PR-спеціаліст на ринку праці

PR-спеціаліст на ринку праці

Для майбутніх керівників PR-проектів, незалежно від їх масштабу, перша за значимістю - харизматичність. Людина може мати дипломи кращого вузу, і при цьому бути абсолютно непридатною на роль професійного PR-лідера.

Працюючи як експерти, рекрутери повинні гарантувати своїм клієнтам, що за їх замовленнями відібрані кращі з вільних професіоналів на ринку праці. Основні критерії відбору: компетентність, спеціалізація в області діяльності компанії-роботодавця, профільна освіта, особистісна харизма. Послідовність і значущість критеріїв змінюються в залежності від специфіки проекту і функцій майбутнього співробітника.

Так, у випадку підбору молодих фахівців на ролі «підмайстром» і виконавців, в першу чергу важливі профільну освіту плюс компетентність, адекватна їх віком. (Нехай це буде початковий досвід у рамках студентських практик в PR-агентствах або хоча б кур'єром у великих рекламних або медійних структурах. Але вони бачили «кухню» зсередини », їм не треба пояснювати все з самого початку).

Для майбутніх керівників PR-проектів, незалежно від їх масштабу, перша за значимістю - харизматичність. Людина може мати дипломи кращого вузу, заповітний МВА британських та французьких університетів, десяток професійних сертифікатів, і при цьому бути абсолютно непридатний на роль професійного PR-лідера, якщо він нудний, не симпатичний, не емоційний. Зустрічаючи таких дорогих фахівців ( «дорогих» буквально, в силу вартості освіти), залишається тільки шкодувати про початкової системної помилку у виборі професії.

Психотип дається від природи, і для успішного піарника він важливий не менше, ніж для професійних акторів чи політиків.

Харизма піарника

Складові професійної харизми піарника - це комунікабельність, приваблива зовнішність і природна чарівність, посилене вихованням в культурному середовищі, плюс сильні лідерські та організаторські дані, що дозволяють системно тримати в голові десятки паралельних задач та організовувати їх вирішення будь-якою ціною. В ідеалі - це ще й сангвінік, людина з сильною нервовою системою і, отже, «здоровими» реакціями на стрес. Всі разом зараз це прийнято називати «хороша енергетика». Про компетентності та спеціалізації

Рідко яка інша вакансія викликає настільки масовий приплив резюме, як вакансія PR-менеджера. За базовим освіти серед претендентів журналісти і інженери, математики та лісотехніки, фінансисти та економісти, політологи та вчителі початкових класів і, звичайно ж, випускники вузів зі спеціалізацією «PR та реклама». Тут є дві теми: професійна якість і загальний рівень культури «PR-спеціалізованих» випускників багато в чому похідних від рівня їх ВНЗ. Не секрет, що численні комерційні інститути не забезпечують достатню професійну підготовку.

З іншого боку, спеціалізація бізнесу, в якому доведеться працювати піарники, дає особливі шанси людям з дипломом вузу за профілем цього бізнесу: економістам для роботи в PR-відділах фінансово-промислових груп та банківських структур, випускникам спеціалізованих елітних вузів - в PR-департаментах IT і телекомунікаційних компаній. Звичайно, при умові їх гуманітарної талановитості і, в ідеалі, додаткової освіти в галузі PR і маркетингових комунікацій.

Спеціалізація - це часткове обмеження самореалізації вас як особистості, але вірний шлях до самої послідовної та успішної кар'єри. Наведемо приклади вакансій, в яких позначені особливі вимоги у відповідності зі спеціалізованим досвідом кандидатів.
Перспективи на ринку праці

Інфокоммунікаційні послуги є одним з найперспективніших ринків. При цьому самі компанії, які мають відношення до телекомунікацій та інформаційних технологій, стикаються з комунікаційними проблемами, вирішення яких вимагає участі кваліфікованих фахівців з маркетингових і, у тому числі, PR-комунікацій: с трудом вибудовуються відносини з бізнес-середовищем, популярність компанії та її продуктів недостатня, про компанію пишуть менше, ніж хотілося б і не завжди те, що треба; компанія лише здогадується, хто купує її товари та послуги; репутація компанії в будь-який момент може потрапити під удар обставин або конкурентів; компанія не має того впливу на ринку, якого вона справедливо заслуговує за результатами бізнес-розвитку та інші.

Роль PR-фахівця в телекомунікаційній або IТ-компанії дійсно складна в силу специфіки цього бізнесу: непросто пояснити споживачеві, що він отримає в результаті появи нового складного пристрою або технології, нові продукти та рішення виходять на ринок дуже часто. Тут потрібно особливо «швидкісний» PR-підтримка, постійне вплив на аудиторію спільно з маркетинговою службою компанії (продуктовий PR). Крім того, необхідно вибудовувати стійкі контакти c «сусідами» по бізнесу: виробниками обладнання, інтеграторами, виробниками програмного забезпечення, розробниками інформаційних систем. Під пильною увагою PR-служби вся галузева інформація: новинки в сфері телекомунікацій та інтернет-технологій, відомості про конкурентів, які виходять як від них самих, так і з інших джерел. Можливість залучення інвестицій - ще одна важлива сфера прикладання зусиль PR. Нерідкі і «непрофільні» питання - про ситуацію в компанії, що пройшло чутки про зміну власника, і тому подібні.

Погодьтеся, рішення цих завдань вимагає від PR-фахівця поглибленої та довгострокової спеціалізації. Однак ваша послідовність буде винагороджена. Експерти одностайні: в той час як на ринку переважають молоді фахівці, роботодавцям гостро необхідні досвідчені професіонали. Слід очікувати, що в найближчі роки кількість новоспечених «піарників» не стане менше. А це означає, що конкуренція між ними посилиться. Але молодим ще довго не вдасться «наздогнати і перегнати» тих, чиє становлення збіглося з розвитком російського ринку інформаційних послуг, чия спеціалізація на ринку PR-послуг розпочалася значно раніше.

Джерело: Наталья Селезнева, Георгий Долин


Коментарі

0
Залишити коментар
Залишити коментар
Будь ласка, введіть ваше ім’я
Будь ласка, введіть коментар.
1000 символів
або Відмінити


Інші статті в категорії Маркетинг, реклама, PR