Підбірка для вчителів: 10 актуальних підходів у викладанні англійської мови

Підбірка для вчителів: 10 актуальних підходів у викладанні англійської мови

У сучасному світі інформація швидко застаріває, тому хочемо поділитися останніми тенденціями у викладанні англійської мови.

Напевно, тих вчителів, які самі регулярно не навчаються нового, можна назвати чоботарями без чобіт. Адже без відчуття себе у ролі учня складно зрозуміти потреби та бажання своїх підопічних. Та й у сучасному світі інформація так швидко застаріває, що без її оновлення легко можна стати пережитком минулого.

Вчителі, як ніхто, мають бути на передовій прогресу. Згодні? Якщо ви один із прихильників lifelong education, тоді вам буде цікава наша стаття про останні тенденції у викладанні англійської мови.

Про деякі ви, напевно, чули й, сподіваємося, успішно застосовуєте в роботі. Будемо раді, якщо знайдете для себе щось нове або переглянете ставлення до вже відомих методик.

Комунікативний підхід

Це не новинка вчорашнього дня, такий підхід існує вже давно. Він постійно модернізується та вдосконалюється, а в наші дні взагалі став як ніколи актуальним. Чим це зумовлено?

Якщо поглянути на ринок праці та ділових відносин, можна помітити, що стався перехід від індивідуального та конкурентного способу взаємодії до партнерського та командного. На перше місце вийшли soft skills, куди входять і комунікативні навички.

Англійська мова в таких реаліях стала інструментом у досягненні порозуміння, налагодженні корисних зв'язків, взаємодії під час навчання та роботи. Тому комунікативний підхід став настільки важливим. Адже він не просто вчить мові, а допомагає вирішувати конкретні завдання спілкування у рамках комфортного середовища навчального класу.

Додатково учень розвиває свою комунікативну компетенцію загалом, вивчає особливості менталітету різних культур і народів, набирається досвіду взаємодії з багатьма рольовими моделями. Звичайно, це все можливе завдяки грамотній організації навчального процесу.

Лексичний підхід

Його суть у тому, щоб вивчати не окремі слова, а цілі фрази та конструкції, які потім можна легко застосовувати у спілкуванні. Це допомагає розвивати швидкість мови.

Як бачите, це не повноцінна методика, а лише доповнення, наприклад, до комунікативного підходу.

Асоціації та мнемотехніки

Також не найновіші методики, але їхня ефективність має наукове підтвердження, а тому ми рекомендуємо й надалі їх застосовувати у своїй роботі.

У чому головна перевага? У разі їх використання ви стикаєтеся з найменшим ментальним опором з боку учнів. Адже для мозку людини асоціації — це природний спосіб запам'ятовування та обробки інформації. Ви лише допомагаєте студентам цілеспрямовано формувати асоціативний ряд у процесі вивчення мови.

Гейміфікація

Це загальний термін, який позначає введення до методології різних "прийомів" гри та інтерактиву. Сюди відносяться безпосередньо самі ігри та різні ігрові елементи. Головна умова — залучення шляхом цікавих завдань, системи заохочень та легкого змагання серед учнів, якщо це групові формати роботи.

Пам'ятайте, що грати подобається не тільки дітям. Тому якщо ще не впровадили гейміфікацію у свої програми для дорослих, робіть це та спостерігайте, як зростає ефективність навчання внаслідок більшої включеності та інтересу студентів.

Task-based learning

Чимось схожий на комунікативний підхід, але тут акцент на конкретні життєві завдання, які допомагає вирішувати англійська мова.

Під час уроку це може мати наступний вигляд. Обираються ті учні, які отримують певні ролі, та ситуація, в якій вони взаємодіють. Далі зав'язується та розвивається діалог. Головне, щоб у ньому використовувалися ті слова та фрази, які вивчаються в рамках заняття чи теми.

Завдання досить творчі та вимагають від викладача певного рівня майстерності.

Методика TPR

Це комплексний підхід, в основі якого лежить зв'язок слів, що вивчаються з певною фізичною активністю. Він підходить для роботи з дітьми до 4-9 років, і ось чому.

У такому віці ще слабко розвинене абстрактно-логічне мислення, а саме воно відповідає за встановлення зв'язків між словами з різних мов. Тобто дитина не розуміє що cat — це “кішка”. Йому значно простіше, наприклад, побачити кішку або її картинку та почути cat. Так він запам'ятає однозначно краще.

Окрім візуальних образів, діти добре запам'ятовують тілесний досвід. Тобто, якщо ви зв'яжете у свідомості дитини слово cat з певним жестом або рухом (“умивання лапкою”, наприклад), вона також добре запам'ятає нове.

Flipped Classroom

Цей метод, навпаки, підходить для роботи з більш дорослими та досвідченими студентами (рекомендується від рівня Intermediate). Також він вимагає усвідомленого підходу з їхнього боку. Тобто, якщо людина слабко мотивована і не зацікавлена ​​у навчанні належним чином, такий підхід виявиться мало ефективним.

У ньому комбінується навчання на уроці з учителем, перед яким відбувається попередня самостійна підготовка. Припустимо, учень дивиться відео на тему наступного уроку або читає статтю. Таким чином він проходить теорію самостійно, вже знайомиться з новою лексикою та граматикою, а на уроці практикує їх, ставить питання та максимально освоює нове під керівництвом вчителя.

CLIL

Офіційна назва досить складна — предметно-мовне інтегроване навчання — хоча суть проста: вивчати англійську мову в процесі навчання інших предметів.

Досить специфічний метод, й у межах індивідуального заняття застосовувати його буде не дуже доречно. Але він стане в пригоді під час організації спеціального курсу або поїздки за кордон для тих, хто, наприклад, планує далі навчатися в англомовному ВНЗ.

Blended learning

Таку методику часто застосовують школи англійської під час проведення курсів, коли є група до 10 осіб, яка займається з викладачем онлайн. Але, займаючись лише в такий спосіб, важко досягти персональних цілей. Тому до кожного студента приставлено куратора, з яким відбуваються регулярні зустрічі. Завдання куратора — відповісти на запитання учня та допомогти у його персональному навчанні.

Inquiry based learning

Якщо ви працюєте індивідуально з учнем, то в ідеалі повинні скласти персоналізовану програму навчання, за допомогою якої зможете досягти його цілей. Це і є навчання, яке базується на запиті.

Величезною перевагою такого підходу є максимальна ефективність, вимірність результату та включеність студента та викладача у процес.

Вже побачили для себе нові можливості розвитку? А як щодо отримання міжнародного сертифіката CELTA, який офіційно підтвердить вашу кваліфікацію та дасть змогу працювати з людьми з будь-якої точки світу? Чи розглядаєте ви це як наступний крок у своїй професійній самореалізації?

Проходження такого іспиту потребує ретельної попередньої підготовки. Grade Education Centre якраз проводить чергові набори на підготовчі курси. Дивіться детальну інформацію на їхньому офіційному сайті.


Залишити коментар
Будь ласка, введіть ваше ім’я
Будь ласка, введіть коментар.
1000 символів

Будь ласка, введіть email
або Відмінити

Інші статті в категорії Мовні курси Онлайн курси