Ефективна комунікація: 6 правил ведення переговорів

Ефективна комунікація: 6 правил ведення переговорів

Переговори — це майстерність й талант? Справжній профі може продати що завгодно та кому завгодно, навіть якщо його розбудити посеред ночі? Ні! Справжній профі — виявить потребу, з’ясує рівень її цінності та запропонує вигідне рішення для обох сторін.

Ми підготували 6 основних правил для ведення ефективних переговорів. Поїхали!

Ретельно готуйтесь

Визначте власні цілі майбутніх переговорів. Вони не мають бути розпливчастими. Розпишіть план бесіди, сформулюйте питання, які дозволять вам зрозуміти потреби співрозмовника та одразу плануйте сценарії їх обробки.

Власна позиція та аргументи повинні бути у вас напоготові. Готуючись, приймайте на себе позицію опонента. Завжди намагайтесь повноцінно розуміти «біль» іншої сторони.

Контролюйте емоції

Головне правило у переговорах — ніякого домінантного стилю, тримайтесь принципів демократизму та стратегії win-win! Не давіть на співрозмовника. Якщо з самого ж початку ви даєте зрозуміти наскільки для вас важливий результат переговорів, то зі 99,99% вірогідністю ризикуєте опинитись у ситуації, коли ви будете приймати чужі умови. Намагайтеся визначити наскільки можливе співробітництво буде цікавим.

Уважно слухайте (вмійте розуміти прослухане!) співрозмовника й не поспішайте давати оцінку чужій думці. Висловлюючи власну — говоріть спокійно та впевнено, не перевантажуйте мову деталями й зробіть її максимально зрозумілою. Будьте емоційно стриманими: контролюйте міміку, жести та тримайте зоровий контакт зі співрозмовником.

Управляйте поведінкою співрозмовника

Ведіть комунікацію мовою співрозмовника та пристосуйтесь до його стилю спілкування. Приміряйте на себе його роль й розберіть питання, які можуть цікавити. Тим самим використовуючи їх для направлення діалогу у свою сторону.

Не фокусуйтеся на емоційній поведінці опонента під час зустрічі. Ви повинні мати достатні навички та способи спілкування для продовження конструктивного діалогу, навіть з дуже експресивною людиною. Ваша мета переконати співрозмовника й отримати максимальну вигоду для своєї сторони.

Переконуйте

А ще краще попереджайте заперечення! Приводьте їх у приклад самі й підкріплюйте аргументами на свою користь.Обов’язково подбайте про формулювання аргументів заздалегідь, щоб виглядати впевнено та переконливо.

Не сперечайтеся з опонентом й не переконуйте його відкрито, навіть коли клієнт сильно помиляється. Пам’ятайте, вам потрібне укладання договору, а не перемога у суперечці.

Щоб уникнути будь-яких непорозумінь, а особливо вже після переговорів — уточнюйте всі необхідні деталі та нюанси на завершальному етапі. А ще краще їх зафіксувати. Не варто повністю покладатися на свою пам'ять.

Аналізуйте

Кожні переговори — ваш унікальний досвід, й немає значення успішні вони були чи ні. Завжди підбивайте підсумки кожної ділової зустрічі. Проаналізуйте свої дії та реакцію співрозмовника на них. Можна використовувати таблицю, в якій будуть зображатися всі етапи: процес підготовки, проведення та завершення переговорів. Ви зможете винести корисні уроки й знайти свої сильні та слабкі місця.

Невпинно розвивайте навички

Слабкі місця треба ліквідувати! Прокачуйте себе у майстерності переговорів, щоб укладати найвигідніші угоди та досягати власних цілей.

Що вам треба освоїти?

  • Клієнтоорієнтований сервіс
  • Комунікацію із зовнішнім та внутрішнім клієнтом
  • Міжфункціональну взаємодію
  • Управління конфліктами
  • Роботу з запереченнями та аргументацією
  • Сторітелінг
  • Навички емоційного інтелекту
  • Впевнені комунікації

Де це можна освоїти?

В Golden Staff →

Завжди пам’ятайте! Ефективні переговори — це не спілкуватися у форматі «переконати, не дивлячись ні на що». Ваша мета створити бесіду двох старих друзів та знайти спільний знаменник. І ми вас цьому навчимо!


Залишити коментар
Будь ласка, введіть ваше ім’я
Будь ласка, введіть коментар.
1000 символів

Будь ласка, введіть email
або Відмінити

Інші статті в категорії Переговори, риторика, ораторське мистецтво Продажі, кол центр, робота з клієнтами