Спеціальності у сфері реклами

Спеціальності у сфері реклами

Хороша реклама — майже мистецтво. І долучатися до нього можуть люди різних професій. Які ж спеціальності задіяні у цій галузі?

Рекламний бізнес у нашій країні — сфера досить молода і, мабуть, одна з найцікавіших. Водночас ставлення суспільства до результатів цієї діяльності досить суперечливе. Адже мало кому подобається нав'язливість, а часто й відверто низька якість теле- та радіороликів, плакатів та ін.

Для тих, хто вирішив присвятити себе рекламному бізнесу, є два основні шляхи: робота в рекламній агенції або служба у відділі реклами будь-якої компанії.

Менеджер по роботі з клієнтами

У рекламній агенції такий менеджер виконує низку обов'язків. Він займається пошуком замовників, наданням їм інформації про послуги компанії, веденням переговорів по телефону та на особистих зустрічах, складає загальну схему роботи, тобто планує, який вид реклами та в якому обсязі потрібен кожному клієнту, проводить розрахунок вартості всіх послуг з виготовлення, розміщення, оформлення та реєстрації замовленої продукції. Крім цього, йому необхідно вести облік усіх клієнтів, адже деяка реклама вимагає продовження через певний час.

У невеликих агенці'х він часто має безпосереднє відношення і до творчого процесу, наприклад, допомагає правильно скласти текст або пропонує варіант макета для розміщення в пресі. Професіоналізм менеджера дуже важливий, адже клієнт працює насамперед із людиною, а потім уже з організацією. І від того, наскільки представнику агенції вдасться зацікавити рекламодавця, наскільки актуально прозвучать його пропозиції, залежить, чи буде у компанії нове замовлення. Ці функції, як правило, виконує співробітник з будь-якою вищою освітою та досвідом продажу. Йому також потрібне знання ПК (MS Office, Internet) на рівні користувача.

Стартова зарплатня менеджера по роботі з клієнтам зазвичай варіюється від 300 до 600 у. о. Однак ця символічна фіксована сума є лише частиною загального заробітку — є ще бонуси та відсотки. Треба розуміти, що одразу великої зарплати зазвичай ніхто не отримує. Якщо фахівець працює добре, утримує своїх старих клієнтів і приваблює нових, його доходи неухильно зростають.

Менеджер з реклами

Робота співробітника відділу реклами великої фірми потребує великої відповідальності. До обов'язків менеджера входить пошук агенцій, які втілюватимуть у життя ті чи інші ідеї рекламної кампанії, задуманої керівництвом організації. Не рідкість, коли різні види продукції замовляють різним виконавцям, отже, потрібно зіставляти ціни на певні види реклами та якість кінцевих товарів. Доводиться також вести переговори, причому не лише з представниками агенцій, а й з тими, хто вже скористався їхніми послугами, щоб перевірити надійність потенційного партнера. Адже фірми, особливо великі, витрачають на свої рекламні кампанії дуже великі кошти, і їм важливо отримати відповідний результат.

Часто менеджерам потрібно, дотримуючись загальної рекламної концепції та вкладаючись у відведений бюджет, вирішувати якісь локальні завдання. Наприклад, домовитись про організацію виставки або підібрати оптимального виконавця для друку буклетів. Буває, що менеджеру з реклами доводиться займатися й іншими справами — це залежить від того, скільки працівників у штаті відділу.

Рівню навантаження відповідає зарплата. Найчастіше вона варіюється в межах 500-700 у. о. У невеликих організаціях усіма питаннями, що стосуються реклами, нерідко займається одна людина, практично замінюючи собою цілий відділ. Тому такий співробітник отримує зазвичай 700–1200 у. о. і навіть більше. При прийомі на роботу від претендента, зазвичай, потрібні як вища освіта і володіння ПК, так і досвід роботи на посаді співробітника відділу реклами чи менеджера у рекламній агенції.

Дизайнер

Робота цього фахівця полягає у створенні рекламних модулів, етикеток, логотипів, вивісок тощо. Іншими словами, від нього залежить, як виглядатиме рекламна продукція. Кожен різновид зображень має свої особливості, які треба враховувати виконавцю. Наприклад, при створенні рекламних модулів для розміщення в пресі важливо придумати макет, який запам'ятається, та й щоб у ньому поєднувалися всі необхідні елементи: логотип організації, фірмові кольори, назва рекламованого об'єкта, пояснення того, чим він так привабливий для покупця і, найголовніше, де його можна придбати.

Дизайнер повинен вміти, не перевантажуючи картинку зайвою інформацією, виділити найголовніше та представити його у вигідному світлі. Буклети, листівки, проспекти та інші варіанти друкованої реклами покликані викликати в людини бажання прочитати їх до кінця, що дуже непросто за нинішньої різноманітності інформації. Тут дуже багато залежить від уміння дизайнера. Тільки нестандартний підхід: незвичайні кольори, шрифти, розташування тексту та картинок дозволить залучити вибагливого споживача. Створення логотипів та етикеток — робота особлива. Від її успішного результату багато в чому залежить подальше просування бренду на ринку.

