Види IT компаній та переваги роботи в них

«Віддати на аутсорс», «перейти в продукт» — якщо вам не завжди зрозуміло, про що йдеться, розберемося!

Це стаття з нашого блогу, в якому ми пишемо про IT, програмування, тестування, менеджмент та маркетинг. 

Що ж, сьогодні ми з вами поговоримо про види IT компаній.

Так..так...у ІТ компаній теж бувають різновиди. Якщо ви думали, що IT компанія це вже такий вид компанії, то ви глибоко помилялися.

Мені хочеться пояснити різницю між видами IT компаній простими словами, «на пальцях», щоб було доступно навіть новачкові. Адже, сконцентрувавшись на навчанні будь-якої спеціальності у сфері IT, молодий фахівець часто не замислюється над тим, яка різноманітність компаній є на ринку і які нюанси слід знати при виборі місця роботи.

Давайте спочатку виділимо основні типи ІТ компаній:

  • Product Companies, або Продуктові компанії
  • Outsource Companies, або Аутсорсингові компанії
  • Outstuff companies, або Аутстаф компанії
  • Consulting Companies, або Консалтингові компанії
  • IT departments in non-tech companies, або IT відділи нетехнічних компаній

На перший погляд здається, що спільним у них є поняття «компанія» та виготовлення «продукту чи проєкту»....ну, мабуть, усе... Але насправді це не все.

Зараз на простих і особистих прикладах ви зрозумієте унікальність кожної та відмінності один від одного.

Product Companies

Логічним буде висновок, що Продуктові Компанії займаються виготовленням продукту.

Ви не могли не чути про великі компанії, які мають свої власні продукти різного роду: мобільні та веб-додатки, онлайн сервіси, соціальні мережі, інтернет-магазини, антивіруси та багато іншого.

Безліч людей користуються результатами роботи Продуктових компаній, що приносить компаніям прибуток, а користувачам — цінність. Візьмемо, наприклад, таких гігантів як Google, Microsoft, Apple. Зазвичай компанії «живуть» своїми продуктами, хочуть поліпшити їх, спостерігають за їх розвитком, удосконалюють їх, стежать за тенденціями, щоб утримати поточних клієнтів і залучати нових.

Головним девізом у таких компаніях є ЯКІСТЬ, а головним питанням у роботі «Як ми можемо покращити продукт?». Такі компанії постійно проводять маркетингові дослідження потреб клієнтів для поліпшення та розвитку своїх продуктів.

Переваги:

  • Стабільна робота в одній компанії
  • Залучена робота у команді
  • Орієнтування на кінцевого користувача, а не на замовника та можливість почуватися частинкою продукту, яким користується величезна кількість людей
  • Саморозвиток та самовдосконалення разом з розвитком продукту
  • Творчість та новаторство вітаються

Недоліки:

  • Однотипна робота, оскільки, можливо, протягом багатьох років знадобиться займатися вдосконаленням одного продукту цієї компанії
  • Якщо компанія зазнає збитків на ринку, то страждають і співробітники. Компанія залежить від ринку: попит товару = прибуток підприємства. Якщо ж з якоїсь причини попит падає (економічна криза, конкуренти надали продукт краще чи дешевше) — компанія зазнає збитків
  • Важко змінити команду навіть у рамках цієї компанії, оскільки найчастіше колективи зосереджуються на своєму проекті

Outsource Companies

Компанії, які розробляють продукти — додатки, ПЗ на замовлення третіх осіб.

Зараз майже будь-яка сфера бізнесу має сайт, мобільний додаток, інтернет-магазин, але при цьому найчастіше власники бізнесів можуть бути не пов'язані з ІТ сферою. Тому для створення, а також техпідтримки будь-яких сервісів наймають аутсорсингові ІТ компанії, які розробляють під ключ.

Переваги:

  • Різноманітність сфер, проєктів, продуктів та завдань
  • Чітко визначено періоди, вартості робіт — робота за чітким планом та зарплата найчастіше вища, ніж у продуктовій компанії
  • Етап переходу з Junior до Senior залежить від розвитку та досвіду спеціаліста
  • Розвиток hard skills, оскільки сьогодні працюєш з мобільним додатком, завтра з грою, а наступного моменту над створенням маркетплейсу чи сайту
  • Джуніорам легше потрапити до якогось нескладного проекту аутсорсингової компанії порівняно з продуктовою
  • Найчастіше віддалена форма роботи
  • Щоб компанія мала прибути і була успішною, їй достатньо мати кілька великих замовників
  • Коло знайомств розширюється у зв'язку з різними замовниками та проєктами

Недоліки:

