1. Податкове планування. Національні та міжнародні аспекти. Міжнародна економічна діяльність
МОДУЛЬ 2. Податкова практика України
МОДУЛЬ 3. Правове регулювання господарсько-економічної діяльності організації в Україні
МОДУЛЬ 4. Податковий комплаєнс-контроль
МОДУЛЬ 5. Податковий аудит
МОДУЛЬ 6. Податкове консультування
МОДУЛЬ 7. Кодекс професійної етики (факультатив)
МОДУЛЬ 8. Бухгалтерський комплаєнс
Детальна програма:
МОДУЛЬ 1. Податкове планування: практичний курс. Національні та міжнародні аспекти. Міжнародна економічна діяльність.
1 частина
Тема 0. Загальні підходи до податкового планування
1) Елементи оподаткування і як їх використовують для досягнення податкового ефекту.
2) Способи протидії держави податковому плануванню на різних фазах.
3) Межі податкового планування. Агресивне податкове планування: судова практика. Необхідні умови для легального податкового планування.
Тема 1. Реорганізація замість постачання активів. Перший дорогий продаж до досягнення 1 млн. грн.
Реорганізація замість постачання активів як інструмент податкового планування. Схематичне зображення вказаної моделі податкового планування. Економічний ефект від застосування цього інструменту податкового планування. Актуальні положення податкового законодавства зі вказаної теми. Правова позиція податківців в індивідуальних податкових консультаціях ДПС України. Протидія фіскальних органів даному інструменту податкового планування.
План
1. Реорганізація замість постачання активів як інструмент податкового планування: сутність, моделі, законодавчі положення.
2. Розрахунок економічного ефекту від застосування інструменту податкового планування.
3. Засоби протидії податківців інструменту податкового планування.
Перший дорогий продаж до досягнення 1 млн. грн. як інструмент податкового планування. Схематичне зображення вказаної моделі податкового планування. Економічний ефект від застосування цього інструменту податкового планування. Актуальні положення податкового законодавства зі вказаної теми. Правова позиція податківців в індивідуальних податкових консультаціях ДПС України. Протидія фіскальних органів даному інструменту податкового планування.
План
1. Перший дорогий продаж до досягнення 1 млн. грн. як інструмент податкового планування: сутність, моделі, законодавчі положення.
2. Розрахунок економічного ефекту від застосування інструменту податкового планування.
3. Засоби протидії податківців інструменту податкового планування.
Тема 2. Забезпечувальний платіж замість авансу за будівельні роботи.
Гарантійний платіж замість авансу за останній місяць оренди. ПДВ для будівельних контрактів
Забезпечувальний платіж замість авансу за будівельні роботи та гарантійний платіж замість авансу за останній місяць оренди як інструменти податкового планування. Схематичне зображення вказаних моделей податкового планування. Економічний ефект від застосування цих інструментів податкового планування. Актуальні положення податкового законодавства зі вказаної теми. Правова позиція податківців в індивідуальних податкових консультаціях ДПС України. Протидія фіскальних органів переліченим інструментам податкового планування.
План
1. Забезпечувальний платіж замість авансу за будівельні роботи як інструмент податкового планування: сутність, моделі, законодавчі положення.
2. Гарантійний платіж замість авансу за останній місяць оренди як інструмент податкового планування: сутність, моделі, законодавчі положення.
3. Розрахунок економічного ефекту від застосування перелічених інструментів податкового планування.
4. Засоби протидії податківців переліченим інструментам податкового планування.
Будівельні контракти як інструмент податкового планування. Схематичне зображення вказаної моделі податкового планування. Економічний ефект від застосування цього інструменту податкового планування. Актуальні положення податкового законодавства зі вказаної теми. Правова позиція податківців в індивідуальних податкових консультаціях ДПС України. Протидія фіскальних органів даному інструменту податкового планування.
План
1. Будівельні контракти як інструмент податкового планування: сутність, моделі, законодавчі положення.
2. Розрахунок економічного ефекту від застосування інструменту податкового планування.
3. Засоби протидії податківців інструменту податкового планування.
Тема 3. Пільги інституту спільного інвестування
Пільги інституту спільного інвестування як інструмент податкового планування. Схематичне зображення вказаної моделі податкового планування. Економічний ефект від застосування цього інструменту податкового планування. Актуальні положення податкового законодавства зі вказаної теми. Правова позиція податківців в індивідуальних податкових консультаціях ДПС України. Листи Мінфіну України, комітету Верховної Ради України, НКЦПФР щодо пільг інституту спільного інвестування. Судова практика з цього питання. Протидія фіскальних органів даному інструменту податкового планування.
План
1. Пільги інституту спільного інвестування як інструмент податкового планування: сутність, моделі, законодавчі та інші нормативні положення, судова практика.
2. Розрахунок економічного ефекту від застосування інструменту податкового планування.
3. Засоби протидії податківців інструменту податкового планування.
Тема 4. Комісійні операції. Операції з давальницькою сировиною
Комісія на покупку, комісія на продаж, поєднання торговельної діяльності та комісії при експорті, комісійні операції з платником єдиного податку як інструменти податкового планування. Схематичне зображення вказаних моделей податкового планування. Економічний ефект від застосування цих інструментів податкового планування. Еволюція норм податкового законодавства. Актуальні положення податкового законодавства зі вказаної теми. Правова позиція податківців в індивідуальних податкових консультаціях ДПС України. Судова практика з цього питання. Протидія фіскальних органів переліченим інструментам податкового планування.
План
1. Комісія на покупку як інструмент податкового планування: сутність, моделі, законодавчі положення.
2. Комісія на продаж як інструмент податкового планування: сутність, моделі, законодавчі положення.
3. Поєднання торговельної діяльності та комісії при експорті як інструмент податкового планування: сутність, моделі, законодавчі положення.
4. Комісійні операції та операції з давальницькою сировиною з платником єдиного податку як інструмент податкового планування: сутність, моделі, законодавчі положення.
5. Розрахунок економічного ефекту від застосування перелічених інструментів податкового планування.
6. Засоби протидії податківців переліченим інструментам податкового планування.