Ще одна сфера застосування дизайнерських талантів — створення зовнішньої реклами (вивіски, штендери, рекламні щити тощо). Тут треба вміти не тільки зробити щось унікальне, а й враховувати, як кінцевий варіант виглядатиме на вулиці, чи не дисонуватиме він з уже наявними там об'єктами.

Дизайнер рекламної агенції зазвичай спеціалізується на чомусь одному, наприклад, на створенні зовнішньої реклами, але виконує цю роботу для різних замовників. А його колега з рекламного відділу компанії, навпаки, працює на свою організацію, дотримуючись єдиної фірмової концепції та привносячи її до всіх форм реклами. Дизайнерська робота, безумовно, творча і цікава, але треба пам'ятати, що результативність тут визначається якістю кінцевого продукту. Всі матеріали повинні бути виготовлені якісно і вчасно, тому робочий день може бути ненормованим.

При прийомі на роботу наявність у кандидатів вищої освіти перестала бути визначальним чинником. Натомість необхідно розбиратися у безлічі графічних програм, ще й бажано мати сертифікати, які підтвердять ці навички. Звичайний перелік програм, що використовуються дизайнером: Adobe Photoshop, Adobe Illustrator, Corel Draw, іноді й інші. Також користуються попитом і вміння працювати з графічним планшетом, навичка впевненого малювання від руки, володіння основами фотографування та ретушування. Залежно від рівня вимог та навантаження зарплата може бути в межах від 600 до 1200 у. о. і більше.

Копірайтер і райтер

Вважається, що копірайтер — це людина, яка вигадує рекламні слогани, тобто короткі фрази, що запам'ятовуються, звернення для рекламних кампаній. Тобто, мінімум тексту та максимум привабливої інформації. Тоді як райтер складає тексти більшого формату: докладні описи товарів, прес-релізи, статті із нативною рекламою. Копірайтерів, які спеціалізуються лише на створенні слоганів, не так багато. Не кожна рекламна агенція може дозволити собі утримувати такого співробітника, тому практично одна людина займається написанням всіх видів рекламних текстів. До речі, створити короткий текст не простіше, ніж написати об'ємну статтю. Це ціле мистецтво. Не так легко придумати яскравий вислів, який у всіх викликав би однакові асоціації. Але якщо фахівець потрапляє в яблучко, фрази стають крилатими.

Часто копірайтеру доводиться займатися рутинною роботою, наприклад, описами товарів або послуг для каталогу або інтернет-сайту. Тут необхідне вміння побачити щось незвичайне в найпростіших речах. Не кожен зможе розповісти про торшер або набір каструль так, що читач негайно захоче придбати собі такий незвичайний товар.

Нині вже чимало навчальних закладів готують саме фахівців у галузі реклами. Хоча поки до кандидатів не пред'являють таких жорстких вимог, як наявність спеціальної рекламної освіти, дипломованим працівникам все ж таки віддають перевагу. У більшості випадків райтери та копірайтери — це люди з філологічною, журналістською чи іншою гуманітарною освітою. Але, як відомо, мало хто зі знаменитих письменників був філологом, тому, якщо людина просто добре пише і має професійне чуття, у неї теж є шанс на удачу. Щоправда, таким претендентам доведеться продемонструвати свою профпридатність. Вітається, наприклад, наявність досвіду роботи на аналогічній посаді та публікацій у пресі.

Якщо прийом на роботу йде в організацію, яка має засновників або партнерів в інших країнах, потрібне володіння іноземною мовою, щоб підтримувати однаковість рекламних текстів. Рівень знань має бути досить високим, таким, що дозволяє вловлювати тонкі нюанси та відтінки гри слів. Працювати райтер та копірайтер можуть як в офісі, так і віддалено, виконуючи разові замовлення. Щомісячний прибуток таких фахівців може бути від 300 до 1500 у. о. і навіть вище.

У рекламній справі є можливість кар'єрного зростання. Виявляючи організаторські здібності поряд із творчими, менеджер здатний стати керівником відділу, а дизайнер — зрости до арт-директора. Хтось просувається службовими сходами всередині своєї організації, а хтось переходить в іншу компанію на вищу посаду або в розрахунку на перспективи.

На закінчення варто відзначити, що крім перерахованих вище фахівців, компаніям, які займаються рекламою, необхідно й багато інших співробітників. Наприклад, фірмам з виготовлення зовнішньої реклами, що мають власне виробництво, потрібні монтажники, електрики, техніки для роботи на спеціальному устаткуванні, інженери з його обслуговування тощо. Тому для того, хто хоче спробувати себе в цій сфері, але не має спеціальної освіти, вакансія обов'язково знайдеться. А якщо в цьому бізнесі працюватимуть зацікавлені люди, то згодом якість реклами покращиться і вона буде не просто двигуном торгівлі, а ще й радуватиме око.


Коментарі

0
Залишити коментар
Залишити коментар
Будь ласка, введіть ваше ім’я
Будь ласка, введіть коментар.
1000 символів
або Відмінити


Інші статті в категорії Маркетинг, реклама, PR