Як отримати від співбесіди максимум

Як отримати від співбесіди максимум

Що робити кандидату, щоб підвищити шанси отримати офер? Як поводитись та що саме розповідати про себе? Та що цінного в цілому можна отримати від співбесіди навіть у випадку подальшої відмови?

Це стаття з нашого блогу, в якому ми пишемо про IT, програмування, тестування, менеджмент та маркетинг. 

Співбесіда — це запланована комунікація роботодавця та кандидата, яка націлена на знайомство, взаємну оцінку та домовленості щодо подальших кроків та співробітництва.

Що робити кандидату, щоб підвищити шанси отримати офер? Як поводитись та що саме розповідати про себе? Та що цінного в цілому можна отримати від співбесіди навіть у випадку подальшої відмови?

Поговоримо про ці та інші питання у вигляді рекомендацій та лайфхаків успішного інтерв’ю:

Уявіть для себе ту роботу, яку ви дійсно хочете отримати

Це базовий крок, який потрібно робити перед тим, як почати пошук.

Що це повинна бути за компанія, з якої сфери? Якого розміру? Що буде важливо саме для вас? Чим при пошуку ви зможете поступатися, а чим (наприклад, заробітною платою на очікуваному рівні) у будь-якому випадку — ні?

Це допоможе вам таргетувати пошук та відкидати нерелевантні пропозиції.

Вивчіть інформацію про компанію, що є у відкритих джерелах

Сайт компанії, сторінки у соцмережах та на інших ресурсах (наприклад, dou.ua, ain.ua, glassdoor.com), пошукайте відгуки працівників.

Зрозумійте цілі та цінності компанії, історію, чим вона займається та що планує, на якому етапі розвитку знаходиться.

Відштовхуючись від цієї інформації та вакансії, яку розглядаєте, підготуйте питання до рекрутера або інтерв'юера.

Підготуйте самопрезентацію

Зазвичай на всіх співбесідах вас просять розповісти про себе.

Продумайте свою розповідь таким чином, щоб вона максимально розкрила вас як професіонала, з перших слів. Можна навіть записати себе на відео, щоб подивитись зі сторони, або потренуватись із близькою людиною — нехай оцінить, яке враження ви складаєте.

Ваше оповідання повинне бути чітким, конкретним, без води.

Пам’ятайте, що вас оцінять не тільки як професіонала у плані hard skills

Дуже важливими, якщо не важливішими, є ваші soft skills, цінності та мотивація.

Будь-яка компанія, що усвідомлено підходить до пошуку, зацікавлена у тривалому співробітництві. Для цього повинен скластись perfect match: ваші скілли, цінності та мотивація повинні бути на очікуваному компанію рівні.

Якщо hard та soft skills можна «підтягнути», то цінності та мотивація — те, що важче піддається коригуванню.

Щодо цінностей, важливо вивчити інформацію стосовно компанії до співбесіди, щоб зрозуміти, наскільки ви готові розділяти її цінності та продемонструвати це у відповідях на кейсові та інші питання.

Стосовно мотивації, щоб не імпровізувати, краще підготуйте відповіді на найчастіші питання:

  • Чому обрали для себе саме цю сферу (HR, Project Management тощо)?

  • Які задачи вам найбільш подобається виконувати, а які — ні?

  • Що вас надихає в вашій роботі?

  • Чому зараз знаходитесь у пошуку? Які причини звільнення з попереднього місця роботи?

  • Що для вас є важливим у нової компанії? По яким критеріям обираєте нове місто роботи?

  • Які ваші плани стосовно майбутнього професійного розвитку? У яких областях бачите свої зони розвитку?

Займіть партнерську позицію

Співбесіда — це взаєморівна комунікація.

Не тільки вас оцінюють, ви також оцінюєте компанію як своє вірогідне майбутнє місце роботи.

Тому намагайтесь зрозуміти для себе як можна більш детальну картину:

  • Задачі, якими потрібно бути займатись
  • Субординація (кому будете репортити та хто буде репортити вам)
  • Перспективи та можливості розвитку
  • Умови перегляду доходу
  • Нюанси корпоративної культури
  • Умови роботи (графік, кількість днів відпустки та лікарняного тощо)
  • Умови бонусного пакету

Для цього не вагайтеся задавати усі питання, які допоможуть скласти повноцінне враження.

Потурбуйтесь про умови навколо

У сучасному світі в форматі remote-співробітництва абсолютна більшість співбесід проходить онлайн.

Перевірте звук та відео заздалегідь, знайдіть зручне місце, в якому ніхто та ніщо не буде вас відволікати, де вам буде максимально комфортно.

На жаль, новою реальністю у межах України на момент написання цієї статті є постійна небезпека. На час співбесіди займіть якнаймога більш безпечне місце, щоб не перериватися під час повітряної тривоги.

Ведіть облік

Для цього можна скласти для себе табличку у Google Spreadsheet або Excel у тому вигляді, як вам буде зручно.

Зафіксуйте там наступну інформацію:

  • Назва компанії
  • Посилання на вакансію
  • Ваші враження
  • Фідбек, що ви отримали
  • Інші категорії, що стануть вам у нагоді (наприклад, умови релокейту, графік роботи, проект тощо)

Коли ви знаходитесь в активному пошуку, важко тримати всю інформацію в голові. Також це буде корисним для того, щоб аналізувати причини відмов та коригувати за необхідністю свою стратегію пошуку.

Запитуйте фідбек

Зазвичай, фідбек обов'язково надається після співбесіди, але іноді він може бути недостатньо конструктивним, наприклад: «Дякуємо за ваш час, але ми віддали перевагу іншому кандидатові».

Таким чином вам буде незрозуміло, чому на посаду не обрали вас. Не соромтеся уточнити більш детальний зворотний зв'язок. Це надасть можливість зрозуміти, над чим потрібно попрацювати та, можливо, внести зміни до стратегії вашого пошуку.

Незалежно від результату, сприймайте співбесіду як цінний досвід.

Досвід знайомства з компанією, оцінки себе, привід для розвитку. Ви зможете зрозуміти, наскільки ви «на ринку», оцінити свої можливості, завести нові ділові контакти та вирішити, куди рухатися далі.

У будь-якому випадку ви обов’язково знайдете роботу своєї мрії! Як казав персидський поет Джалаледдін Румі: «Те, що ти шукаєш, також шукає саме тебе» :)


Залишити коментар
Будь ласка, введіть ваше ім’я
Будь ласка, введіть коментар.
1000 символів

Будь ласка, введіть email
або Відмінити

Інші статті в категорії IT, програмування, розробка