Тема 5. Надання послуг ФОП замість трудових відносин
Надання послуг ФОП замість трудових відносин як інструмент податкового планування. Схематичне зображення вказаної моделі податкового планування. Економічний ефект від застосування цього інструменту податкового планування. Актуальні положення податкового законодавства зі вказаної теми, законопроекти. Правова позиція податківців в індивідуальних податкових консультаціях ДПС України. Судова практика з цього питання. Протидія фіскальних органів даному інструменту податкового планування. Гіг-контракти
План
1. Надання послуг ФОП замість трудових відносин як інструмент податкового планування: сутність, моделі, законодавчі положення, судова практика.
2. Розрахунок економічного ефекту від застосування інструменту податкового планування.
3. Засоби протидії податківців інструменту податкового планування.
Тема 6. Внесення майна до статутного капіталу компанії
Внесення майна до статутного капіталу компанії як інструмент податкового планування. Історія питання. Схематичне зображення вказаної моделі податкового планування. Економічний ефект від застосування цього інструменту податкового планування. Актуальні положення податкового законодавства зі вказаної теми. Правова позиція податківців в індивідуальних податкових консультаціях ДПС України. Протидія фіскальних органів даному інструменту податкового планування.
План
1. Внесення майна до статутного капіталу компанії як інструмент податкового планування: сутність, моделі, законодавчі положення.
2. Розрахунок економічного ефекту від застосування інструменту податкового планування.
3. Засоби протидії податківців інструменту податкового планування.
Тема 7. Дохід отриманий від нерезидента
Дохід, отриманий від нерезидента, як інструмент податкового планування. Історія питання. Схематичне зображення вказаної моделі податкового планування. Економічний ефект від застосування цього інструменту податкового планування. Актуальні положення податкового законодавства зі вказаної теми. Правова позиція податківців в індивідуальних податкових консультаціях ДПС України. Протидія фіскальних органів даному інструменту податкового планування.
План
1. Дохід, отриманий від нерезидента, як інструмент податкового планування: сутність, моделі, законодавчі положення.
2. Розрахунок економічного ефекту від застосування інструменту податкового планування.
3. Засоби протидії податківців інструменту податкового планування.
2 частина
Тема 8. Міжнародне оподаткування
МОДУЛЬ 2. Податкова практика України
- Податкове адміністрування в Україні
- Права та обов'язки органів ДПС
- Облік платників податків
- Первинні документи в житті бізнесу
- Податкове зобов'язання та сплата узгодженого податкового зобов'язання
- Податковий період
- Особливості різних видів перевірок та підстави їх проведення
- Форма 20-ОПП
- Надання документів перевіряючим, оформлення результатів перевірки
- Податкове повідомлення-рішення, податкова вимога
- Строки давності та штрафні санкції
- Пеня: хто обраховує, як її обчислювати та сплачувати
- Які перевірки можуть проводити податківці
- Податок на прибуток
- Хто є платником податку на прибуток
- База оподаткування та ставки податку, об’єкт оподаткування
- Порядок обчислення податку на прибуток підприємств
- Наказ про облікову політику і її ключові аспекти, що впливають на фінансовий результат
- Різниці, які виникають при нарахуванні амортизації необоротних активів
- Різниці, що виникають при формуванні резервів (забезпечень)
- Різниці, які виникають при здійсненні фінансових операцій
- Різниці щодо операцій з продажу або іншого відчуження цінних паперів, а також операцій з інвестиційною нерухомістю і біологічними активами, які оцінюються за справедливою вартістю
- Звільнення від оподаткування податком на прибуток
Збитки минулих періодів - Форми фінансової звітності та декларація з податку на прибутку: точки дотику
Практичні кейси:
- Обчислення податкових різниць та податкові різниці для різних категорій платників
- Працюємо зі збитками минулих періодів
- Виправляємо помилки в облікових регістрах, у фінансовій та податковій звітності
- Постійні представництва
- Реєстрація та облік нерезидентів
- Організовуємо роботу з нерезидентами
- Обраховуємо прибуток постійного представництва до оподаткування
- Постійне представництво звітує: яка форма звітності і куди звітуємо
Практичні кейси:
- Ризики виникнення постійного представництва
- Приклад звітування
Контрольовані операції
- Алгоритм ідентифікації та критерії контрольованих операцій
- Контрольовані операції із сировинними товарами
- Попереднє узгодження ціноутворення
- Ділова мета та інші коригування з ТЦУ вплив на податкову і фінансову звітність
- Звітність по контрольованим операціям
- Контрольно-перевірочна робота з питань ТЦУ та судова практика
- Використання аудиторського звіту під час здійснення податкового контролю з питань ТЦУ
Практичні кейси:
- Практика податкових перевірок по ТЦУ
4. Конструктивні дивіденди
- Визначення конструктивних дивідендів
- Оподаткування конструктивних дивідендів у різних ситуаціях, порядок та строки сплати
- Вплив договорів про уникнення подвійного оподаткування на обрахунок суми конструктивних дивідендів
- Аналіз практичних ситуацій
Контрольовані іноземні компанії
- Визначення та ключові характеристики контролю над КІК
- Структурування та переструктурування права власності
- Податкові коригування прибутку КІК
- Облік та звітність КІК
- Оподаткування дивідендів та нерозподіленого прибутку КІК
- Методи податкового контролю КІК
- Штрафи та відповідальність контролера КІК
Практичні кейси:
- Практичний приклад оподаткування дивідендів та нерозподіленого прибутку КІК
МОДУЛЬ 3. Правове регулювання господарсько-економічної діяльності організацій в Україні. Сучасний підхід з актуальною практикою 2025
1. Реформа господарського законодавства: скасування ГКУ і трансформація правового поля.
Нормативно-правові акти, що мають замінити Господарський кодекс України:
1. Які законодавчі проєкти вже прийнято та що ними передбачено?
2. Чи буде переглянуто положення Цивільного кодексу України?
3. Новий комплексний правовий акт на заміну ГКУ, перевага чи недолік?
Забезпечення юридичної визначеності у перехідний період:
1. Як планується організувати поетапне скасування норм ГКУ?
2. Які механізми перехідного правового регулювання передбачено?
