Яким чином стандартизація допомагає підприємствам випускати якісну та економічно вигідну продукцію?

Яким чином стандартизація допомагає підприємствам випускати якісну та економічно вигідну продукцію?

Світ змінюється з прискоренною швидкістю... Організація повинна встигати передбачати тенденції змін і бути на крок попереду конкурентів у взаємовідносинах із споживачем!

У загальній структурі економіки країни підприємство є її складової одиницею.

Кожне підприємство, яке виходить на ринок з власною про­дукцією, намагається досягти переваги над іншими підприємст­вами.

Можливості підприємства у досягненні такої переваги виз­начаються таким поняттям як конкурентоспроможність. 

Що таке конкурентоспроможність?

Конкуренція виступає як сила, що забезпечує взаємодію попиту та пропозиції, і врівноважує ринкові ціни. У рамках класичної економічної теорії конкуренція розглядається як невід'ємний елемент ринкового механізму.

Конкуренція — це суперництво між учасниками ринкового господарства за кращі умови виробництва, купівлі і продажу товарів, за частку ринку, одержання максимального прибутку чи досягнення інших конкретних цілей.

Конкуренція — це та сама «невидима рука» ринку, що координує діяльність його учасників. В умовах здорової конкуренції у виграшному положенні виявляються споживачі.

Конкурентоспроможність — це властивість практично будь-яких економічних об'єктів і суб'єктів (виробів, а також виробничих систем, що їх  виготовляють і використовують), незалежно від фізичної природи і виконуваних функцій. 

Конкурентоспроможність залежить від стадії життєвого циклу, на якій знаходиться розглянутий  товар чи організація.

Конкурентоспроможність є категорією динамічної, причому її динаміка обумовлена, насамперед, зовнішніми факторами, значна частина яких може розглядатися як некеровані параметри.

Конкурентоспроможність має відносний характер, який проявляється у тому, що конкуруючий на одних ринках товар буде зовсім неконкурентоспроможний на інших.

З погляду економічного розвитку конкуренція являє собою суперництво старого з новим: нові товари, нові технології, нові джерела забезпечення потреб, нові типи організації та ін.

Середовище, в якому працюють більшість компаній, змінюється на очах.

Продукція стає складнішою, споживачі більш вимогливими.

І, хоча деякі виробники продовжують прирівнювати якість до відповідності вимогам стандартів та технічним характеристикам — для споживача цього вже недостатньо...

Глобалізація конкуренції пропонує споживачам новий вимір якості та надає їм можливість використовувати своє право на вибір товарів та послуг.

Особливо — матеріально забезпеченим.

Сьогодні вже можна прогнозувати, якими якостями буде характеризуватися споживач завтрашнього дня. Він:         

  • Прагне одержувати товари і послуги швидко, у короткий термін, у будь-який час.
  • Визнає пріоритет за якістю, а ціна для нього на другому місці.                                            
  • Хоче, щоб були забезпечені: індивідуальний підхід, комфортабельність, простота і зручність у взаємовідносинах.
  • Пред'являє рекламацію на кожен дефект.        
  • Вимагає постійного поліпшення якості.     
  • Прагне користуватися якісними товарами і послугами повноцінно, з позитивними емоціями, на власний розсуд.
  • Вимагає забезпечення якості в технологічному процесі і відмовляється від остаточного контролю.         
  • Чуйно реагує на зміни в технологічному процесі.
  • Є прихильником продукції, якщо якість його задовольняє.

Таким чином, поняття якості в ринковому середовищі має комплексний характер.

Наприклад об'єктом якості може бути:

  1. діяльність або процес;
  2. продукція (результат діяльності або процесів), яка, в свою чергу, може бути матеріальною (наприклад, у вигляді матеріального товару), або нематеріальною (наприклад, інформація або поняття), або комбінація з них;
  3. організація, система або окрема особа;
  4. будь-яка комбінація з них.

Якість, в сучасному світі, визначено як ступінь, до якого сукупність власних характеристик задовольняє вимоги.

Якщо ж говорити про якість продукту як про його властивість, то вона закладається у продукт в процесі його розроблення і виробництва, а оцінюється при експлуатації, тобто коли продукт вже готовий і потрапляє до рук споживача. 

І тут ми вже можемо простежувати конкурентоспроможність цього продукту.

Якість продукції є основою її конкурентоспроможності, але ці два поняття не слід ототожнювати. 

Ви хочете покращити роботу та конкурентоздатність своєї компанії, підрозділу, відділу?

Наші консультант-тренери готові допомогти Вам розібратися з процесами та побудувати системно-процесну архітектуру роботи Вашої компанії.

Запрошуємо на тренінги та коучинг-програми консалтингового центру ШАУЗ, де Ви отримаєте знання та чіткий алгоритм практичних дій.

Галина Зіміна,

Засновник та керівник консалтингового центру ШАУЗ,

Системний консультант, бізнес-тренер, коуч перших осіб компаній,

Аудитор міжнародної кваліфікації (ІSO 9001).


Залишити коментар
Будь ласка, введіть ваше ім’я
Будь ласка, введіть коментар.
1000 символів

Будь ласка, введіть email
або Відмінити

Інші статті в категорії Виробництво, промисловiсть Лідерство, тімбілдинг Менеджмент, керування, KPI