Одна з найактуальніших професій на час кризи — колектор

Одна з найактуальніших професій на час кризи — колектор

Колектор повинен не просто стягнути борг, а запропонувати людині різні економічні шляхи вирішення проблеми, тобто стати для нього якимось фінансовим консультантом.

Саме тому для даних фахівців так важливі комунікабельність, знання законодавства та психологічна стійкість.

Загальний опис

На сьогоднішній день неповернення кредитів зустрічається досить часто. Боротися з цим явищем покликані колектори - фахівці зі стягнення заборгованості, або професійні збирачі боргів (від англ. Collect — «збирати»).

Раніше на посаду колектора досить часто залучалися колишні співробітники силових відомств, а також військові в запасі. Ставка робилася на досить агресивну процедуру стягнення боргу. Сьогодні ж головний обов'язок колектора — не просто стягнути борг, а запропонувати людині різні економічні шляхи вирішення проблеми, тобто стати для нього якимось фінансовим консультантом.

Колектор повинен допомогти боржнику розібратися у схемі виплат, спланувати бюджет і схему погашення боргу, знайти варіанти здійснення регулярних виплат для погашення заборгованості.

Тому основна вимога до кандидатів — наявність вищої освіти: економічної, фінансової або юридичної. Однак нерідко можна зустріти колектора, що має диплом педагога чи психолога.

На думку експертів кадрового ринку, навіть якщо кандидат не має вищої освіти, але проявляє відмінні комунікативні навички та глибоке знання психології, він також може претендувати на цю позицію.

Функціональні обов'язки

Робота колектора на увазі, насамперед, спілкування з клієнтами, прострочила погашення заборгованості (інформування, ведення переговорів про сплату боргу; консультування клієнтів з питань виникнення / погашення боргу; розрахунок простроченої заборгованості, вирішення конфліктних ситуацій).

В основні обов'язки колектора входить:

  • Реалізація процедур, що входять в процес збору простроченої заборгованості в суворій відповідності з встановленими тимчасовими рамками і існуючою політикою компанії по роботі з боржниками.
  • Подальший розвиток існуючого алгоритму роботи з простроченою заборгованістю.
  • Розрахунок простроченої заборгованості для передачі справ до суду.
  • Підготовка звітів по клієнтам-боржникам.
  • Консультування клієнтів, а також колег з питань збору простроченої заборгованості.

Навички

Професія колектора з'явилася не так давно, тому ніхто не очікує побачити фахівця з багаторічним досвідом роботи в цій сфері. Однак певні побажання до кандидата є. Затребувані кандидати з досвідом роботи у фінансовій, банківській, юридичній сфері або що мають досвід, безпосередньо пов'язані зі збором проблемної заборгованості. Крім того, необхідно знання законодавства, пов'язаного зі збором боргів, а також знання принципів бухгалтерського обліку.

Також потрібно володіти комп'ютерними знаннями, уміти працювати з базами даних, адже у колекторів є доступ до баз даних банків, страхових компаній, центрального адресного бюро, організацій комунального господарства, міської телефонної мережі, бюро кредитних історій.

Якщо компанія-роботодавець — міжнародна, то кандидат повинен володіти англійською мовою на рівні Intermediate.

Додаткові вимоги: мобільність, готовність до відряджень, вміння працювати в команді.

Кандидат на посаду колектора також повинен володіти хорошими комунікативними навичками — бути гнучким, але одночасно твердим, ставити чіткі цілі і наполегливо домагатися результатів, розбиратися в людській психології.

Плюси і мінуси

З одного боку, посада колектора передбачає спілкування з людьми, плідний обмін досвідом в команді, певну творчу складову. Незважаючи на те, що колектори спілкуються з клієнтами за заздалегідь прописаним сценаріями, кожна людина і кожна ситуація унікальні. Це динамічна робота, що припускає виїзд на зустрічі на територію клієнта, в тому числі в регіони. Колектори постійно навчаються, переймають цінний практичний досвід у своїх колег і набувають життєво-корисні навички, застосовні в будь-якій сфері, що передбачає роботу з людьми.

З іншого боку, нерідко «боржники» відчувають себе загнав у кут: час іде, набігають штрафи за прострочення виплат. Саме колектору доводиться витримувати сльози, образи і навіть загрози клієнтів, тому робота даних фахівців носить стресовий характер.

Оплата праці

Крім фіксованого заробітної плати, що складає приблизно 1000 y.о., колектори отримують преміальні від заборгованостей, зібраних з їх участю (від 5% до 35%).

Перспективи

Можливий кар'єрний ріст по даному напрямку — стати керівником одного з відділів: soft-collection (стягнення заборгованості на ранній стадії — від 30 до 90 днів з дня її виникнення), hard-collection (стягнення заборгованості на пізній стадії - понад 90 днів), юридичного або очолити колекторських службу.

Крім того, працюючи колектором, людина розширює свій кругозір, набуває багатий практичний досвід спілкування з людьми, знання кредитних продуктів та юридичних аспектів. Отримані знання та навички дозволяють працевлаштуватися в багатьох сфери — продовжити роботу в банку з безпосередньо банківськими продуктами або перейти в інший сектор, наприклад, у продаж.

До недавнього часу банки охоче роздавали кредити, а аналітики передрікали подальше зростання прострочених платежів. Отже, роботи у колекторів тільки додається.


Коментарі

0
Залишити коментар
Будь ласка, введіть ваше ім’я
Будь ласка, введіть коментар.
1000 символів
або


Інші статті в категорії Фінанси, банк Юриспруденція