Знання як виклик

Знання як виклик

Дитина творить диво, коли збирає літери в слова, коли додаючи до одного числа інше отримує третє значення. У цьому є чаклунство. Але поступово світ стає зрозумілим, шкільна освіта набуває рис кріпацтва — ти прикріплений до «поміщика»...

Чому так важко навчатись, коли ти дорослий? Імпринтинг (базове запам'ятовування) є частиною формування особистості. Але імпринти — це досвід першої реакції на подію. Навчання нового, перетворення інформації на знання — усе це формується в дитинстві. Освоєння грамоти та рахунку, перший шкільний досвід — ось базові техніки знання. Що робить дитина у процесі навчання? Перетворює Хаос на Космос. І чим більше Космосу /порядку у житті дитини, тим менше знань. Чим старша людина, тим більше їй «цей світ абсолютно зрозумілий». Тому самонавчання для дорослого часто непродуктивне, потреба є, результату немає. Знання сприймається як продукт, який можна придбати. А це не продукт)

Дитина творить диво, коли збирає літери в слова, коли додаючи до одного числа інше отримує третє значення. У цьому є чаклунство. Але поступово світ стає зрозумілим, шкільна освіта набуває рис кріпацтва — ти прикріплений до «поміщика» і відпрацьовуєш «панщину». Хоча іноді щастить і трапляються добрі вчителі, які утримують інтерес до предмета.

Доросле навчання — це рідкісний випадок, коли потрібно визнати пріоритет за своєю «внутрішньою дитиною», звернутися до своєї спонтанності, до відкритості Хаосу. У дитинстві зазвичай сприйняття себе та его-стан «внутрішня дитина» збігається. Потім інфантильні переживання (дитячі патерни) все одно проявляються, але неусвідомлено. А ось якості спонтанності, гри, емоційного залучення («внутрішня дитина») не освоєно.

Практики спілкування з Хаосом також не освоєні. Хаос — це не те саме, що «внутрішня дитина», але вони з однієї планети. А для навчання нового потрібна якась частка спонтанності та невідомості. Переключитися з прагматики на гру — запорука засвоєння матеріалу. Має бути не вигідно, а цікаво. Це під силу якраз дитині, а не дорослому.

Важливий момент — дитина майже завжди молодша у будь-якій системі і в тому числі у сфері отримання знань. І для дорослого завдання — навчитися бути «молодшим», визнати за чимось старшинство. Наприклад, мову, яку ми хочемо вивчити. Це система, в яку ми приходимо як гості.

Щоб стати своїм, елементом системи, носієм мови, потрібно виявити лояльність та повагу. Так з будь-якою системою знань — лояльність та повага. Але і хороша пам'ять — теж добре)

#навчання #внутрішній_дитина #система


Залишити коментар
Будь ласка, введіть ваше ім’я
Будь ласка, введіть коментар.
1000 символів

Будь ласка, введіть email
або Відмінити

Інші статті в категорії Культура, творчість Психологія, емоційний інтелект Саморозвиток