Креативність та стандартизація допомагають бізнесу бути конкурентоспроможним

Креативність та стандартизація допомагають бізнесу бути конкурентоспроможним

В умовах ринкової економіки виробник та споживач самі знаходять одне одного. Мотивація їхньої діяльності ґрунтується на фінансовому виграші та максимізації споживчого ефекту.

Споживач як головна фігура вибирає найкращі властивості між кращими товарами різних виробників.

Економічна поведінка виробника та споживача

Аналіз та розуміння потреб своїх цільових споживачів набуває істотного значення для компаній.

Будь-який бізнес може розраховувати на успіх лише за умови, що створений продукт (товар чи послуга) знайде свого споживача.

Саме тому ще на стадії формування бізнес-ідеї за напрямами діяльності компанії необхідно уявити того покупця / споживача, на якого розрахований запланований продукт.

При уявленні споживача слід пам'ятати, що:

- По-перше, споживачі купують не товари та послуги, вони купують задоволення, яке у них виникає (або не виникає!) при використанні цих товарів та послуг.

- По-друге, дуже часто споживач шукає на ринку не конкретний продукт, він шукає розв'язання своєї конкретної проблеми, яку може забезпечити різні продукти.

Тобто потреби споживача визначаються як суб'єктивне відчуття нестачі чогось суттєвого та необхідного, викликають бажання бути задоволеним.

Ці бажання мотивують його до пошуку того, що може задовольнити конкретну потребу або кілька взаємопов'язаних потреб (а іноді — кілька зовсім протилежних потреб і тоді потреби конкурують між собою).

Підкріплене купівельною спроможністю мотивоване бажання споживача створює у ринковому середовищі попит на відповідний продукт (на цьому етапі економічного відтворення конкуренція відбувається вже між продуктами та компаніями, які виробляють подібні продукти, за можливість бути обраним споживачем).

На ринкових сегментах багатьох товарів склалася ситуація, що тільки найкращі з найкращих здатні привернути увагу споживачів.

Тому вплив на рівень і характеру попиту — головне завдання організації.

Більш приваблива пропозиція від виробника та, у якій споживач бачить (чи відчуває) можливість задовольнити кілька (чи навіть комплекс) своїх потреб.

Тобто у виробника більше шансів бути обраним, коли властивості виробленої ним продукції / послуги / роботи орієнтовані на задоволення споживачу цілого ряду потреб ієрархічної піраміди.

Якщо ви хочете побудувати системно-процесну модель управління й бути клієнтоорієнтованою компанією на основі міжнародних стандартів, запрошую вас узяти участь у тренінгах:

- Основи впровадження системи управління якістю на відповідність вимогам ДСТУ ISO 9001:2015,

- Практикум внутрішнього аудиту системи менеджменту якості на основі ДСТУ ISO 9001:2015 та ДСТУ ISO 19011:2018,

де ви отримаєте практичний інструментарій та алгоритм конкретних дій для підвищення ефективності вашого бізнесу.

Перейдіть на сайт https://galina-zimina.com/ та ознайомтеся з переліком усіх доступних тренінгів для керівників. Тренінги проходять у форматі онлайн-зустрічей, що дозволить вам узяти участь у ньому з будь-якої точки світу.

Бажаю вам удачі та ефективних результатів!

Галина Зіміна,

Засновник та керівник консалтингового центру ШАУЗ,

Системний консультант, бізнес-тренер, коуч перших осіб компаній,

Аудитор міжнародної кваліфікації (ІSO 9001).


Залишити коментар
Будь ласка, введіть ваше ім’я
Будь ласка, введіть коментар.
1000 символів

Будь ласка, введіть email
або Відмінити

Інші статті в категорії Аудит, стандартизація, ISO Менеджмент, керування, KPI Ощадливе виробництво, управління ризиками