Як створити безпечне середовище для дітей. Практика трьох шкіл

Як створити безпечне середовище для дітей. Практика трьох шкіл

На прикладі мережі приватних шкіл КМДШ, висвітлюємо моменти, що часто хвилюють батьків, які знаходяться в пошуку не просто школи, а безпечного навчального середовища для своїх дітей.

Поняття «безпека» розповсюджується на багато різноманітних явищ. Безпечним може бути не лише середовище, а спілкування, пересування, психологічний клімат, умови праці, інформаційний простір.

Але безпека — це не тільки відсутність потенційних загроз. Поняття «безпечна школа» включає в себе дії, направлені на створення сприятливих умов навчального процесу.

Це поняття включає в себе набагато більше цікавих моментів, ніж може здаватися на перший погляд.

  • Припустимо, що в приміщенні, де навчається моя дитина, виникла пожежа. Чи має школа алгоритм дій в даному випадку?

Пожежу легше попередити, ніж загасити — це знають усі. Тому варто формувати безпечну поведінку, проводити навчальні пожежні тривоги.

Наприклад, в КМДШ на пожежну тривогу приїжджають декілька нарядів пожежників, які аналізують, чи правильно була організована евакуація, обговорюють помилки та способи їх уникнення, проводять тренінги та практичні навчання щодо поведінки в умовах пожежі та користування засобами пожежогасіння.

Чи мають бути школи забезпечені протипожежною сигналізацією?

У школі має бути електронна протипожежна сигналізація, яка, у випадку задимлення, сповістить усіх учасників навчального процесу та допоміжних служб.Звісно, має бути система димовидалення, яка вмикається автоматично при спрацюванні відповідного датчика; забезпеченість вогнегасниками, справність яких постійно контролюється, а дієздатність регулярно перевіряється. Стенди, на яких відображено основні заходи протипожежної безпеки та вказівниками евакуаційних виходів відповідно до планів евакуації — здавалося б формальність, але така важлива.

  • У дитини болить голова або піднялася температура. Як школа допомагає вирішити питання?

У школах мають бути медичні пункти, забезпечені необхідним обладнанням, де працюють кваліфіковані медсестри, до яких діти можуть звернутися за допомогою.

«Наприклад, коли дитина приходить та скаржиться на головний біль, ми вимірюємо температуру. Якщо виявилася підвищена температура, то переміщуємо дитину в спеціально облаштований медичний ізолятор, де є все необхідне для комфортного перебування. Можемо приготувати гарячий чай та викликаємо батьків для того, щоб забрали дитину. Вихід з ізолятора на вулицю у нас окремий, щоб уникнути контакту хворого з іншими учнями. Після цього приміщення кварцуємо, все дезинфікуємо та провітрюємо. Ліки ми даємо дітям тільки з дозволу батьків. Я періодично в школі проводжу планові медичні інструктажі для учнів з різних питань, вони це люблять і часто знають вже все наперед», — ділиться медсестра пані Наталя.

  • Безпека харчування. Чи можу я бути впевнена в тому, що їжа, яку вживає моя дитина у школі, безпечна, готується на шкільній кухні зі свіжих продуктів? Що процес харчування налаштований таким чином, щоб не порушувати стандарти здорового харчування?

Наприклад, КМДШ-школи забезпечують вибір різних видів меню, можливість створювати комбінації страв. Якісно та смачно харчуватися мають змогу усі — як ті, хто споживає м’ясні продукти, так і ті, хто, наприклад, надає перевагу вегетаріанському або ж безлактозному меню.

«Над створенням меню працюють експертні групи — шеф-кухарі, технологи: і наші, і, зокрема, технолог школи. Є зовнішні експерти-технологи, яких ми долучаємо до процесу розробки меню. Результати роботи експертної групи з’являються не через день, два, та навіть тиждень. Меню може складатися два-три місяці. Після його підготовки відбувається опрацювання кожної страви. На цьому етапі важливо зрозуміти, скільки має бути інгредієнтів, поживних речовин, в яких пропорціях, за якою технологією потрібно готувати конкретну страву. Це не простий, але дуже цікавий процес», — зазначає співзасновник сервісу організації харчування «Кабачок» Василь Гацько.

Як в ідеалі може відбуватися контроль за харчуванням: їдальні забезпечені потрійним медичним та санітарним контролем за дотриманням вимог до шкільного харчування, його якості та відповідності стандартам НАССР. Такий контроль здійснюють Держпотребспоживслужба, Регіональний лабораторний центр МОЗ України (санітарно-епідеміологічна служба), шкільні технологи, також має відбуватися процедура бракеражу, тобто допуску медичними працівниками та технологом готових страв до споживання.

  • Чи можу я бути впевненою в тому, що школа, де навчається моя дитина, надійно охороняється?

Це питання, яке дуже актуальне для усіх батьків — чи то молодших школярів, чи навіть учнів випускних класів.

Дуже важливо, коли в школі є охорона, яка контролює входи та виходи на територію школи та пришкільну територію; коли проводиться відеомоніторинг життєдіяльності  школи та пришкільних територій за допомогою камер відеоспостереження.

  • Як щодо психологічної безпеки моєї дитини у період, коли вона знаходиться в школі?

Часто, прогулюючись коридорами КМДШ-шкіл, можна спостерігати таку картину: у зоні відпочинку сидить третьокласник та тьютор та проводять рефлексію.

Психологічна підтримка у школі відіграє важливу роль у формуванні особистості. Професійні  психологи шкіл, тьютори. Ментори мають знаходитися в постійній комунікації з учнями. В такому разі школярі мають змогу поділитися з ментором переживаннями, цілями, досягненнями.

Добре, коли в школах розроблена політика безпеки та захисту особистості, або Антибулінгова політика — документ, що регулює поведінкову стратегію всіх, хто перебуває на території шкіл і спостерігає насильницьку поведінку або сам потерпає від неї.Важливо дітей заохочувати до уважного ставлення, емпатії та ненасильницького спілкування.

  • Як мама, я дуже хвилююся, щоб безпека моєї дитини дотримувалася також у Інтернет-просторі. Що для цього робить школа?

«Сьогодні Інтернет є джерелом не тільки необхідної інформації, але й загроз та небезпек. За статистичними даними, більшість учнів середньої та старшої школи проводять в інтернеті не менше 3 годин на день. Зокрема, знову активізувалися так звані «групи смерті», цільовою аудиторією яких є підлітки. В Україні тільки за 2 місяці 2021 року скоєно підліткових самогубств та спроб стільки ж, скільки за весь 2020 рік. І це не може не викликати занепокоєння. У наших школах профілактика деструктивних впливів сайтів та груп такої спрямованості забезпечується їх блокуванням службою інформаційної безпеки, проведенням роз’яснювальної та виховної роботи тьюторами та менторами, шкільними психологами. Але діти більшу частину часу користуються інтернетом саме у домашніх умовах, тому також важливою є комунікація з батьками щодо батьківського контролю за інтернет-активністю підлітків», — коментує пан Юрій.

Відправляючи дитину до школи, батьки хочуть бути переконані в тому, що дитина в безпеці, захищена та що про неї потурбуються. «Безпечна школа» — це поняття, що складається із систематичних дій, які варто пропрацьовувати та постійно удосконалювати за допомогою різних інструментів.


Коментарі

0
Залишити коментар
Залишити коментар
Будь ласка, введіть ваше ім’я
Будь ласка, введіть коментар.
1000 символів
або Відмінити


Інші статті в категорії Освіта, наука