Основні зміни, що вплинуть на ведення бізнесу:
1. Як реформування вплине на підприємців, юридичних осіб, державні підприємства?
2. Яких сфер господарювання торкнуться зміни насамперед?
2. Створення комерційних підприємств та неприбуткових організацій у 2024 році. Особливості реєстрації ТОВ, ФОП, благодійних організацій та громадських об'єднань в умовах воєнного стану.
Найвигідніша форма ведення бізнесу, як не допустити помилок при виборі? Закон про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю. Статут ТОВ: строки формування статутного капіталу, строки виплати дивідендів, значні правочини, повноваження органів управління ТОВ та інші положення, які необхідно врегулювати у статуті згідно із законодавством. Вибір системи оподаткування ТОВ.
Основи корпоративних відносин та корпоративні спори. Права учасників ТОВ, можливості "міноритарних" учасників впливати на діяльність підприємства, порядок прийняття рішень вищим органом управління та рекомендації на випадок конфлікту між партнерами. Відчуження частки та вихід зі складу ТОВ. У яких випадках учасника можна виключити зі складу товариства без його згоди? Виконавчий орган (директор, дирекція), його повноваження та їх обмеження. Значні правочини та правочини із зацікавленістю.
Фізична особа-підприємець: вибір системи оподаткування та державна реєстрація ФОП. Що буде з єдиним податком з липня 2024? Як організувати партнерство у бізнесі з використанням ФОП? Благодійні організації та громадські об'єднання: мета створення, особливості державної реєстрації та ведення діяльності.
3. Наймані працівники та оплата праці. Особливості регулювання трудових правовідносин в умовах воєнного часу.
Найм та звільнення в умовах воєнного стану в Україні. Наймані працівники фізичної особи-підприємця та ТОВ. Порядок оформлення працівника. Коли вигідно використовувати цивільно-правовий договір та які ризики при цьому треба враховувати? Ризики оформлення цивільно-правових договорів з ФОП в ІТ секторі. Альтернативні правові конструкції з найму персоналу: практика аутстаффінгу в Україні, аналіз судових рішень.
Регулювання трудових відносин: посадові інструкції, необхідна кадрова документація, а також документи, без яких можна обійтися.
Звільнення працівника: юридичні формальності. Як уникнути правових конфліктів? Аналіз судової практики.
Майнова відповідальність працівника за трудовим договором та цивільно-правовим договором.
Припинення дії трудового договору, неповний робочий день, відпустка без збереження заробітної плати та інші способи економії в нинішніх умовах.
4. Організація договірної роботи та основи претензійно- позовної роботи.
Традиційний письмовий договір, укладання договорів із використанням електронної пошти, практика роботи "без договору" (за усними договорами). Чим електронний підпис відрізняється від ЕЦП?
Рамкові та разові договори. Змішаний договір. "Особлива" частина Цивільного кодексу України: як навчитися нею користуватися для укладення юридично грамотних договорів?
Забезпечуємо виконання зобов'язань за договором: неустойка, порука, застава, утримання, аванс та інші способи забезпечення.
Стягнення боргів. Як підготуватись до суду? У яких випадках стане в нагоді претензійний порядок врегулювання спорів? Як оцінити доказову базу та спрогнозувати результат судового розгляду? Вчимося користуватися Єдиним реєстром судових рішень.
Обставини непереборної сили (форс-мажор). Особливості застосування у 2024 році.
Сучасне розуміння договірних правовідносин у практиці Верховного Суду.
5. Зміст та оформлення господарських операцій. Первинні документи бухгалтерського обліку очима юриста.
Господарська операція – ключовий юридичний факт для оподаткування діяльності організацій та ФОП. Принцип пріоритету змісту господарської операції над формою (Substance over Form): як він реалізується в ході податкових перевірок і що про це думають вищі судові інстанції? Ділова мета (розумна економічна причина) господарської операції: зміна у законодавстві останніх років та еволюція судової практики в Україні. Principle Purpose Test в DTT і MLI. Коли можна застосовувати пільги по конвенціям уникнення подвійного оподаткування?
Як змінилися практика та законодавство щодо первинних документів бухгалтерського обліку в останні роки? Первинні документи та докази здійснення господарської операції. Обов'язкові реквізити первинних документів. Окремі документи, які можна розглядати як первинні: акти, видаткові накладні, товарно-транспортні накладні, звіти, інші.
Нереальні (безтоварні) операції, фіктивні та удавані угоди (правочини). Виявлення податковими органами безтоварних операцій під час планових та позапланових перевірок. Алгоритм доведення реальності (товарності) господарської операції під час оскарження рішень податкових органів у суді. Особливості оскарження статусу ризикового платника податків, «розблокування» податкових накладних та доведення податковим органам реальності операції та діяльності суб’єкта в цілому.
Первинні документи в практиці розгляду спорів адміністративними та господарськими судами.
6. Перевірки контролюючих органів та фінансовий моніторинг банків.
Категорії «контролерів» та їх правовий статус. Фіскальний контроль в Україні: перехід від вибіркових перевірок до автоматизованого моніторингу податкових зобов'язань.
Що потрібно знати про перевірки дотримання касової дисципліни та застосування касових апаратів у нинішніх умовах?
Планові та позапланові документальні перевірки органів ДПС. Передперевірочний моніторинг (запити, виклики до податкових органів та ін.)
Перевірки Держпраці. Неоформлені працівники, інші порушення законодавства про працю. Штрафні санкції та їхнє оскарження.
Банківський фінансовий моніторинг як складова сучасного "фіскального контролю".
Безпідставно проведені перевірки та процедурні порушення у процесі здійснення держнагляду як підстава для скасування штрафних санкцій за наслідками таких перевірок. Судова практика Верховного Суду.
МОДУЛЬ 4. Податковий комплаєнс-контроль
1: Податкові ризики та податковий комплаєнс
Податкові ризики: Ідентифікація та оцінка. Класифікація для організації перевірок і для подальшого оскарження їх результатів.
Що таке податковий комплаєнс і чому сьогодні це світовий тренд в обліку? Поняття, цілі, принципи та значення для бізнесу.
