Формування моделі ефективного управління організацією на основі якості

Формування моделі ефективного управління організацією на основі якості

Сформульовані у різні роки видатними спеціалістами принципи управління якістю були покладені в основу формування сучасної системи ефективного та результативного управління підприємством

Модель та принципи ефективного управління підприємством на основі якості (загального управління якістю – TQM) виникли на основі результатів роботи у сфері підвищення якості продукції в Європі, Америці, СРСР і Японії.

ТQМ має всеохоплюючий характер.

TQM - це стратегія, спрямована на поліпшення кінцевих результатів за рахунок підвищення ефективності всієї роботи організації.

Сучасна концепція ТQМ-управління бере свої джерела з робіт Вальтера Шухарта (Walter Shewhart), що ввів поняття циклу безупинних технологічних змін на підставі статистичного контролю якості.

Це був знаменитий цикл PDCA (Plan-Do-Check-Act: Планувати-виконувати-контролювати-діяти), відомий також як «Цикл Шухарта». Уперше він був застосований у лабораторіях Белла (США) у 30-х роках.

Найбільший внесок у розвиток теорії TQM внесли В. Эдвардс Дємінг, Джозеф М.Джуран, Філіп Б. Кросбі, Арманд Фейхенбаум, що підкреслювали необхідність підходу до якості на рівні організації.

Бурхливий розвиток теорії управління якістю розпочався у кінці 40-х - 50-х років 20-го сторіччя.

У той час Арманд Фейхенбаум (Armand V. Feigenbaum) увів поняття «Загального Контролю Якості» (Total Quality Control - TQC), що складається з етапів розробки якості, підтримки якості і поліпшення якості, а також поняття одночасного інжиніринга та «Вартості Якості».

Едвард Дємінг (W. Edwards Deming) розширив область застосування циклу Шухарта і статистичних методологій управління виробництвом на сферу продажу і надання послуг.

У цей час їм були сформульовані знамениті «Чотирнадцять принципів» управління якістю та принцип постійного поліпшення якості.

Починаючи з 1950 року, Дэмінг почав впроваджувати свої принципи на японських підприємствах.

Вважається, що саме діяльність Дємінга багато в чому сприяла появі недорогих і високоякісних японських товарів.

У 1951 році в Японії була заснована премія Дємінга.

Філіп Кросбі (Philip Crosby) у 1964 р. запропонував програму «Нуль дефектів», що полягає в тому, що за якість не платять. 

Гроші приходиться платити за відсутність і недоліки якості, що і повинно бути предметом контролю.

Джуран (Juran, Joseph M.) - розробив принцип «Тріада якості».

Месінг (Masing Walter) - запропонував «Довідник щодо якості» як основний документ системи забезпечення якості підприємства.

В СРСР основні принципи TQM були закладені ще в 50-і роки.

Перша спроба була зроблена саратовськими машинобудівниками, що створили свою систему «БВП» (бездефектного виготовлення продукції), потім з'явилася її львівська модифікація «СБП» (система бездефектної праці), горьковська система «КАНАРСПИ» (якість, надійність, ресурс із першого пред'явлення), ярославська система «НОРМ» (наукова організація робіт з підвищення моторесурса), «КС УКП» (комплексна система управління якістю продукції).

Каорі Ісікава (Kaorі Ishikawa) у 1962 році розробляє «Цикл Якості» і переконує японських менеджерів звертати увагу на пропозиції робітників.

Запропонував діаграму «Причини - наслідок» (діаграма Ісікави), розробив концепцію управління якістю, в якому бере участь весь колектив підприємства.

Теорія Ісікава має на увазі, що якість - це не тільки якість продукту, але також післяпродажне обслуговування, якість управління, сама компанія і людське життя.

К. Ісікава на початку 80-х років вперше запропонував розглядати  организацию як систему процесів.

Міжнародні стандарти серії ISO 9000 законодавчо закріпили системно-процесний підхід. Цей підхід ґрунтується на розумінні того, що всяка робота виконується як процес і всі складові елементи системи взаємопов’язані та взаємовпливові.

Таким чином, сформульовані у різні роки видатними спеціалістами принципи управління якістю були покладені в основу формування сучасної системи ефективного та результативного управління підприємством.

В останні роки було багато нових теоретичних і практичних розробок в області якості, з яких можна виділити два основних положення:

1.  Усе повинне робитися в інтересах клієнтів, потреби яких Вам відомі;

2.  Дешевше робити добре з першого разу.

Ви хочете набути знать та навичок щодо системного управління бізнесом?

Запрошуємо на тренінги та коучинги консалтингового центру ШАУЗ, де Ви отримаєте чіткий алгоритм практичних дій.

Ви зможете оволодіти інструментами управління, які потрібні для впевненого управління бізнесом і підвищення ефективності роботи вашої компанії в кілька разів!

Телефонуйте! Пишіть! Приходьте!

Більш детальну інформацію про тренінги та коучинг, Ви можете подивитися на сайті:

https://galina-zimina.com/

Бажаю Вам Успішного Бізнесу!

Галина Зіміна,

Засновник і керівник консалтингового центру ШАУЗ,

Системний консультант, бізнес-тренер, коуч перших осіб компаній,

Аудитор міжнародної кваліфікації (ISO 9001)


Залишити коментар
Будь ласка, введіть ваше ім’я
Будь ласка, введіть коментар.
1000 символів

Будь ласка, введіть email
або Відмінити

Інші статті в категорії Виробництво, промисловiсть Лідерство, тімбілдинг Менеджмент, керування, KPI