Розподіл учнів за здібностями у британських школах

Що таке streaming і setting? I чому у педагогів, політиків і батьків такі різні погляди на ці методи?

Streaming –  це поділ дітей на потоки (streams) з врахуванням здібностей до навчання або успішності в цілому. Якщо дитина потрапила до потоку для слабших учнів, то буде вивчати усі основні предмети разом з ними, навіть якщо у неї є особливі здібності до одного з предметів.

Setting – це диференційоване навчання дітей в групах чи класах (sets), розділених за успішністю та здiбостями до конкретного предмету. Як правило, дітей ділять на групи (sets) для вивчення основних предметів, при цьому частину предметів взагалі можуть не розділяти. Таким чином, одна і та ж дитина може бути у найвищому сетi з математики, нижчому з англійської і природничих наук, а решту предметів вчити разом з усіма однолітками.

Як правило, поділ дітей практикують середні школи, але деякі початкові школи також розділяють дітей на сети в Year 6. Значна кількість початкових шкіл започаткували цю практику після пандемії ковіду, коли деякі діти значно відстали від однолітків. Setting є більш поширеною практикою ніж streaming, проте останнім часом кількість шкіл, які практикують streaming, також зросла внаслідок пандемії.

Не всі школи практикують роздільне навчання, а ті, що практикують, не завжди роблять це однаково. Деякі школи розділяють усіх дітей, деякі відділяють лише найслабших, щоб їм допомогти наздогнати однолітків. Також різними є правила за якими розділяють учнів. Деякі школи користуються результатами іспитів SAT, котрі відбуваються в кінці Year 6. Iнші вважають, що результати SAT свідчать швидше про якість початкової школи, ніж про здібності учнів. Такі школи користуються результатами тесту CAT (Cognitive Ability Test), або проводять власну оцінку рівня учнів в кінці Year 7 або навіть в Year 9.

Чому питання про поділ учнів є таким спірним? Насамперед, сам поділ не завжди є об’єктивним, a тести не завжди показують повний потенціал дитини. Певну роль у розподiлi зіграють упередження вчителів щодо статі, етнічності, соціального та економічного становища дитини. Дехто вважає такий поділ демократичним та принизливим для частини дітей.

Що ж до ефективності такого підходу, то спільне навчання дає дещо кращі результати для менш здібних або академічно менш успішних дітей. Навчання в сетах є ефективнішим для більш здібних дітей, які часто втрачають інтерес до навчання у змішаних групах.

Якщо ви лише обираєте середню школу для дитини, важливо поцікавитися, чи школа ділить дітей на sets або streams, і за яким принципом. Для багатьох батьків наявність або відсутність сетів є одним з основних критеріїв вибору школи. Від того, в який set чи stream потрапить дитина, може залежати якість викладання та рівень вчителів. Навчальна програма та кількість предметів також можуть значно відрізнятися. Наприклад, наша місцева академія дозволяє учням вивчати другу іноземну мову лише якщо вони потрапили в top set з англійської. Інша школа поруч ділить дітей в Year 9 на три потоки, від того, в який потік потрапила дитина, залежатиме, чи вона здаватиме 6-7 GCSEs чи 10 з більш поглибленим вивченням природничих наук.

Якщо школа скаже вам, що вони практикують диференційоване навчання у групах, де змішані усі рівні здібностей (mixed ability groups), поцікавтеся, як це працює на практиці. Теоретично це можливо, але досить тяжко, і не всі вчителі мають для цього відповідні навички та підготовку


Залишити коментар
Будь ласка, введіть ваше ім’я
Будь ласка, введіть коментар.
1000 символів

Будь ласка, введіть email
або Відмінити

Інші статті в категорії Середня освіта