Глобальні тенденції в оподаткуванні: Міжнародні стандарти, трансфертне ціноутворення, податкові угоди. DACC, Pillar 2.
Законодавство та правозастосовна практика щодо ідентифікації та моніторингу податкових ризиків та організації податкового комплайнсу. Нормативні акти уряду та Мінфіну: концепція податкового компалайнсу; податкові ризики та періодичність податкових перевірок; методичні рекомендації щодо організації перевірок за певними питаннями/ видами діяльності. Роз'яснення податкової служби, узагальнюючі податкові консультації Мінфіну та судова практика.
Практичні кейси: ідентифікація ризиків та їх мінімізація
Національне податкове законодавство: Огляд основних податків, ставок, пільг та особливостей їх застосування.
2: ПДВ та бюджетне відшкодування
- реєстрація платника податку та момент виникнення податкових зобов'язань. Практичне застосування при стартапах і продажу дорогого майна
- правило першої події та виникнення податкових зобов'язань у разі запровадження/ скасування пільг; зміни податкових ставок.
- розподіл вхідного ПДВ у разі часткового використання придбаних товарів/послуг у неоподатковуваних операціях: різні методології: пропорційно вартісним обсягам продажів, пропорційно частці фактичного використання тощо;
- коригування вхідного ПДВ у разі повернення (товарів/послуг) або повернення передоплати, зміни предмета постачання;
- налаштування бюджетного відшкодування і типові помилки, які призводять до донарахувань та/або відмови у відшкодуванні: яку суму і в які строки повертають; товар переданий нерезиденту, але ще не вивезений за межі митної території України; інвентаризація та відсутній товар (на шляху до нерезидента); терміни зберігання продукції, пошкоджена продукція; дефекти первинних документів, (ТТН, дорожній лист тощо); паливно-мастильні матеріали; відсутність на момент перевірки економічних вигод від основних засобів або капітальних інвестицій; Право на бюджетне відшкодування та період введення ОЗ в експлуатацію; відсутність належної перевірки про можливості постачальника виконати зобов’язання (не належна обачність покупця); неможливість транспортування – обмаль часу, немає персоналу і авто у перевізника), немає дозволів або виробничих потужностей для власного виробництва; фактически уплаченный НДС (поставщикам - в стоимости приобретенных товаров и услуг, в бюджет - при импорте товаров или приобретении услуг у нерезидентов), зачеты, авансы; строки для отримання бюджетного відшкодування, застосування строків давності до ПДВ-кредиту і бюджетного відшкодування; принцип хронології; бюджетне відшкодування за неможливості провести зустрічні звірки контрагентів.
- безоплатні роздачі в рекламних цілях, харчування в цілях заохочення персоналу
- звичайні ціни і інші сурогатні бази – сфера застосування, вплив на податковий кредит, мінімізація ризиків
- ризики ПДІВ при проведенні певних операцій і організація комплайнсу: гарантійний (забезпечувальний) платіж, передання прав вимоги або боргу, перше постачання житла; звернення стягнення і продаж заставного майна; промознижки і бонуси під час імпортування і передачі продукції тощо;
- електронне адміністрування ПДВ і критерії ризиковості для цілей блокування податкових накладних. Як налаштувати роботу для запобігання блокування. Пакет підтверджуючих документів для розблокування і досудова процедура. Лайфхаки
- заповнення податкових декларацій ПДВ – типові помилки, їх виправлення.
3. Податок на прибуток, ПВК, сільгоспподаток, єдиний податок юридичних осіб
- Первинні документи, правочини і дозвільні документи, їх вплив на податковий комплайнс. Виправлення помилок в первинних документах до або за наслідками перевірок; внесення змін до договорів із застосуванням до операцій в минулому, тлумачення договорів. Багатопредметні договори і договори, яких не існує в цивільному законодавстві. Відсутність дозвільних документів і їх вплив на податковий облік. Перевірка контрагентів з метою податкового комплаєнсу під час тендерних процедур
- Податкові різниці. Умови для їх (не) застосування.
- Бюджетне відшкодування, його перенесення на майбутні періоди і обмеження.
- Амортизація основних фондів і нематеріальних активів. Пороги вартості, строки використання, можливості зміни;
- Виплата роялті на користь платників податку на прибуток, нерезидентів, фізичних осіб,в том числі платників єдиного податку, інвестиційних фондів. Роялті (різні визначення роялті для податку з доходу фізичних осіб і ПДФО) і придбання послуг із створення комп’ютерних програм, придбання примірників програмної продукції. Відмінності в обліку податку на прибуток і ПДВ.
- Застосування резервів і типові помилки;
- Операції з цінними паперами, корпоративними правами, деривативами – практика застосування;
- Виплата процентів і правило тонкої капіталізації. Застосування у разі спрямування процентів на створення необоротних активів. Перенесення на майбутні періоди. Межі застосування правила, співвідношення з іншими обмеженнями. Мінімізація податкових ризиків / негативних наслідків через капіталізацію позик
- Ділова ціль, межі її застосування у законодавстві і на практиці. Бізнес-плани, тендери, оцінка, обґрунтування оптимальної альтернативи і інші способи обґрунтування ділової цілі. Мінімізація можливих збитків.
- Декларації з податку на прибуток. Виправлення помилок минулих періодів – практичні приклади;
- Податок з доходу нерезидентів – коло суб’єктів. Сплата процентів, роялті, дивідендів і правило бенефіціарного власника – процедури для запобіганню податковим ризикам (аналіз звітності контрагентів, отримання підтвержджень, застосування правила наскрізного оподаткування, синдиковане кредитування, отримання фінансування через випуск облігацій на визнених біржах, капіталізація боргів). Придбання цінних паперів, що отримують вартість із нерухомості в Україні – процедури комплаєнса і розрахунок бази оподаткування, визначення витрат при внесенні майна в капітал, застосування різних валют тощо). Фрахт, експедиція, агентські виплати – як розраховується і коли взагалі сплачується податок. Інші доходи (штрафи, рекламна винагорода). Застосування міжнародних конвенцій. Винагорода за товари, роботи, послуги, відмінність від процентів і інших виплат. Виплати доходів в негрошовій формі і розрахунок суми податку.
