Як можна навчати науковим дисциплінам

Як можна навчати науковим дисциплінам
А. Кудін

Існує метод викладання, який умовно можна назвати навчання "в темряві".

Найчастіше трапляється так, що система освіти будь-якої країни не змінюється протягом десятиліть, або навіть і століть. При цьому методика викладання не зазнавала якихось змін.
Ті методи, які використовувалися в 50-х роках ХХ століття, можуть виявитися неефективними в ХХІ столітті, оскільки змінилися не тільки умови існування кожної окремо взятої людини, але і людства загалом.

Існує метод викладання, який умовно можна назвати навчання "в темряві". Звичайний лекційний метод, який полягає в проведенні занять, під час яких викладається теорія, і практичних занять, під час яких перевіряється викладена теорія, лише відбиває у студентів або учнів бажання далі вчитися.
De facto можна стверджувати, що найбільш добре запам'ятовується той матеріал, який учень "пропустив через себе". Іншими словами, якщо він (або вона) сам перевірив наукове твердження на практиці.

У темряві людина спочатку нічого не бачить. Потім, з часом, очі пристосовуються до навколишнього освітлення, і в полі зору виділяються якісь окремі частини предметів, потім їх загальні контури. В результаті мозок несвідомо з'єднує їх воєдино, отримуючи цілісний образ предмета.

Аналогічно цьому приватний викладач - репетитор - може побудувати власні заняття. Немає необхідності спочатку викладати теорію, а потім на практиці перевіряти, як були засвоєні знання. Людина наділений п'ятьма почуттями, використовувати які можливо в повсякденному житті.

Порогом виникнення відчуттів називається реакція органу зору, слуху, нюху etc. на найменший подразник навколишнього середовища. Наприклад, таким порогом для ока є можливість побачити полум'я свічки ясною темною ніччю на відстані близько п'яти кілометрів. Для вуха - розрізнити цокання наручного годинника в повній тиші на відстані шести метрів. У разі відчуття смаку - це присутність чайної ложки цукру у водному розчині об'ємом вісім літрів. Поріг нюху (запах) - це відчуття наявності парфумів при лише одній їх краплі в приміщенні, що складається з шести кімнат. Наостанок, дотик - це відчуття руху повітря, виробленого падінням крила мухи на поверхню шкіри з висоти близько одного сантиметра.

Виробляючи інтуїтивну складову мислення, можна прищепити учневі здатність спостерігати і вловлювати весь ланцюг взаємозв'язків, які раніше були невідомі. У темряві також спочатку важко орієнтуватися, але, зв'язавши воєдино всі розрізнені знання, можливо відтворити цілісну картину певної теорії.

Джерело: buki.com.ua

Інші статті в категоріях: Поради абітурієнтам, Освіта, наука
Залишити коментар
При заповненні форми була допущена помилка
Невірно заповнені поля відмічені червоним.
Будь ласка, перевірте форму ще раз.
Користь публікації
Оберіть мишкою кількість зірок і натисніть, щоб зафіксувати результат.
Ім'я*:
Коментар*:
не більше 1000 символів (введено: 0)
Зворотній зв'язок