Етика в дії: дивіться, що ви говорите в соціальних мережах

Сучасне робоче місце може бути етичним мінним полем. Ця щомісячна колонка допоможе вам подолати важкі, але дуже реальні проблеми, з якими стикаються управлінські бухгалтери на робочому місці.

Написаний командою професійних стандартів CIMA та заснований на реалістичних ситуаціях, нижче наведено практичний посібник із використання Кодексу етики CIMA для прийняття правильних рішень.

Сценарій

Ви працювали бухгалтером у DodgyCorp протягом п’яти років, коли дізналися, що ваша посада під загрозою скорочення. У вас були численні розбіжності зі своїм прямим керівником, який, на вашу думку, ставився до вас несправедливо, надто критично ставився до вашої роботи та виключав вас із команди.

Ви бачите у Twitter, що попередній колега, якого минулого року звільнили, написав у Twitter:

Я дуже радий, що залишив @DodgyCorp минулого року. Жахлива компанія, яка погано ставиться до своїх співробітників. І я чув чутки, що вони в мінусі. Хтось може підтвердити? #bademployer #уникайте

Ви випадково знаєте, що DodgyCorp стикається з фінансовими труднощами, і ви згодні з тим, що написав ваш колишній колега. Ви б хотіли відповісти на твіт і підтвердити їх підозри — це дасть компанії чітке повідомлення про те, що вона погано ставиться до своїх співробітників, а також попередить усіх потенційних співробітників та інвесторів про культурні та фінансові проблеми в організації.

Шо тобі варто зробити?

Етичні питання та рекомендації

Хоча може бути спокусою помститися тому, як з вами поводився DodgyCorp, вам слід бути дуже обережним. Ви зобов’язані зберігати конфіденційність інформації, отриманої як співробітника.

Згідно з основним принципом конфіденційності, Кодекс етики CIMA стверджує, що ви не повинні «розголошувати конфіденційну інформацію, отриману в результаті професійних і ділових відносин за межами фірми чи організації-наймаодавця без належних і конкретних повноважень, якщо немає юридичного або професійного обов’язку або право на розкриття».

Як бухгалтер з управлінського обліку, ви, швидше за все, матимете доступ до фінансової інформації, яка не є загальнодоступною, і ви не повинні розголошувати цю інформацію, якщо ви не отримали дозвіл.

Соціальні мережі можуть бути публічним форумом. Ви повинні бути дуже обережні, публікуючи повідомлення або відповідаючи в соціальних мережах, особливо якщо це стосується вашої роботи або ви вказали себе як співробітника організації.

Багато роботодавців включають положення в трудовий договір або мають особливу політику в соціальних мережах, яка визначає, що можна, а що не можна говорити в соціальних мережах. Ви повинні переконатися, що ви ознайомлені з будь-якою політикою.

Навіть якщо немає політики, вам слід бути обережними з критикою роботодавця в соціальних мережах, оскільки це може погіршити вашу ситуацію на роботі. Це також може виглядати погано, якщо ви подасте заявку на інші посади в майбутньому. Багато роботодавців будуть шукати кандидата в соціальних мережах під час процесу набору, і навряд чи критика попереднього роботодавця створить позитивне враження.

Ви також повинні подумати, як це може вплинути на репутацію професії управлінського обліку, якщо ви публікуєте негативні коментарі про роботодавця і особливо якщо ви ідентифікуєтеся як член CIMA.

Відповідно до принципу професійної поведінки , Кодекс стверджує, що «професійний бухгалтер не повинен завдавати шкоди своїй професії». Вам слід подумати, чи може ваша публікація про поведінку інших в організації або фінансові труднощі організації змусити вас чи інших здаватися непрофесійними.

Коли справа доходить до соціальних мереж, найкращий підхід — бути обережним. Поміркуйте, чи встановлено у вас правильні налаштування конфіденційності, і пам’ятайте, що навіть якщо ви це зробите, інші можуть ділитися коментарями, які ви зробили, і це може швидко вийти з-під вашого контролю. Майте на увазі, що оцінка «подобається» чи поширення публікацій може бути інтерпретована як ваша підтримка точки зору. Важливо також зазначити, що закони щодо того, що ви можете, а що не можете поділитися з роботодавцем, відрізняються в залежності від країни, тому ви повинні знати про свій конкретний контекст.

  • Брайоні Клір Хілл є заступником менеджера з питань етики CIMA і працює у Великобританії.


Залишити коментар
Будь ласка, введіть ваше ім’я
Будь ласка, введіть коментар.
1000 символів

Будь ласка, введіть email
або Відмінити

Інші статті в категорії HR, менеджер з персоналу, рекрутинг Бухгалтерія, облік та податки Менеджмент, керування, KPI