Регіональний менеджер: у потрібний час, у потрібному місці

Регіональний менеджер: у потрібний час, у потрібному місці

Якщо компанія розвивається успішно, то природним бажанням керівництва буде відкриття філії в іншому місті. Найголовніше - зібрати розумну команду фахівців з регіонального розвитку, які знають, що, куди і як просувати.

Вихід великих компаній на регіональний ринок - річ закономірна. Мережеві організації продають, поширюють і пропонують продукти харчування, побутову техніку, одяг, ліки, мобільний зв'язок, підключення до Інтернету. Банки, будівельні, страхові компанії, торгові мережі, аптеки, ресторани відкривають свої філії по всій країні ... Активну діяльність в регіонах розгорнули косметичні компанії типу Oriflame або Avon.

Не жіноча справа

Значну частину робочого часу (від половини до 2/3) менеджери з регіонального розвитку проводять в роз'їздах. Вибираючи цю професію, людина повинна бути готовою до «кочового» життя: частим перельотам, переїздам, готялям... Багато хто, з тих, хто з місяць поїздив у плацкартах, не витримують і йдуть. Щоб така робота подобалася і не завдавала незручностей, треба бути людиною певного характеру і швидше чоловіком, ніж жінкою.

Зараз завдання фахівців з регіонального розвитку ускладнилися: більшість об'єктів нерухомості кому-небудь належить. У регіонах кипить ділове життя, відкрито безліч місцевих компаній, діють свої «гравці». Відповідно, якщо фірми приймають рішення рухатися в регіони, вони стикаються з безліччю проблем: де знайти нерухомість? що робити з місцевими конкурентами? як на тлі достатку пропозицій залучити споживачів та отримати прибуток? Тому зараз співробітники відділів регіонального розвитку займаються в першу чергу оцінкою ризиків.

Аналізу піддаються три основні пункти: наявність конкурентів, чисельність населення і платоспроможність (рівень доходу) жителів. І якщо раніше найбільш прийнятним варіантом було відкриття в регіоні власного філії, то тепер все частіше йдеться про грамотному співпрацю з вже існуючими місцевими «гравцями». З'являються такі поняття, як злиття і поглинання (спільне ведення справ чи перекуповування більш дрібних компаній).

Аналітик, менеджер, юрист

Департамент регіонального розвитку зазвичай складається з трьох відділів. У першому засідають аналітики - фахівці, які досліджують регіональний ринок. Саме вони оцінюють фінансові ризики, аналізують економічні показники і на підставі зробленої роботи виносять свій вердикт: варто чи не варто працювати з тим чи іншим регіоном? за якою схемою найкраще діяти (відкриття власного філії, злиття або поглинання)? яка ймовірність успіху або невдачі?

З чого почати?

На перший погляд може здатися, що робота перемовника - найпростіша: якщо язик добре «підвішений», успіх гарантовано. Насправді все не так просто: переговори доведеться вести з дуже серйозними, «бувалими» людьми - генеральними директорами компаній, засновниками бізнесу. Щоб на них впливати, потрібно бути професіоналом. Тому почати все-таки краще з позиції в аналітичному відділі: тут у вас буде час і можливість зрозуміти, як, за яким внутрішнім законам відбувається регіональний розвиток. А потім, нагромадивши конкретні знання, можна переходити до практики.

Багато що залежить від того, в яку компанію ви потрапите. Деякі керівники воліють наймати людей з великим досвідом, інші вважають, що легше взяти новачків і навчити їх всьому на місці. Політика «вирощування» персоналу може бути самою різною. Наприклад, є фірми, які кожен місяць набирають п'ять-десять переговірників, а потім, оцінивши роботу кожного, залишають одного, максимум двох. У кінцевому рахунку все залежить від вашої працьовитості, бажання і здібностей вчитися і працювати.

Талановитих фахівців з регіонального розвитку не так вже й багато, і якщо ви таким є, вам гарантований досить швидкий кар'єрний ріст. Інше питання - яку ви переслідуєте мету? Когось приваблює професійний ріст і позиція головного спеціаліста свого відділу, а хтось хотів би стати керуючим, скажімо керівником департаменту. А ось очолити філію в регіоні вам навряд чи вдасться - на такі посади, як правило, ставлять фахівців з комерційних підрозділів.

Правильна освіта

У відділах регіонального розвитку працюють люди найрізноманітніших професій. Для якихось фахівців профільна освіта важлива апріорі. Наприклад, в юридичному відділі може працювати тільки людина з юридичною освітою. А от якщо говорити про переговори, то тут розкид великий: добре справляються з роботою насамперед комунікабельні люди, а це якість, як правило, вроджена і від отриманої освіти залежить мало. Перемовниками можуть працювати дипломовані менеджери, психологи, соціологи ... Правда, їм буде потрібно багато часу, щоб «в'їхати» в тему.

Аналітика прекрасно дається математикам, інженерам, але вони найчастіше інтроверти, не люблять і не вміють спілкуватися (хоча й тут бувають винятки). Можливо, якщо технарі захочуть перейти з аналітичного відділу до менеджерам, йому доведеться закінчити спеціальні курси (чи тренінги) ораторської майстерності.

І все-таки саме «правильна» освіта для фахівця з регіонального розвитку (не рахуючи відділу юридичної підтримки) - економічна або фінансова. Якщо хочете потрапити точно «в яблучко», вибирайте не просто економічний факультет будь-якого вузу, а інститут, в якому є кафедра регіональної економіки.

Скільки платять

Зарплата «середнього» фахівця регіонального відділу - $ 1000-1200 плюс комісійні. У торговельних компаніях менеджери ще отримують відсотки від кожного відкритого об'єкта; у зовнішніх фірмах (організація, що надає іншим компаніям послуги просування в регіони) відсотки нараховуються виходячи з того, наскільки швидко і якісно виконана задача. Керівники відділів регіонального розвитку заробляють від $ 2000.

У другому відділі працюють менеджери-«перемовники». Грандіозних здібностей до аналітики від них не потрібно, головне - вміти розмовляти, переконувати, ефективно впливати на співрозмовника. Ці фахівці ведуть переговори з партнерами, їх завдання - прийти до обопільної згоди, відстоявши по максимуму інтереси фірми. Переговори можуть бути різні - з державними органами, представниками інших мереж, майбутніми партнерами по бізнесу, конкурентами і т. д.

І, нарешті, третій відділ займається юридичною підтримкою всіх угод, курирує питання, пов'язані з нерухомістю (купівля чи оренда). Роботу юристів регіонального відділу не можна назвати простою: у кожній області чи губернії свої нюанси законодавства. Щоб не сісти «в калюжу», співробітники юридичної служби повинні всі ці моменти прекрасно знати і враховувати. Роботою всіх трьох відділів керує директор з регіонального розвитку.

Джерело: miot.name


Коментарі

0
Залишити коментар
Залишити коментар
Будь ласка, введіть ваше ім’я
Будь ласка, введіть коментар.
1000 символів
або Відмінити


Інші статті в категорії Торгівля, продаж Топ-менеджмент, керівництво вищої ланки