Як управлінські компетенції керівника впливають на роботу команди

Як управлінські компетенції керівника впливають на роботу команди

Основна робота керівника – прийняття бізнес-рішень. Дізнайтеся, як впливають управлінські навички керівника на його власну ефективність і працю команди. Які помилки допускають малодосвідчені керівники.

Керівна посада вимагає від управлінця високого ступеню зосередженості на стратегічних питаннях компанії,  не випускаючи з поля зору поточні задачі, які здатні кардинальним чином вплинути на запущені або заплановані проекти. Але, основною «енергією» підприємства є не прописані алгоритми та бізнес-формули, а виконавці – люди (персонал компанії), які безпосередньо реалізують бізнесові процеси та професійні задачі і підтримують заявлені корпоративні цінності.

Можна прописати високі стандарти, сміливу стратегію і придбати найкрутішу CRM-систему, але втілення в життя будь-якого бізнес-проекту залежить від найму спеціалістів потрібного рівня, які зможуть злагоджено працювати над спільною метою і завданнями. А також - результат роботи залежить від того, чи зможе керівник налагодити і підтримувати ефективну взаємодію всередині команди і між дотичними підрозділами.

Отже, керівна посада поєднує в собі комплексне бачення розвитку підприємства  і підготовку (налаштування) працівників (підлеглих) у напрямку цього розвитку.

Звичайно, виникають ті чи інші управлінські питання на різних етапах реалізації бізнес-проектів, але багато керівників роблять типові помилки, які вказують на нерозвинені особисті управлінські компетенції.

До типових помилок управління можна віднести:

Відсутність планування (поганий тайм-менеджмент). Якщо керівник не надає особливого значення плануванню і визначенню черговості задач, виникає безлад і хаотичне виконання і в роботі керівника і в роботі персоналу. Від керівника підлеглі переймають метушливість, непослідовність у виконанні, знервованість в роботі. Виконання робіт буде залежати не від важливості чи першочерговості задачі, а від того, на що зверне увагу керівник в даний момент або на тій ділянці, яка вже «горить» і потребує термінового порятунку. У такому випадку завали і аврали неминучі

Нагромадження роботи і аврали. Коли невірно розподілений час керівника, збиті дедлайни, рано чи пізно виникне повний «завал». І замість поступових планових етапів, керівник, а часто і вся команда займаються лише тим, що «латають дірки», розгрібають «завали» та призначають позапланові наради. Коли керівник довго працює в такому режимі, поступово починає звикати до думки, що роботу реально виконали лише таким шляхом. Але через постійні аврали швидше накопичується перевтома, що призводить до зниження робочої ефективності і проблем зі здоров’ям.

Проблеми делегування. Задача керівника – не  самостійно виконувати всі процеси, а контролювати виконання підлеглими. Делегування передбачає визначення працівника, який виконає роботу найкраще і у потрібні терміни. А також, важливо визначити критерії і точки контролю виконання робіт. Тільки тоді, у керівника з’являється час для виконання своїх стратегічних завдань, а у працівників розвиваються їх професійні навички, відповідальність та ініціативність в роботі.

Делегування процесів «не тим» працівникам швидко відображається на ефективності всієї структури (підрозділу, компанії, проекту).

У керівників, серед помилок або перешкод ефективному делегуванню, найчастіше проявляються:

  • відсутність у керівника організаторських здібностей;
  • відсутність між керівником і підлеглими двостороннього зворотного зв’язку;
  • невміння визначити сильні сторони своїх підлеглих;
  • нерозуміння мотивації працівників;
  • впевненість керівника у тому, що він сам зможе виконати це завдання краще за підлеглого;
  • малий управлінський досвід або відсутній досвід делегування;
  • відсутність або мінімальний професійний досвід у даній галузі роботи чи проекту;
  • страх потрапити до розряду нелюбих керівників;
  • страх допущення помилки;
  • недовіра до підлеглих;
  • небажання розвивати своїх підлеглих і розширювати їх самостійність.

Звичка до позаурочних робіт. Якщо нераціонально використовується робочий час, об’єктивно завищені об’єми робіт, неправильно побудоване або відсутнє делегування - виникає дефіцит часу у межах нормального робочого дня.

Звичайно, це призводить до того, що керівнику доводиться затримуватись допізна або і переносити роботу додому. Такий же підхід стає правилом і для підлеглих – постійні затримки на роботі, праця у вихідні дні. Відповідно, скорочується час, який можна було відвести для відпочинку та відновленню сил. У керівника і працівників, накопичується фізичний і психологічний стрес, втома один від одного, що неминуче призводить до «емоційного вигорання». А у такому стані, мови про ефективність уже не йдеться.

Отже, кожному керівнику важливо розвивати і покращувати свої управлінські навички. Після професійної обізнаності у своїй галузі, це друге важливе завдання, яке допомагає розвивати компанію та вести вперед свою команду до успіху!

Тим, хто прагне покращити взаємодію в команді та малодосвідченим управлінцям рекомендуємо онлайн курс Управлінські компетенції керівника, який допоможе розвинути власні управлінські якості і знайти нові підходи у таких питаннях, як:

підбір команди, підвищення мотивації підлеглих, делегування та контроль виконання робочих задач, стимулювання професійного зростання працівників під вашим керуванням та інші питання.

Заняття в індивідуальному графіку, або – по набору групи.

Для запису на курси телефонуйте:

[відкрити контакти]067 186 46 05 telegram

[відкрити контакти]063 467 34 65 viber

Для підсилення своїх управлінських навичок використовуйте інструмент SWOT-аналізу (опис матриці у статті).


Залишити коментар
Введіть ваше ім’я.
Будь ласка, введіть коментар.
1000 символів

Введіть ел. пошту.
або Відмінити

Інші статті в категорії Новини HR, менеджер з персоналу, рекрутинг Менеджмент, управління, KPI