- Трансфертне ціноутворення: моніторинг контрольованих операцій (що взагалі охоплюється ТЦУ (позики, фінансування нерезидента, комісійні операції) і застосування вартісних порогів) і наявності міжнародної групи. Подання звітності і документації – процедура і застосовувані штраф. Визначення методів і використання баз даних під час обгрунтування виплат роялті, проценті, продажу сировинних товарів, операції з цінними паперами, продажу чи придбання інших товарів робіт, послуг. Застосування ТЦУ під час повернення товарів/ послуг чи частини їх вартості, застосування знижок чи бонусів, прощення боргу
- Контрольовані іноземні компанії: подання повідомлення про набуття чи позбавлення контролю, звітів про контрольовані іноземні компанії. Коли не потрібно подавати звіти чи сплачувати податки КІК. Складні питання. Дивіденди від партнерств, сплата роялті, документальне підтвердження звітності КІК, переклади, спосіб подання.
- Представництва нерезидентів: тест на комерційне / некомерційне представництво. Як мінімізувати ризики визнання представництва платником податку на прибуток.
- Режим Дія-Сіті: ризики перекваліфікації певних виплат в дивіденди. Організація моніторингу операцій.
- Пільги інвестиційних фондів і їх практичне застосування для фондів і їх контрагентів. Проценти, ставка, ділова мета, передання прав за ними; роялті; інвестприбуток; операції з нерухомістю.
- Сільгоспподаток – визначення умов для застосування, співвідношення кваліфікованого і інших видів доходів. Типові помилки. Умовне податкове навантаження
- Юридичні особи – платники 3 групи. Контроль перевищення максимального порогу. Позики. Комісійні і агентські операції. Операції з давальницькою сировиною.
4. ПДФО, єдиний податок, єдиний соціальний внесок
- виплати фізичним особам – підприємцям (платникам єдиного податку) за виконані роботи, винагороди за агентськими винагородами – ризики, коло питань, що перевіряється з боку податкової служби (види діяльності, фактичне виконання робіт, свідчення третіх осіб). Налаштування моніторингу помилок і мінімізації ризиків
- виплати фізичним особам за цивільно-правовими договорами: перекваліфікація в трудові відносини: опитувальник для ідентифікації ризиків. Способи мінімізації ризиків через реструктуризації моделі відносин з фізичними особами/ моделі роботи з контрагентами / комунікаційної моделі.
- виплати заробітної плати, премій, матеріальної допомоги в грошовій і негрошовій формі. Розрахунок суми податку. Видача позик, кредитів, а також прощення вимог за ними. Сплата за навчання. Компенсація ліків чи вартості лікування. Передача в оренду житла чи іншого майна.
- додаткові блага – межі застосування. Продаж майна із знижкою, ще менше за звичайну
- ПДФО і єдиний соціальний внесок – співвідношення неоподатковуваних ПДФО виплат і виплат, що не входять до фонду оплати праці. Орендна плата, роялті, авторські договори, подарунки, дивіденди, компенсації не всім або несистематичні. Мінімальний і максимальний поріг для ЄСВ. Виплати від нерезидентів.
5. Податки на майно: Земельний податок, податок на майно організацій, транспортний податок.
Пільги для промислових підприємств або промислових приміщень
Введення/зміна ставок транспортного податку: застосування в часі.
Перспективи запровадження військового збору на продаж нерухомості, податку на майно, перше придбання авто, непрямих методів оподаткування.
6: Управління податковими ризиками. Налаштування регламентів і процедур податкового комплаєнсу
Система внутрішнього контролю: Побудова ефективної системи для забезпечення податкового комплаєнсу. Взаємодія підрозділів: фінансовий директор, бухгалтер, юридичний відділ, HR, тендерний відділ, безпека
Процеси податкового комплаєнсу та фінансового моніторингу, а також антикорупційного комплаєнсу. Практичні кейси.
Документальне оформлення господарських операцій: Вимоги податкового законодавства, електронний документообіг.
Застосування цифрових технологій у податковому обліку: Електронна звітність, хмарні сервіси. Інтеграція обліку та звітності великих платників податків з податковою службою для цілей безперервного моніторингу. SAF-T UA.
Штучний інтелект і податковий комплаєнс: Роль штучного інтелекту в аналізі даних і прогнозуванні податкових ризиків.
Зміни в податковому законодавстві: Моніторинг змін, адаптація бізнес-процесів.
Податкові консультації: Коли і до кого звертатися за консультацією.
Податкові перевірки: Види перевірок, порядок проведення, права та обов'язки платника податків. Підготовка до податкової перевірки, допуск, супровід та оскарження: лайфхаки. Типові помилки під час проведення перевірок і як їх уникнути. Подання документів та їх копій, облікових регістрів, зведеної інформації, пояснень - коли обов'язково, коли (не) бажано.
Податкові спори: Досудове врегулювання, судовий розгляд, особливості податкових спорів.
МОДУЛЬ 5. Податковий аудит та податкова безпека
Організаційні аспекти проведення податкового аудиту
- Комунікація з клієнтом: джерела інформації, робочі ресурси та ключові точки взаємодії
- Види податкових діагностик та ключові процедурні аспекти на кожному з них в рамках підготовки до податкової перевірки:
- перевірка всіх операцій компанії за певний період щодо дотримання вимог податкового законодавства,
- податкова перевірка бізнес діяльності компанії з урахуванням заздалегідь визначеного рівня суттєвості,
- перевірка документального оформлення, обліку та підходу до визнання для податкових цілей окремих операцій за запитом компанії,
- консультування клієнта з поточних питань в сфері оподаткування.
Облікова політика
Рекомендації по роботі з обліковою політикою в розрізі податку на прибуток та податку на додану вартість:
- визнання доходів (повнота визнання, відповідність звітним податковим періодам),
- списання сумнівної та безнадійної дебіторської заборгованості (включаючи створення та використання резерву сумнівних боргів),
- формування, використання або коригувань резервів та забезпечень (зокрема правильність податкових коригувань при декларуванні податку на прибуток підприємств),
- належне документального оформлення господарських операцій (зокрема використання бухгалтерських довідок та «довільних» форм первинних документів, якщо така можливість не формалізована в обліковій політиці),
- дисконтування або оцінки фінансових інвестицій, інструментів/зобов’язань,
- списання на витрати періоду вартості запасів, малоцінних предметів, тощо – без їх оприбуткування або належного документального підтвердження використання таких активів,
- собівартості реалізованої продукції, робіт та послуг.
