Підготовка майбутніх першокласників до Нової школи

Підготовка майбутніх першокласників до Нової школи

Підготовка дитини до школи важлива, адже це впевнений старт майбутнього першокласника. Де і як саме – залежить від Вас: вдома чи в центрі розвитку, через гру чи методом «зубріння». Все одно 1 вересня всі діти стануть першачками, але чи будуть у їхніх очах іскорки цікавості, вирішуєте Ви.

Основні напрямки підготовки дітей до школи:

  • фізіологічний розвиток;
  • інтелектуальні вміння та навички;
  • розвиток навичок взаємодії в соціумі;
  • розвиток емоційно-вольової сфери;
  • формування та розвиток мотивації;
  • педагогічна підготовка.

Важливо, щоб дитина відчувала особисту потребу розвиватися, а цього можна досягти, створюючи атмосферу поваги та любові у мотивуючому середовищі. Обладнайте дитячу кімнату у нестандартному форматі, придбайте розвиваючі іграшки чи зробіть їх власними руками, пограйтесь разом, покажіть своїй дитині наскільки навчання може бути веселим та цікавим.

Варто пам’ятати, що дітям краще раз побачити, ніж сто разів почути, тому Ваш особистий приклад є взірцем. Слідкуйте за своїм зовнішнім виглядом, мовою, поведінкою.

Якщо ви вже почали займатися, то робіть це систематично, починайте із пари хвилин і постійно збільшуйте тривалість занять, але не перестарайтеся, щоб не відбити охоту.

Аби зацікавити дітей, варто підбирати завдання, які б торкалися їхніх інтересів, постійно змінювати види діяльності й не затягувати з часом.

Завжди хваліть дитину за найменший успіх, але при цьому дотримуйтесь встановлених правил та дисципліни.

Маленькі підказки для батьків

Фізіологічний розвиток включає загальний розвиток організму та стан здоров’я дитини. Тому головні завдання батьків у цьому напрямку такі:

  • дотримання чіткого режиму дня;
  • регулярне здорове харчування;
  • регулярні фізичні вправи – гімнастика, йога (проконсультуйтесь із фахівцем);
  • мінімум дві прогулянки в день;
  • дотримання гігієни;
  • загартування (під наглядом лікаря);
  • максимум позитивних емоцій та мінімум взаємодії з ґаджетами.

Розвиток інтелекту – це удосконалення розвитку мовлення і таких психічних процесів: мислення, пам'ять, увага, сприймання та уява.

Починати розвиток варто від народження через прості розмови, ігри, пізнання навколишнього світу.

Вищої ефективності можна досягти відвідуючи центр розвитку, адже там працюють вузькопрофільні спеціалісти, які підберуть індивідуальні завдання для Вашої дитини, допоможуть легше адаптуватися до навчального середовища.

Якщо Ви вирішили займатися вдома, зверніть увагу на подані нижче рекомендації.

Розвиток мовленнядітей дошкільного віку. Рекомендації для батьків:

  1. Часто розмовляйте із дитиною.
  2. Читайте казки, оповідання, вірші.
  3. Створіть сімейний театр.
  4. Обговорюйте події, мультики, книги.
  5. Йдучи по вулиці, запропонуйте словесні ігри («Слова», «Який він?», «Що це?», «Продовж речення» та ін.).
  6. Зацікавте іграми, які формують поняття про букву, звук, склад, словосполучення, речення, текст.
  7. Збагачуйте словниковий запас, знайомлячи з новим (наприклад, на екскурсіях).
  8. Розвивайте дрібну моторику рук – пропонуйте ігри з дрібними деталями.
  9. Гра на ударних інструментах – сприяє утворенню нервових зв’язків у корі головного мозку, які необхідні для розвитку мовлення.
  10. Запропонуйте намалювати власну історію та розповісти її.
  11. Для узагальнення та перевірки навичок попрацюйте з альбомом із розвитку мовлення.
  12. Започаткуйте традицію у сім’ї щовечора обговорювати події сьогоднішнього дня та планувати наступний.

Мисленняє складовою будь-якої діяльності дитини, зокрема навчання. Кожен дошкільник має володіти певним багажем знань про себе, світ, суспільство та природу. Дитина повинна орієнтуватися в просторі, розрізняти поняття «ліво»-«право», «зверху-знизу», «біля», «над», «під», «поряд» та інші. Розуміти значення антонімів «широкий-вузький», «високий-низький», «зверху-знизу».

Розвинути ці навички можна за допомогою «живих» та комп’ютерних ігор, спеціальних вправ вдома та в садочку на розвиваючих заняттях. У повсякденному житті варто створювати проблемні ситуації, де діти вимушені були б «вмикати» мозок: аналізувати, порівнювати, встановлювати зв’язки, виокремлювати основне та другорядне.

Пам'ять та увагавідіграють важливу роль у навчанні, тому розвивати ці процеси варто з раннього дитинства через ігри, вправи, завдання. Ефективними у реалізації цієї мети можуть стати заняття з ейдетики.

Сприймання– це процес цілісного відображення предметів та явищ через органи чуття. Дитина відкриває для себе світ за допомогою аналізаторів, складаючи отримані дані, емоції в цілісні образи, які залишаються у свідомості на все життя. Тому важливо допомогти дитині пізнавати Всесвіт через позитивний кут зору, але з адекватним розумінням реальності.

