Переваги старого нового співробітника

Категорія: Робота і кар'єра, ділова етика, психологія Управління персоналом

Переваги старого нового співробітника

Нерідко трапляється, що людина, що звільнилася з компанії, через якийсь час проситься назад. Чи варто слухати бажання «блудних синів», і чи можна перетворити їх у лояльних співробітників?

Для великих і середніх компаній США і країн Західної Європи повторний прийом на роботу став звичною справою. Настільки, що повертаються тепер називають спеціальним терміном - «Бумеранг» (boomerang employees). Згідно з дослідженням, проведеним у 2005 році компаніями Gartner Group і Recruiting Trends, у 60% організацій вітають повернення старих співробітників, і з кожним роком кількість таких роботодавців збільшується на 3%.

Коли можна наймати знову

Якщо співробітник, що пішов, володіє знаннями, навичками або досвідом, які корисні компанії, чому б не взяти його знову? Адже в цьому випадку можна сказати, що організація повертає не стільки конкретного фахівця, скільки набір професійних і особистісних компетенцій, які дозволяють їй ефективно працювати. Чи виправданим виявиться такий крок - залежить від причин звільнення працівника та обставин, при яких він повертається. Розглянемо найпоширеніші ситуації, коли «бумеранги» корисні для вашого бізнесу.

Ударимо по нових проектах старими співробітникам

Часто люди йдуть в інші компанії з метою професійного та кар'єрного росту, а повернувшись назад, успішно застосовують набуті знання та навички в нових проектах на старому місці роботи.

Мартін Кокс залишив службу в Lotus Development Corp., яка спеціалізується на розробці програмного забезпечення, одержимий мрією створювати власні програми, що тут він не міг здійснити. У компанії Individual Inc. йому надали таку можливість, і він приступив до створення програми розсилки новин на платформі Lotus. Після її успішного запуску Кокс не зупинився на досягнутому, а вирішив підвищити професійний рівень, в першу чергу - розширити свої знання в сфері використання компаніями програмного забезпечення для досягнення бізнес-цілей. І подумав, що непогано було б проконсультуватися з накопиченими у нього питань у компаніях, які вже впровадили або впроваджують у себе програмні продукти. Після року невдалих пошуків він звернувся в Lotus, де був прийнятий з розкритими обіймами. Повернення в Lotus, яку він знав дуже добре, стало поштовхом до швидкого професійного росту.

Іноді гарним приводом для прийняття «бумеранга» можуть послужити сприятливі зміни в компанії, скажімо - вихід на новий етап розвитку. Іво Хан, керівник хед-хантінговой компанії Xecutive Group, говорить: «Ідеальний співробітник- «бумеранг» виглядає так: він почав працювати у вас ще студентом або відразу ж після закінчення університету. Однак через деякий час зрозумів, що тут йому занадто тісно, немає можливостей для того, щоб розкрити свій потенціал, і вирішив рухатися далі. Коли компанія розширює сферу діяльності, вона запрошує цієї людини знову - вже з досить великим багажем знань і навичок - назад ».

Часом навіть буває корисно відпустити працівника в яку-небудь іншу організацію попрацювати над тим чи іншим проектом, а потім знову взяти до себе, запропонувавши вигідні умови. Наприклад, в консалтинговій компанії Merger & Acquisition Services, LLC широко застосовується така практика: час від часу менеджерам дають можливість спробувати себе в інших фірмах. Це допомагає їм розширити свій досвід, навчитися вирішувати нові проблеми і завдання. Дивно, але менеджери розглядають такий крок як бонус і нерідко надають перевагу його навіть підвищенню зарплати.

Закрити проріхи професіоналом

Нікуди не дінешся від факту, що «бумеранги» частенько закривають гарячі вакансії. Але чи варто шукати тут негатив? Звернутися з пропозицією до колишньому співробітника часом особливо вигідно. Олександр Єрмаков, директор консалтингової компанії «Персонал-технології», вважає: «Якщо людина перейшла на іншу роботу і набрався там нових знань, досвіду, підвищила свою класифікацію, то це може зіграти позитивну роль при прийомі на роботу. Крім того, старий співробітник вже знає компанію: її бізнес-процеси, культуру, стиль ведення справ. Тому етап адаптації пройде набагато легше».

Вдома краще

Трапляється, що навіть лояльний співробітник іде з компанії, зведена вигідною пропозицією конкурента. Особливо це характерно для сфер, де професіонали - на вагу золота. Менеджер з розвитку бренду компанії JTI Лідія Надич-Петренко ділиться своїм досвідом: «Рівень наших співробітників часто виявляється вище, ніж в українських компаніях, тому, наприклад, торговим представникам JTI нерідко пропонують керівні позиції у відділах продажу вітчизняних фірм. На перший погляд це здається дуже перспективним кар'єрним кроком, але бувають ситуації, коли, пропрацювавши якийсь час в іншій організації, людина усвідомлює, що йому ближче за духом робота в JTI, що у нас йому працювати набагато комфортнішим. Якщо в нашій компанії він добре себе зарекомендував, то чому б не дати йому можливість повернутися? За останні два роки у нас було три випадки, коли колишні співробітники поверталися в JTI, причому двох взяли на керівні посади».


Коментарі

0
Залишити коментар
Залишити коментар
Будь ласка, введіть Ваше ім’я
Будь ласка, введіть коментар.
1000 символів
або Відмінити


Інші статті в категорії Робота і кар'єра, ділова етика, психологія Управління персоналом