Специфіка роботи мерчендайзера в Україні

Специфіка роботи мерчендайзера в Україні

У нашій країні посадові обов'язки мерчендайзера дещо відрізняються від посадових обов'язків цих же фахівців, які працюють у західних країнах. Спрацьовує накатані на вітчизняному ринку праці прийом - один може працювати за трьох.

Мерчендайзер в Україні це «гримуча» суміш продавця, консультанта, торгового або регіонального представника і товарознавця. У багатьох компаніях до обов'язків цих фахівців додається ще й контроль за наявністю товару певної торгової марки в торгових точках, і забезпечення рекламними та інформаційними матеріалами. Серед обов'язкових вимог до кандидатів деякі фірми висувають наявність водійських прав, комунікабельність та організаторські здібності.

Основи мерчендайзингу

Принципи західноєвропейського мерчендайзингу - а ця професія прийшла до нас із Заходу - досить прості. Щоб мати успіх у цьому бізнесі, треба мати, перш за все, просто гарним смаком, художнім або дизайнерським. Адже чим цікавішим і привабливішим виставлений товар на полиці, тим вище ймовірність його покупки. Але, прикрашаючи вітрини, на відміну від дизайнера-оформлювач, мерчендайзер повинен пам'ятати, що робить свою роботу не заради чистої естетики, а для того, щоб покупець відчував себе комфортно в супермаркеті, і йому хотілося купити саме цей товар і саме тут. Існує різновид мерчендайзерів: мерчендайзери, які відповідають за розміщення товару на всіх торгових полицях супермаркету і працюють в конкретній торговій точці, і мерчендайзери, відповідають тільки за певну торгову марку. Щодня вони повинні обходити декілька торгових точок, контролюючи розміщення «свого» товару в супермаркетах. Природно, заробітну плату їм виплачують компанії-постачальники торгової марки. Найбільш важлива задача мерчендайзера - визначення місця для кращого розташування товару, щоб продукти одного виду не конкурувати між собою, а доповнювали один одного. Товар-новинку краще розташувати в тому місці торговельного залу, де ймовірність його виявлення цільовим покупцем найбільш висока. Як визначити це місце? І як краще виставити товар? Для цього необхідно знати декілька законів психології споживача:

  • Товар повинен мати презентабельний вигляд;
  • Товар повинен бути звернений лицьовою стороною до покупця;
  • Логотип бренду не повинен закриватися цінником, акцизної маркою і т.д. Взагалі, будь-яка корисна споживачеві інформація, розміщена на упаковці товару, не повинна бути заклеєна;
  • Товар повинен бути розміщений у відповідній групі товарів;
  • Всередині товарної групи товар повинен мати товарний вигляд і сортуватися за кольорами, розмірами, комплектам в певній послідовності (від більшого до меншого, від дорогого до дешевого, від яскравого до блідого і т.д.);
  • Чим більше марок одного й того ж товару на полиці, тим більша ймовірність, що ці товари будуть куплені.

 

Тлумачний словничок мерчендайзера

Мерчендайзинг (від англ. Merchandise) - мистецтво торгувати, або процес торгівлі. Цей напрямок маркетингу, сприяє стимулюванню роздрібного продажу за допомогою залучення уваги покупців до певних марок або групам товарів в місцях продажів без активної участі спеціального персоналу.

Завдяки принципам мерчендайзингу можна розкрутити нові товари та спеціальні пропозиції від торгових марок, сприяючи збільшенню продажів. Візуальний мерчендайзинг - комплекс заходів, що виробляються в торговому залі, спрямованих на збільшення продажів і просування того чи іншого товару, марки, виду, упаковки з допомогою спеціального їх розміщення, оформлення простору магазину та вітрин з метою надання покупцеві максимально повної інформації про товар. За правильної викладки товару повинен спрацьовувати головний принцип мерчендайзингу - всі вічно поспішають і забудькуватий покупець, відправився в маркет за батоном хліба, походив і квапливо згадує, що вдома-то закінчується соняшникова олія і тому купує на сніданок чорний шоколад.


Коментарі

0
Залишити коментар
Залишити коментар
Будь ласка, введіть ваше ім’я
Будь ласка, введіть коментар.
1000 символів
або Відмінити


Інші статті в категорії Маркетинг, реклама, PR