Ознайомте дітей та закріпіть такі поняття:

  • простору: форми, величини, об’єм, відстань;
  • часу: тривалість, послідовність;
  • руху: швидкість та напрямок.

Уявадітей необмежена ні в просторі, ні в часі, тому Вам залишається бути лише уважним слухачем, винахідливим актором чи вправним художником.

Закиньте всі справи і виділіть годину часу для спільної творчості, наприклад, намалюйте неіснуючу тварину, а тоді пошийте за малюнком м’яку іграшку, зробіть імпровізовану сімейну виставу чи придумайте казку і запишіть її.

Ще раз варто наголосити на послідовності, систематичності та віковій відповідності завдань для розвитку, адже це фундамент майбутньої освідченості.

Розвиток навичок взаємодії в соціумі – це уміння встановлювати та розвивати контакти з оточуючими. Кожна людина являється членом суспільства, а от яку соціальну нішу вона займе в майбутньому, у великій мірі залежить від соціальної адаптації в ранньому віці. Тому, шановні батьки, зверніть увагу на рекомендації:

  • дайте поняття дитині про близьке та стороннє оточення, а також її місце в ньому – як вести себе і з ким;
  • ознайомте з морально-етичними нормами суспільства;
  • постійно закріплюйте правила етикету спілкування;
  • дозвольте дитині бути серед інших дітей без Вашої «опіки»;
  • дайте можливість дитині самостійно відстоювати себе серед однолітків;
  • будьте «спостерігачем» дитячих ігор на майданчику і не обмежуйте дитину;
  • завжди обговорюйте різні ситуації у відносинах Вашої дитини з однолітками, пропонуйте різні варіанти вирішення проблеми, але не вказуйте самі на рішення;
  • навчайте дитину не лише слухати, а й чути інших;
  • виконуйте домашню роботу разом, щоб дитина вчилася взаємодіяти з іншими.

Розвиток емоційно-вольової сфери включає в себе роботу над умінням керувати своїми емоціями, розвивати волю.

Для дітей характерно проявляти себе через емоції, але золоту середину батьки прививають з дитинства своєю реакцією на ці емоції. Перед тим як реагувати на галас та крики свого чада, покажіть різні моделі поведінки у даній ситуації. Ефективно виховувати волю дитини через режим дня, спорт, правила та домашні обов’язки.

Формування та розвиток мотивації дитини до навчальної діяльності полягає у чіткому розумінні дитиною, для чого це їй і бажанні робити це. Як сформувати мотивацію:

  • власним прикладом – постійне читання Вами книг, опрацювання відео, уроків та ін..;
  • покажіть приклади досягнень інших людей;
  • помрійте з дитиною про її майбутнє, опираючись на навчання;
  • створіть розвиваюче середовище в дитячій кімнаті;
  • відзначайте найменші навчальні досягнення Вашої дитини;
  • труднощі долайте разом в атмосфері любові та підтримки;
  • даруйте позитивні емоції.

Педагогічна підготовка передбачає розвиток розумових здібностей та навичок, а саме: читати, писати, уміти рахувати та виконувати елементарні математичні дії.

Навчаючи дітейчитати, зверніть увагу на:

  • розрізнення дитиною букви та звука;
  • розуміння дитиною понять: «буквосполучення», «склад», «слово», «словосполучення», «речення», «текст»;
  • вміння ділити слова на склади;
  • визначати позицію вказаного звука у слові;
  • знаходити слова за певним звуком;
  • читати прості слова (8-10 слів за хвилину).

Математичнінавички:

  • рахувати в довільному порядку;
  • виконувати дії додавання та віднімання в межах 20;
  • розв’язувати прості арифметичні задачі;
  • уміння співвідносити кількість і цифру;
  • склад числа знати у межах 5 (п’яти);
  • знаходити частину від цілого;
  • уміти порівнювати за кількістю, формою, довжиною;
  • знати елементарні одиниці вимірювання;
  • знати одиниці часу та вміння користуватися годинником.

Щодописьма, то Ваша дитина має вміти тримати ручку та писати друковані літери, списувати та самостійно писати слова, цифри.

Найголовніше, що залишається – це, граючись, навчити дитину вчитися, викликати інтерес до навчання. Тому займаючись з дитиною, керуйтесь її потребами та не перевантажуйте «сухим» матеріалом.

Якщо відчуваєте, що реалізувати поставлені цілі в домашніх умовах складно, існує інший вихід – якісна, інноваційна підготовка дитини до школи у дитячому центрі «TEREMOK-UNION» (м. Київ). Висококваліфіковані педагоги, сучасне обладнання, ефективна програма – запорука успішно складених вступних випробувань до сучасної школи!!!

Подаруйте дитині радість навчання, зробіть правильний вибір!

Детальну інформацію про заняття у дитячому центрі «TEREMOK-UNION» дивіться на сайті: teremok-kiev.com.ua


Коментарі

0
Залишити коментар
Залишити коментар
Будь ласка, введіть ваше ім’я
Будь ласка, введіть коментар.
1000 символів
або Відмінити


Інші статті в категорії Освіта, наука