Проведіть аудит кадрового діловодства власними силами

Проведіть аудит кадрового діловодства власними силами

Визначаючи коло документів для проведення такої перевірки, можна керуватися наказом Мінсоцполітики України.

«Про затвердження Порядку проведення перевірок посадовими особами Державної інспекції України з питань праці та її територіальних органів» від 02.07.2012 р. № 390. Особливу увагу під час проведення кадрового аудиту необхідно приділити таким документам:

  • статут організації;
  • колективний договір;
  • правила внутрішнього трудового розпорядку;
  • трудові договори;
  • штатний розпис;
  • кадрові накази і документи-підстави до них;
  • трудові книжки працівників;
  • особові справи працівників;
  • особові картки працівників;
  • посадові інструкції;
  • табелі обліку використання робочого часу;
  • графік відпусток;
  • листки непрацездатності;
  • журнали (книги) реєстрації кадрових документів;
  • локальні нормативні акти (положення, правила, інструкції);
  • графіки змінності;
  • договори про колективну матеріальну відповідальність;
  • договори про повну індивідуальну матеріальну відповідальність;
  • документи з військового обліку.

Під час перевірки важливо звернути увагу і на локальні нормативні акти, обов’язковість яких не закріплена в трудовому законодавстві, зокрема, на:

  • положення про прийняття на роботу,
  • положення про адаптацію та мотивацію персоналу,
  • положення про комерційну таємницю,
  • положення про табельний облік,
  • положення про службові відрядження,
  • положення про проведення атестації працівників.

Необхідно пам’ятати, що особливість всіх локальних актів підприємства полягає у тому, що їх умови не можуть погіршувати положення працівників порівняно з умовами, встановленими КЗпП та іншими нормативно-правовими актами.

Після того, як визначено перелік документів для перевірки, необхідно перевірити наявність таких документів на підприємстві, щоб у подальшому підприємство могло їх розробити чи відновити.

Важливо також звернути увагу на якість документів, правильність їх складання з точки зору кадрового діловодства та чинного законодавства.

                                                                                       Порада від журнал "Кадровик України"


Залишити коментар

Будь ласка, введіть Ваше ім’я
Будь ласка, введіть коментар.
1000 символів

Будь ласка, введіть email
або Відмінити

Інші статті в категорії Фінанси, кредит, банківська справа Менеджмент, керування, KPI HR, менеджер з персоналу, рекрутинг