Професія — web-майстер

Професія — web-майстер

Користувач і не замислюється, скільки всього необхідно, щоб на «клік» мишею відкривалася сторінка. Він і не повинен замислюватися — головне, щоб було зручно і, бажано, красиво. А про технічних питаннях болить голова у творця сайту — web-майстра.

Насправді, web-майстер — поняття дуже невизначений. Адже для того, щоб створити коректно працює сайт, необхідні зусилля, як мінімум, трьох фахівців: web-програміста (поєднує написання програм з адмініструванням сайту), web-дизайнера і контент-редактора. А щоб їх дітище не «померло» і «розкручує» у всесвітній павутині, потрібен ще й менеджер з маркетингу та реклами.

Але така вузька спеціалізація може бути тільки у великих дизайн-студіях. В основному ж, робота web-майстра схожа на працю ремонтника, який робить всі види робіт: від сантехнічної розводки до ремонту підлог. Web-майстер повинен поєднувати в собі те, що не поєднується: бути одночасно математиком і художником, вміти спілкуватися з клієнтом, формулювати технічне завдання, програмувати й володіти складними графічними пакетами. Бути талановитим у всьому — дар одиниць.

Нехай мене навчать!

Спеціальність ця молода. І приходять вони в неї або програмісти, щоб навчитися основам дизайну, або дизайнери, які засвоїли web-програмування. Освіти, що поєднує ці 2 аспекту, поки що не існує, хоча сьогодні в московських інститутах (наприклад, в МІРЕА) намагаються створити факультети web. Але рано чи пізно творці сайтів все одно постануть перед необхідністю «розійтися по професіях» — в рамках однієї освіти дуже складно повноцінно навчити і дизайну, і неусіченому програмуванню.

Сьогодні wеb-майстер повинен уміти:

  • Виявити в розмові з замовником архітектуру і логіку майбутнього сайту, врахувати побажання щодо дизайну та сформулювати технічне завдання.
  • Програмувати на С / С + +, Perl і Java / JavaScript (рідше — PHP і ASP).
  • Працювати з базами даних (SQL, Postgres і т.д.).
  • Розробити стиль фірми (або підтримувати вже чинний).
  • Працювати з графічними пакетами (Photoshop, Corel Draw, Flash і т.п.).
  • Розміщувати і оптимізувати графіку.
  • Верстати сторінки в html.
  • Відладити сайт для роботи в будь-якому броузері, забезпечивши сумісність кодів.
  • Встановити та налаштувати відповідний веб-сервер і поштовий сервер, забезпечити їх захист та стабільну роботу. Для цього необхідно знання NT + IIS і Unix (FreeBSD, Linux ...)+ Apache.
  • Проводити рекламні кампанії в Інтернеті, уміти працювати з основними банерними мережами, спілкуватися з рекламними агентствами і рекламодавцями, домовлятися з адміністраторами інших сайтів про взаємний обмін банерами і посиланнями.

Скільки коштує?

Дизайнер — традиційно дорогий співробітник (від $ 800 і вище), тому що його робота передбачає авторське тавро і копірайт. Особливо, якщо дизайнер «з нуля» створює стиль фірми. Тоді вся подальша рекламна і поліграфічна продукція буде зав'язана на стилі сайту, який створив дизайнер. Далі по вартості йдуть програмінг (від $ 600) і контент-редактор (від $ 500). Ці цифри — початкова ціна, «стеля» ж може перебувати на захмарних висотах.

Як приватники, так і студії працюють з клієнтом за двома схемами: перша передбачає створення продукту та передачу його замовнику, а другий — постійний супровід сайту (підтримку, «розкрутку», захист, поновлення та ін.) Вартість такої підтримки у приватного web-майстра - від $ 100 до $ 300 на місяць. Ці гроші складають «хорошу прибавку до зарплати» web-майстра.


Коментарі

0
Залишити коментар
Залишити коментар
Будь ласка, введіть ваше ім’я
Будь ласка, введіть коментар.
1000 символів
або Відмінити


Інші статті в категорії Дизайн, творчість Інформаційні технології