Операції з нерезидентами
- Аналіз договорів та відповідних операцій з нерезидентами,
- Оцінка правильності кваліфікації операцій за ними та відповідності їх податкового обліку
Дія Сіті
- Оцінка податкового навантаження існуючої бізнес-структури,
- Оптимізація навантаження на виплати працівникам та гіг-контрактерам: які доходи можна оподатковувати за зниженими ставками і на що звертають увагу податківці,
- Загальна система чи ПнВК: що вигідніше обрати і в яких випадках навіть на ПнВК потрібно буде сплачувати податок на прибуток,
- Заповнення додатку ДІЯ: на що треба в першу чергу звернути увагу.
КІК-діагностика
- Визначення контролюючих осіб та обов’язку звітування, джерела інформації для податківців для ідентифікації бенефіціарів,
- Ключові аспекти заповнення звітності бенефіціарами (юридичними та фізичними особи),
- Аналіз фінансової звітності контрольованої іноземної компанії та визначення скоригованого прибутку до оподаткування в Україні.
Тенденції судового оскарження результатів податкових перевірок
МОДУЛЬ 6. Податкове консультування
- Основи податкового консультування: етика, стандарти.
- Методи та техніки податкового консультування.
- Консультування з питань оподаткування, податкового планування, податкових перевірок.
- Представлення інтересів клієнтів у податкових органах.
- Вирішення податкових спорів.
- Податковий Due Diligence.
- ШІ в податковому консультуванні:
- Використання ШІ для аналізу даних та надання рекомендацій клієнтам.
- Автоматизація підготовки консультаційних висновків та звітів.
- Використання ШІ для аналізу судової практики при вирішенні податкових спорів.
МОДУЛЬ 7. Професійна етика (факультатив).
ТЕМА 1. Зобов’язання, які приймає на себе компанія
- Зобов’язання кожного працівника
- Додаткові зобов’язання керівників
- Прийняття етичних рішень
ТЕМА 2. Етика на робочому місці
- Взаємна повага
- 2.Безпека і охорона праці
ТЕМА 3. Етика щодо активів і інформації компанії
- Дії в інтересах компанії
- Зовнішня комунікація
- Захист і використання активів компанії
- Зберігання і розкриття корпоративної інформації
ТЕМА 4. Етика ділових відносин компанії
- Захист від корупції
- Виконання зобов’язань компанії та забезпечення безпеки та якості продукції та послуг
- Формування чесного та прозорого ланцюга поставок
- Взаємодія з державними органами
- Побудова діяльності на принципах довіри та справедливої конкуренції
- Діяльність в глобальному масштабі
ТЕМА 5. Етика з питань соціальних зобов’язань компанії
- Дотримання прав людини
- Захист зовнішнього середовища
- Повага приватного життя
- Запобігання інсайдерської торгівлі
ТЕМА 6. Міжнародний Кодекс Етики професійних бухгалтерів та аудиторів (включаючи міжнародні стандарти незалежності)
- Основні принципи. Чесність. Об’єктивність. Конфіденційність. Професійна поведінка
- Застосування Концептуальної основи
- Конфлікт інтересів
- Складання та подання інформації
- Здійснення професійної діяльності з достатніми спеціальними знаннями
- Фінансові інтереси, компенсація та заохочення, пов’язані з фінансовим звітуванням та прийняттям рішень
- Спонуки, в тому числі дарунки та знаки гостинності
МОДУЛЬ 8. Бухгалтерський комплаєнс
Теоретична частина (спеціалізована навчальна платформа):
- Доступ до структурованих навчальних матеріалів, включаючи текстові лекції, презентації, додаткові ресурси.
- Самостійне вивчення модулів у зручному темпі.
- Тести для самоконтролю та закріплення отриманих знань.
- Системна та лаконічна подача матеріалу.
Практична частина (онлайн-вебінари):
- Живі інтерактивні вебінари із провідними експертами.
- Тривалість кожного вебінару трохи більше 1,5 астрономічних годин.
- Розбір кейсів, практичні завдання, відповіді питання.
- Фокус на застосуванні теоретичних знань у реальних умовах.
Модуль 1: Основи Комплаєнс -Контролю у Бухгалтерській Сфері
Поняття та значення Комплаєнсу : - Визначення «комплаєнса », його цілі та функції. - Юридичні, фінансові та репутаційні ризики, пов'язані з недотриманням.
Концепція «Трьох Ліній Оборони»: - Роль менеджменту, фінансового контролю, ризик-менеджменту, внутрішнього аудиту та зовнішніх органів.
Нормативно-Правова База Комплаєнса: - Огляд національного законодавства та міжнародних норм.
Організація Комплаєнс-Контролю на Підприємстві: - Оцінка потреб та розробка комплаєнс -політики. - розподіл відповідальності та ролі підрозділу комплаєнс -контролю. - Моніторинг, аналіз та адаптація комплаєнс -програми.
Культура Комплаєнса: - Формування етичної поведінки та ефективної комунікації в колективі.
Кейс-стаді: Впровадження комплаєнс -політики (1 година) - Розробка комплаєнс -політики для умовної компанії. - Аналіз типових помилок при формуванні комплаєнс -культури.
Модуль 2: Управління Ризиками у Ключових Бізнес-процесах
Аналіз Ризиків Бізнес-Процесів: - Методологія ідентифікації та оцінки ризиків. - Побудова матриці ризиків та контролів.
Бізнес-процес «Договірна робота»: - Оцінка бізнес-ризиків (помилки в договорах, терміни, шахрайство). - Типові недоліки системи внутрішнього контролю (СВК) та методи їх усунення.
Чек-лист для Контролю Бізнес-Процесів: - Документація, взаємодія, навчання та розвиток персоналу. - Виявлення можливостей для покращення та впровадження інновацій. - Аудит, моніторинг та зворотний зв'язок.