  • Орієнтування не на продукт, а на бажання замовника
  • Спроби замовника описати технічні сторони продукту нетехнічною мовою, при цьому врахувати всі вимоги до продукту
  • Рамки визначені не вашою компанією, а клієнтом (замовником)
  • «Зробив продукт, здав, забув про нього» — найчастіше співробітник не знає, яку користь продукт приносить користувачеві, і не насолоджується підсумковим результатом своєї роботи, особливо працюючи хоч у багатьох, але при цьому невеликих проектах
  • Часто робота на швидкість, іноді навіть на шкоду якості
  • Залежність від замовлень (відсутність замовлень — відсутність прибутку)

Outstuff Companies

Аутстаффінгові компанії припускають «оренду» технічних фахівців для роботи на проекті клієнта, але він залишається в штаті своєї ІТ компанії.

Тобто якийсь бізнес може не наймати собі в штат ІТ співробітників, якщо вони не будуть потрібні на постійній основі. Найм через аутстаффінгову компанію відбувається за контрактом на певний період для допомоги іншій компанії чи бізнесу.

Переваги:

  • Після закінчення контракту можна бути спокійним, що не залишаєшся «за бортом», оскільки повертаєшся до своєї ІТ компанії
  • IT фахівець не «простоює», поки немає проєкту з його галузі знань та умінь, тому що йому заздалегідь шукають роботу наперед
  • Різноманітність компаній, проєктів, сфер бізнесу
  • Пряме спілкування із замовником дає можливість уникнути непорозумінь через передачу інформації через посередників
  • Платять та оцінюють безпосередньо за знання та навички ІТ фахівця

Недоліки:

  • Новачки не такі затребувані, оскільки немає часу вникати в процес. В аутстаффінгових компаніях потрібні навички та знання, до того ж замовник шукає спеціаліста певного рівня для виконання завдань, з якими його внутрішня команда не справляється
  • Власник компанії, яка «наймає», може абсолютно не розумітися на технологіях і, ймовірно, не зможе якісно керувати командою
  • Багато часу йде на особисте спілкування з клієнтом
  • Можливі овер-тайми

Consulting Companies

Консалтингові компанії допомагають ввести у користування вже готові ПЗ, так само забезпечують роботу підприємства або його розвиток за допомогою використання ІТ технологій як з комп'ютерним обладнанням, так і з програмним забезпеченням.

Переваги:

  • Великі зарплати, оскільки це тривалий енерговитратний процес, що вимагає повного занурення у справи та роботу компанії
  • Перспектива роботи з великою компанією та внесення свого внеску до її роботи

Недоліки:

  • Підвищена стресовість, оскільки необхідно часто переконувати клієнта у варіаціях роботи його компанії та того чи іншого ПЗ
  • Уявлення клієнта про впровадження технологій можуть не збігатися з реальними можливостями
  • Часті відрядження, якщо офіси компанії розташовані по різних містах

IT departments in non-tech companies

Порівняно новий напрямок, який почав поширюватися та популяризуватися у зв'язку з комп'ютеризуванням бізнесу, розвитком цифрових технологій у всіх сферах життя та бізнесу.

Можна сказати, що це поєднання принципів продуктової та аутсорсингової компанії: робота начебто і на замовника, але при цьому він один і в одній сфері; Розробка може бути з нуля, але в той же час для роботи співробітників або клієнтів цієї компанії, цього ж бізнесу.

Переваги:

  • Високі зарплати як компенсація нудної роботи для залучення програмістів та інших ІТ фахівців
  • Чіткі вимоги компанії та можливість бути частиною великої команди навіть з іншої сфери

Недоліки:

  • Однотипність завдань
  • Підкоряються правилам основної компанії (навіть якщо вона не пов'язана з ІТ): дрескод, культура, регламенти

Насамкінець скажу, що немає «хороших» або «поганих» типів компаній: все залежить від самого ІТ-фахівця: від його переваг у роботі, складу розуму та характеру.

Особисто я працювала як у Продуктових, так і в Аутсорсингових компаніях. І мені підходили обидва формати. У продукті мені було цікаво занурюватися у розвиток спільного «дітища», а в аутсорсі було круто спілкуватися з новими клієнтами та розвивати проекти у різних сферах.

Головне не забувайте — від того, чи вам цікаво працювати в тій чи іншій компанії залежить ефективність вашої роботи і бажання розвиватися.


Залишити коментар
Будь ласка, введіть ваше ім’я
Будь ласка, введіть коментар.
1000 символів

Будь ласка, введіть email
або Відмінити

Інші статті в категорії IT, програмування, розробка