Дистанційна освіта — альтернатива звичайній школі чи «інший вид спорту»?

Дистанційна освіта — альтернатива звичайній школі чи «інший вид спорту»?

«Жива» школа, «Онлайн-навчання» або «Дистанційне» навчання. Що спільного та в чому різниця? У чому різниця між «піти на «дистанційку» у звичайній школі» та «вчитися» у дистанційній школі? Ми підозрюємо, що і досі багато хто плутає ці поняття. Через це множиться прикре непорозуміння та недовіра до дистанційної освіти. Але, виявляється, «дистанційка» може бути повноцінним та здоровим форматом освіти! Про те, ЯК це працює, ДЕ це працює і для КОГО це працює — наш компактний та корисний матеріал.

Онлайн та Дистанційне навчання — що спільного і в чому різниця?

Спільного небагато — і в тому, і в іншому випадку, учень фізично не відвідує школу.

Онлайн-навчання, як правило, синхронне. Існує суворий розклад, згідно з яким вчителі проводять «живі» уроки у реальному часі з усім класом одночасно. Вчителі можуть використовувати різні технології — вайбер, гугл-клас, зум …

Дистанційне навчання завжди асинхронне і завжди «24 на 7». Школа розробляє систему мотивації та систему навчання, вчитель надає матеріал для самостійного вивчення, а на очному занятті відбувається практичне закріплення. Кожен учень має власну траєкторію навчання та індивідуальний план-графік. Якщо школа по-справжньому «дистанційна», то в неї повинна бути єдина платформа, на якій, власно, і організовано весь навчальний процес. В Україні є лише одна подібна платформа — (СДН) «Евклід», що отримала Гріф Міністерства освіти і науки України «Схвалено для використання у загальноосвітніх навчальних закладах». Система Дистанційного Навчання (СДН) «Евклід» було розроблено у 2014-2015 роках спеціально для організації дистанційного навчання у Ліцеї «Ангстрем» .

На кого розраховано дистанційне навчання?

  • На дітей, які постійно проживають за межами України.
  • На дітей із ранньою профорієнтацією (спортсмени, музиканти тощо).
  • На дітей із обмеженими можливостями (за станом здоров’я).
  • На дітей, які бажають раціональніше використовувати навчальний час.

Як саме відбувається навчання на прикладі Ліцею «Ангстрем»?

Кожен учень має цілодобовий доступ до Особистого кабінету, тому вчитися можна за своїм розкладом і в своєму режимі.

Учень отримує доступ до всіх навчальних матеріалів та тестів всього семестру.

Пропонується стандартний розклад щотижня, але є можливість скласти власний розклад, наприклад, вчитися «блоками»: спочатку зайнятися «творчими» предметами, а потім перейти до математики.

Весь навчальний план та результати навчання видно у Щоденнику.

На сторінці “Консультації” можна записатися на індивідуальну онлайн-консультацію з учителем-предметником, а для “швидких” питань є чат із кожним учителем.

Починаючи з 5 класу, з основних предметів відбуваються щотижневі групові заняття — навчальні вебінари. На вебінарах вирішують завдання, обговорюють складні чи цікаві теми, практикують розмовну англійську.

Як виглядає типовий урок?

«Типових» уроків немає: різні класи, різні предмети, різні вчителі і цілі-завдання кожного уроку різні.

На навчальній платформі розміщено декілька тисяч адаптованих для дистанційного навчання материалів.

В уроках є відеолекції, презентації, ролики з прикладами розв’язання задач, аудіо, короткий конспект.

Обов’язковим є посилання на відповідні параграфи підручника.

Підручники пропонуються в електронному вигляді, доступ до підручників безкоштовний.

Часто в уроках є додатковий матеріал. Це для допитливих.

І як же можна без інтерактиву?!

Вчителі та програмісти ліцею розробили понад 100 інтерактивних лабораторних робіт, тренажерів та симуляцій.

Чи відрізняються програми при дистанційному та очному навчанні?

Незалежно від форми власності та форми навчання всі школи використовують навчальні програми, затверджені МОН України.

Робочий навчальний план Ліцею «Ангстрем», як і будь-яких інших шкіл України, складено на підставі Типового навчального плану МОН України.

Хто контролює успішність, перевіряє завдання та ставить оцінки, приймає іспити?

Здебільшого оцінювання відбувається автоматично, а творчі роботи (твори, виклади, есеї, завдання на побудову тощо) перевіряють «живі» вчителі. Усі оцінки та коментарі вчителів видно в Щоденнику.

Тести бувають різного ступеня важливості, тому навчальне навантаження учня можна трохи коригувати.

Двічі на рік з двох-трьох предметів (предмети обирає педрада) проводиться очна сесія. Очна сесія — це розмова вчителя з учнем при увімкнених камерах на тему пройденого матеріалу.

Очна сесія — обов’язковий захід, але якщо протягом семестру учень демонстрував активну життєву позицію та регулярно відвідував вебінари, то за очну сесію оцінку можна отримати «автоматом».

Як батьки можуть контролювати навчання своїх дітей?

Кожен з батьків на навчальній платформі має свій Батьківський кабінет.

Батьки мають такий самий доступ, як і їхні діти, до всіх навчальних матеріалів і функцій. У кожного з батьків є свій чат з адміністрацією та вчителями-предметниками, де можна отримати відповідь на запитання, висловити побажання або поскаржитися.

У випускних класах, окрім індивідуальних консультацій, проводяться загальні батьківські збори на тему профорієнтації, випускної документації, особливостей ДПА (ЗНО, НМТ).

Чи можна потім (у будь-який момент) перейти до іншої школи? Чи зараховуються оцінки?

У разі потреби учень може перейти протягом будь-якого навчального року до іншої школи. Для цього потрібно написати заяву із зазначенням причини переходу та надати довідку про зарахування до нової школи. Обмеження стосуються лише учнів 9 та 11 класів: для них перехід можливий до початку ІІ семестру (це пов’язано з оформленням випускної документації).

Після закінчення кожного навчального року учень отримує документ державного зразка (свідоцтво досягнень, табель, свідоцтво про базову загальну середню освіту, свідоцтво про повну середню освіту).

Підсумкові оцінки заносяться до особистої справи, протягом року можна отримати довідку з поточними оцінками.

Чи можна навчатися одночасно в іноземній школі та в дистанційній школі?

Так, можна за рахунок того, що в дистанційній школі навчання асинхронне, тобто вчитися можна у другій половині дня та у вихідні, а консультації та вебінари є як у першій половині дня, так і в другій.

Крім цього, залежно від класу оцінки з деяких предметів в іноземній школі можуть бути зараховані в дистанційній школі.


Коментарі

1
Залишити коментар
Залишити коментар
Будь ласка, введіть ваше ім’я
Будь ласка, введіть коментар.
1000 символів
або Відмінити
Ігор, 03.07.2023, 12:14

Корисна інформація для батьків, які переймаються освітою дітей у комфортних умовах. Бо всі ці "онлайн-уроки" у звичайних школах о 8-й ранку - суцільна профанація дистанціної форми навчання та насильство над освітою взагалі)) Зрозуміло, що дистанційна освіта вимагає самостійної роботи, чималого рівня самоорганізації ті відповідальності. Але якщо все це є і підкріплене адекватно працюючою платформою та чуйними вчителями,то все буде ОК.


Залишити коментар

Інші статті в категорії Освіта, наука