Практикум: Побудова матриці ризиків (1 год) - Розробка матриці ризиків та контролів для бізнес-процесу "Договірна робота". - обговорення методів усунення типових недоліків СВК.
Модуль 3: Комплаєнс у Бухгалтерському обліку
Бізнес-Процес «Бухгалтерський Облік»: - Принципи побудови та контролю.
Аналіз Облікової Політики: - Значення, формування та аудит облікової політики.
Чек-лист Комплаєнс -Контролю Облікової Політики: - Відповідність облікової політики бізнесу, галузевої практики та стандартів.
Кейс-стаді: Аудит облікової політики (1 год) - Аналіз облікової політики реальної компанії на відповідність стандартам. - практичний аудит основних засобів на прикладі публічної інформації.
Модуль 4: Аудит основних засобів (МСФЗ ( IAS ) 16)
Аудит Основних Засобів: - Визнання, початкова та подальша оцінка. - Амортизація та знецінення. - фінансові аспекти, облік вибуття. - Контроль за доступом та відповідність законодавству. - Складання звіту та моніторинг рекомендацій.
МСФЗ (IAS) 23 «Витрати по запозиченням»: - Визначення та визнання капіталізованих витрат. - Початок та припинення капіталізації. - розкриття у фінансовій звітності.
Кейс-стаді: Аудит основних засобів (1,5 години) - Практичний аудит основних засобів. - визначення капіталізованих витрат із запозичень на реальних прикладах.
Модуль 5: Аудит нематеріальних активів (МСФЗ (IAS) 38)
Практика Застосування МСФЗ (IAS) 38 «Нематеріальні Активи»: - Критерії визнання та початкова оцінка. - наступна оцінка (модель обліку за собівартістю, модель переоцінки). - Витрати на дослідження та розробки (НДДКР): капіталізація та списання. - амортизація нематеріальних активів.
Управління НДДКР: - Перелік ризиків неефективності НДДКР. - Програма перевірки НДДКР та типові недоліки СВК.
Кейс-стаді: Облік НМА (1 год) - Розбір прикладів капіталізації витрат на НДДКР.
Модуль 6: Інвентаризація, Облік запасів (МСФЗ (IAS) 2) та Бізнес-Процес «Закупівлі»
Положення про Інвентаризацію Активів та Зобов'язань: - Обов'язкові випадки проведення інвентаризації, порядок та Запаси: - Списання прострочених товарів. - Уцінка запасів. (Помилки прогнозу цін, неефективні закупівлі) - Типові недоліки СВК у закупках. - Ідентифікація, оцінка та методи роботи з неліквідними запасами.
Практикум: Облік запасів та Бізнес-процес «Закупівлі» (1,5 години) - Розробка чек-листа для аудиту виробничих процесів. - Аналіз кейсів неефективних закупівель та їх запобігання. - аналіз помилок в управлінні неліквідами. - Розробка матриці ризиків та контролів для бізнес-процесу "Закупівлі".
Модуль 7: Управління Продажами та МСФЗ (IFRS) 15 «Виручка»
Бізнес-процес «Продажі»: - Оцінка бізнес-ризиків (помилки прогнозу попиту, ціноутворення, неефективні продажі). - Типові недоліки СВК у продажах.
Практика Застосування МСФЗ (IFRS) 15 «Виручка за Договорами з Покупцями»: - П'ятикрокова модель визнання виручки. - Ідентифікація договору, визначення обов'язків до виконання. - визначення ціни операції, розподіл ціни. - визнання виручки при виконанні обов'язків. - Приклади та практичні кейси.
Кейс-стаді: Управління Продажами та Визнання виручки за IFRS 15 (1,5 години) - Розробка матриці ризиків та контролів для бізнес-процесу "Продажі". -Розбір практичних прикладів застосування п'ятикрокової моделі визнання виручки.
Модуль 8: Аналіз Дебіторської Заборгованості та МСФЗ (IFRS) 9
Аналіз Дебіторської Заборгованості: - Оцінка бізнес-ризиків (неоплата, шахрайство, помилки у розрахунках). - типові недоліки СВК в управлінні дебіторською заборгованістю.
Знецінення Фінансових Активів з МСФЗ ( IFRS ) 9: - Модель очікуваних кредитних збитків ( ECL ). - Розрахунок та визнання резервів під очікувані кредитні збитки. - практичні приклади.
Дисконтування Поворотної Фінансової Допомоги: - Принципи та методика дисконтування.
Практикум: Розрахунок резервів під очікувані кредитні збитки за IFRS 9 (1,5 години) - Приклади розрахунку очікуваних кредитних збитків (ECL) для різних видів дебіторської заборгованості - Розбір нестандартних випадків шахрайства та методів їх виявлення.
Модуль 9: Управління Кредиторською та Дебіторською заборгованістю
Способи Шахрайства Комерційної Служби: - Виявлення та запобігання (наприклад, з авансами, актами виконаних робіт).
Управління кредиторською заборгованістю: - Оцінка ризиків (необґрунтоване нарахування, дублювання, пропуск термінів). - типові недоліки СВК в управлінні кредиторською заборгованістю.
Кейс-стаді: Управління Кредиторської та Дебіторської заборгованістю (1 год) – Оцінка ризиків. - Виявлення та запобігання шахрайству комерційної служби
Модуль 10: Практика Застосування МСФЗ (IFRS) 16 «Оренда»
Практика Застосування МСФЗ (IFRS) 16 «Оренда»: Облік у Орендаря: - Ідентифікація договору оренди (визначення активу, права користування). - Визнання та первісна оцінка права користування активом та зобов'язання з оренди. - Наступна оцінка, амортизація та фінансові витрати. - Подання у фінансовій звітності та розкриття. - Винятки із застосування (короткострокова оренда, низьковартісні активи).
Практика Застосування МСФЗ (IFRS) 16 «Оренда»: Облік у Орендодавця: - Класифікація оренди орендодавцем (операційна та фінансова оренда, критерії). - облік операційної оренди (визнання доходів, амортизація). - облік фінансової оренди (визнання дебіторської заборгованості, розрахунок фінансового доходу). - Приклади проводок та відображення у звітності.
