Як управляти ефективністю компанії за допомогою ключових індикаторів (KPI)?

Як управляти ефективністю компанії за допомогою ключових індикаторів (KPI)?

Внутрішнє середовище підприємства є джерелом життєвої сили компанії. Внутрішнє середовище містить у собі той потенціал, який дає можливість підприємству існувати та перемагати у конкурентній боротьбі.

Воно може бути також джерелом різних проблем і навіть загибелі підприємства у тому випадку, якщо воно не забезпечує його необхідного функціонування.

Тому, для прийняття економічно зважених рішень, в сучасному динамічному середовищі, необхідна оцінка не тільки фінансових, але і нефінансових показників виробництва.

Велике значення в конкурентному середовищі набувають «м’які» чинники зростання ефективності діяльності.

Умови будь-якої господарської діяльності змінюються чи не щодня, і в такій динамічній ситуації фінансові або ділові показники повинні орієнтувати керівництво стосовно тих найбільш важливих питань, що вимагають першочергової уваги та забезпечують тісний взаємозв'язок між стратегічними цілями підприємства і повсякденними діями кожного працівника.

Важлива також структурованість інформації, щоб у керівництва була можливість аналізувати стратегічні та тактичні процеси.

В ідеальному випадку, було б гарно представити результат діяльності компанії декількома ключовими індикаторами, аналіз яких може надати інформацію про конкретний бізнес-процес, що викликає  збій чи неправильне функціонування підприємства.

Таку, майже ідеальну ситуацію допомагає створити одна із моделей багатосторонньої концепції Виміру Досягнень підприємства (Performance Measurement) — концепція Збалансованої Системи Показників (Balanced Scorecard).

Ця концепція була створена наприкінці 80-х — початку 90-х років ХХ століття професорами Гарвардського університету Дэвідом Нортоном і Робертом Капланом.

На відміну від традиційних методів стратегічного управління, збалансована система показників використовує не тільки фінансові, але і нефінансові показники діяльності організації.

Це дає можливість об’єднати більшу частину показників, існуючих у різних сферах діяльності підприємства (наприклад, витрати, доходи, інвестиції, інновації, маркетинг) для оцінки і аналізу ефективності дій на кожному організаційному рівні.

Діяльність компанії розглядається в чотирьох різних площинах через зв’язок із стратегічними цілями.

Традиційно використовувані фінансові показники в системі Balanced Scorecard вважаються «пізніми» (коли реагувати вже пізно), а показники, що відносяться до перспектив «Ринок і Клієнти, Бізнес-процеси і Інфраструктура, Співробітники», розглядаються як «ранні» (є можливість реагувати вчасно).

Завдяки цій системі здійснення стратегії компанії перетворюється в систематизовану і зрозумілу кожному послідовність кроків, реалізацію яких можна контролювати на різних рівнях управління, оцінюючи особистий внесок кожного у процес досягнення стратегічних цілей.

Використання ключових показників для оцінки діяльності компанії в цілому, її процесів і конкретних фахівців дозволяє створити ефективну систему мотивації співробітників на покращення рівня системи якості. 

Ви хочете отримати практичні знання та системну технологію побудови і управління ефективністю Вашої компанії? 

Ви зможете докладніше розглянути принципи, алгоритм і конкретні діючі інструменти розробки та впровадження Збалансованої Системи Показників (BSC) і системи Ключових Показників Ефективності (KPІ) на спеціалізованих тренінгах консалтингового центру ШАУЗ. 

Бажаю Вам Успіху та Ефективних Результатів!

Галина Зіміна,

Засновник та керівник консалтингового центру ШАУЗ,

Системний консультант, бізнес-тренер, коуч перших осіб компаній,

Аудитор міжнародної кваліфікації (ІSO 9001).


Залишити коментар
Будь ласка, введіть ваше ім’я
Будь ласка, введіть коментар.
1000 символів

Будь ласка, введіть email
або Відмінити

Інші статті в категорії HR, менеджер з персоналу, рекрутинг Лідерство, тімбілдинг Менеджмент, керування, KPI