Яка користь для бізнесу та керівників компанії стандартів ISO серії 9000

Яка користь для бізнесу та керівників компанії стандартів ISO серії 9000

Стандарти ISO серії 9000 акцентують на «підвищенні задоволеності споживача» і чітко визначають систему менеджменту якості як засіб управління процесами організації для досягнення кінцевих результатів.

Узгоджена серія стандартів ISO 9000 сформована із трьох стандартів на системи менеджменту якості:

ДСТУ ISO 9000 «Системи управління якістю. Основні положення та словник термінів» 

Завдання стандарту — описати основні положення стандартів та визначити термінологію системи менеджменту якості.

ДСТУ ISO 9001 «Системи управління якістю. Вимоги» 

Завдання стандарту — забезпечити задоволеність клієнтів / споживачів через встановлення вимог до системи менеджменту якості. Припускається статус добровільності або обов’язковості у застосуванні стандарту ISO 9001. Керівництво може вибірково (за бажанням) застосовувати будь-яку інформацію зі стандарту для налагодження успішної діяльності, якщо організація прагне до підвищення задоволеності замовників. І починає діяти статус обов’язковості у застосуванні стандарту ISO 9001], якщо організація не тільки прагне до підвищення задоволеності замовників, а потребує продемонструвати свою спроможність поставляти продукцію, що відповідає вимогам замовників та застосовних регламентів (отримати сертифікат на відповідність вимогам ISO 9001). 

ДСТУ ISO 9004 «Управління задля досягнення сталого успіху організації. ПІДХІД НА ОСНОВІ УПРАВЛІННЯ ЯКІСТЮ» 

Завдання стандарту — допомогти у поліпшенні показників діяльності організації і підвищенні задоволення замовників та інших зацікавлених сторін. Стандарт містить настанови щодо результативності та ефективності системи корпоративного менеджменту.

Дію стандартів серії ISO 9000 поширюють на:

- Організації, що прагнуть досягнути переваги завдяки впровадженню системи управління якістю.

- Організації, що прагнуть отримати впевненість у тому, що їхні постачальники виконуватимуть їхні вимоги до продукції.

- Замовників продукції.

- Усі сторони, зацікавлені в єдиному розумінні термінології, яку використовують у сфері управління якістю (наприклад постачальників, замовників, регламентувальні органи).

- Усі сторони, внутрішні чи зовнішні стосовно організації, які здійснюють оцінювання або аудит системи управління якістю на відповідність вимогам ISO 9001 (наприклад, аудиторів, регламентувальні органи, органи з сертифікації).

- Осіб, внутрішніх чи зовнішніх стосовно організації, які провадять консультування якістю, прийнятої для цієї організації.

- Розробників відповідних стандартів. 

Стандарти ISO серії 9000 акцентують на «підвищенні задоволеності споживача» і чітко визначають систему менеджменту якості як засіб управління процесами організації для досягнення кінцевих результатів. Незалежно від того, розповсюджена чи система менеджменту якості на організацію в цілому або на її окремі складові, її ціль — забезпечення відповідності діяльності організації встановленим вимогам на всіх етапах створення та реалізації продукції (починаючи з розробки й закінчуючи її поставками), забезпечення задоволеності споживачів та безперервного удосконалення самої системи. 

Як управляти бізнесом системно, результативно та ефективно на основі міжнародних стандартів?

Перейдіть на сайт https://galina-zimina.com/ та ознайомтеся з переліком усіх доступних тренінгів для керівників. Тренінги проходять у форматі онлайн-зустрічей, що дозволить вам взяти участь у ньому з будь-якої точки світу. Я буду рада відповісти на всі ваші запитання та надати професійні поради із цих питань менеджменту.

Бажаю вам успіху та ефективних результатів!

Галина Зіміна,

Засновник та керівник консалтингового центру ШАУЗ,

Системний консультант, бізнес-тренер, коуч перших осіб компаній,

Аудитор міжнародної кваліфікації (ІSO 9001).


Залишити коментар
Будь ласка, введіть ваше ім’я
Будь ласка, введіть коментар.
1000 символів

Будь ласка, введіть email
або Відмінити

Інші статті в категорії Аудит, стандартизація, ISO Виробництво, промисловiсть Менеджмент, керування, KPI