Типові помилки в обліку оренди по МСФЗ: - неправильна ідентифікація, помилки в оцінці, зміни умов оренди. - Проблеми з дисконтуванням та розкриттями.
Кейс-стаді: Облік у Орендаря з IFRS 16 (1,5 години) - Розбір реальних договорів оренди та їх відображення у фінансовій звітності. - Обговорення складнощів та винятків у застосуванні IFRS 16. - Аналіз типових помилок в обліку оренди.
Кейс-стаді: Облік у Орендодавця за IFRS 16 (1,5 години) - - Облік операційної та фінансової оренди. -аналіз типових помилок в обліку оренди.
- 8 модулів
- 144 години
- 70 відеоуроків
Як проходить навчання
Тренери :
Дмитро Михайленко
- Керуючий партнер Crowe Mikhailenko.
- Президент Асоціації податкових консультантів.
- Член Наглядової ради Асоціації податкових консультантів.
- Голова Комітету підприємців з податкових питань при ТПП України.
Любов Косовець
- Ведучий методолог міжнародних сертифікатів для бухгалтерів, фінансистів і управлінців Європи та країн Азії.
- Експерт-консультант з питань податкового законодавства, фінансового звіту по МСФО
- Член Ради Федерації професійних бухгалтерів
- Сертифікований тренер з британських програм ICFM, ICB, IAAP, IAB, сертифікований спеціаліст-практик CAP, CIPA, IСFM, ACCA DipIFR (Rus), CIMA (P1, Р2), заслужений народний професійний лектор по онлайн-підготовці міжнародних програм зі стажем більше 10-ти років у цьому форматі.
Конюль Хасанова
- Радник Crowe Mikhailenko
- Практика міжнародного оподаткування
Дмитрик Ольга Олександрівна
- Доктор юридичних наук, професор, завідувач кафедри фінансового права Національного юридичного університету імені Ярослава Мудрого
- Заслужений діяч науки і техніки України
Котенко Артем Михайлович
- Кандидат юридичних наук, доцент.
- Доцент кафедри фінансового права Національного юридичного університету імені Ярослава Мудрого
Ірина Трет'як
- Власник та директор ТОВ «АФ «ТАІР-АУДИТ»
- Співвласниця, керуючий партнер ТОВ «МОНО КЕПІТАЛ»
- Внутрішній аудитор Фінансової компанії Управителя ФФБ (фонд фінансування будівництва)
- Сертифікований аудитор
- Диплом ICFM-DipIAS «МСФЗ та фінансовий облік» THE INSTITUTE OF CERTIFIED FINANCIAL MANAGERS
- Помічник депутата Харківської міської ради, член ВПГО «Спілка аудиторів України», член ГО «ПО АБВ»
- Спеціаліст з фінансового моніторингу
- Досвід роботи 22 роки на посадах Головного бухгалтера ГК «ФАКТОР», Сільськогосподарської ГК, Фінансового директора переробного підприємства, радника засновника Групи компаній.Відновлювальна енергетика, будівництво, торгівля, виробництво, компанії ІСІ та банківський сектор.
Галина Соляр
- Сертифікований спеціаліст (САР, DipAudit IFA, DipIFRS IFA, DipStrategicManagement IFA, Dip Financial Management IFA, CIPA DipFA, EBC*L(A), EBC*L(B))
- Практикуючий бухгалтер
- Акредитований провайдер CAP/CIPA
Юлія Кловська
- Сертифікований аудитор
- Практикуючий консультант з бухобліку та оподаткування (практик з 16-річним досвідом),
- екс-головний редактор бухгалтерського тижневика "Дебет-Кредит", автор численних публікацій у бухгалтерській пресі.
Юлія Івасютін
Освіта:
- Магістр міжнародного права Інституту міжнародних відносин Національного університету ім. Т.Г.Шевченка;
- Член Асоціації правників України;
- Києво-Могилянська Бізнес Школа, корпоративна програма «Управління бізнесом»;
- British Council курси English for Lawyers;
- Склала кваліфікаційний іспит відповідно до ЗУ «Про адвокатуру та адвокатську діяльність України».
Спеціалізація:
- Консультації з українського законодавства: реєстрація компаній, робота з нерезидентами, володіння та продаж нерухомості.
- Консультації з міжнародного права: оподаткування, реєстрація компаній, укладення угод, договорів, агентське співробітництво.
- Супровід угод з оформлення посвідки на проживання та громадянства.
Вікторія Дзюма
- Юрисконсульт, науковиця, експертка з правового супроводу бізнесу.
- Має ступені бакалавра та магістра права, здобуті у Львівському державному університеті внутрішніх справ.
- Як практикуючий юрисконсульт, Вікторія надає широкий спектр послуг: від розробки договорів та правового супроводу юридичних осіб до консультацій із кадрових питань та взаємодії з державними органами.
- Окрім практичної роботи, Вікторія займається лекторською діяльністю. Вона прагне зробити правові процеси доступними та зрозумілими, поєднуючи теоретичні знання з реальними кейсами, що дозволяє бізнесу ефективно використовувати отримані юридичні інструменти.
Які навички ви отримаєте
Кваліфікація "Податковий аудитор-консультант"
Податковий аудит та консалтинг у сфері національного та міжнародного оподаткування (IAPBE)
Переваги курсу
У вартість навчання включено: онлайн участь, записи усіх занять (доступ до яких не обмежений у часі), методичний матеріал та підтримка лекторів протягом усього навчання
Іспит на отримання міжнародного документа з програми для отримання Кваліфікація "Податковий аудитор-консультант" проводиться у вигляді спеціалізованого онлайн-іспиту.
Вартість іспиту 130 фунтів (2 спроби).
Формулювання у дипломі: The Diploma of Certified tax auditor and consultant . Диплом: DipCTAC
Фото
Дивіться також усі онлайн-курси, репетиторів онлайн, онлайн-тренінги.
Коментарі
Невірно заповнені поля відзначені червоним.
Будь ласка, перевірте форму ще раз.
Ваш коментар відправлений і буде доступний на сайті після перевірки адміністратором.