Маркетинг: усе про спеціальність 075
Під час вступної кампанії 2023 року абітурієнти подали 23 503 заяви на спеціальність «Маркетинг». Якщо ви також бажаєте пов’язати своє життя з маркетингом, прочитайте, що потрібно для вступу на маркетинг, який прохідний бал на спеціальність 075 та ким можна працювати за спеціальністю «Маркетинг».
Загально про спеціальність 075 «Маркетинг»
Спеціальність 075 «Маркетинг» входить до галузі знань 07 «Управління та адміністрування».
Маркетинг — це визначення та керування бажаннями й потребами споживачів (покупців) для формування попиту на товари та послуги. Маркетологи затребувані на ринку праці, позаяк від уміння розрекламувати продукт, налаштувати комунікацію зі споживачами, правильно презентувати компанію чи організацію на ринку залежить добробут та прибуток компаній приватного, неприбуткового і навіть державного сектору. Адже правильне позиціонування, ціноутворення та реклама потрібні всім учасникам економічних відносин.
Спеціальність 075 «Маркетинг» незмінно тримається у п’ятірці найбажаніших спеціальностей серед вступників. Такий інтерес пояснюється популярністю професії маркетолога та великою кількістю спеціалізацій, де кожен випускник зможе знайти себе, — від маркетолога-аналітика до піарника чи фахівця із цифрового маркетингу. За ринкової економіки, яка ґрунтується на принципах конкуренції та вільного підприємництва, фахівці з маркетингу затребувані у всіх галузях, мають гідну заробітну плату та безліч варіантів для самореалізації.
Що вивчають на спеціальності «Маркетинг»
В основі всіх навчальних планів у майбутніх маркетологів — економічні та маркетингові дисципліни. Оскільки маркетолог має розумітися на ринку та економічних відносинах, на факультеті маркетингу ви вивчатимете економіку України та міжнародну економіку, макро- та мікроекономіку, організацію торгівлі та економіку підприємства.
Серед маркетингових дисциплін на вас очікують власне маркетинг, вивчення поведінки споживачів, ціноутворення, маркетингові дослідження тощо.
Також ви ймовірно вивчатимете вищу математику, статистистику та фінанси.
Докладно про предметну область, компетенції випускників та зміст навчальних програм маркетологів викладено у стандарті вищої освіти за спеціальністю 075 «Маркетинг».
Де навчатися на маркетолога
Якщо ви вже визначилися зі спеціальністю, час обрати найкращий для вас виш. У цьому вам допоможе інструкція Як вибрати, куди піти вчитися. Також подивіться, які ЗВО користувалися популярністю серед абітурієнтів попередніх років.
Найпопулярніші університети серед вступників на маркетинг за результатами вступної кампанії 2023 року:
- Державний торговельно-економічний університет.
- Київський національний економічний університет ім. В. Гетьмана.
- Національний університет «Львівська політехніка».
- Львівський національний університет ім. І. Франка.
- Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут ім. І. Сікорського».
- Національний авіаційний університет.
- Київський національний університет ім. Т. Шевченка.
- Київський національний університет технологій та дизайну.
- Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича.
- Прикарпатський національний університет ім. В. Стефаника та Національний університет «Києво-Могилянська академія» (однакова кількість поданих заяв).
З якими балами можна вступити на маркетолога
У 2024 році прохідний бал для вступу на «Маркетинг» на бюджет має бути вище за 130. Для вступу на контракт кожен ЗВО встановлює мінімальний бал самостійно, але він має бути вище 100.
Щоб зорієнтуватися, скільки потрібно балів щоб поступити на маркетолога, візьміть до уваги прохідні бали попередньої вступної кампанії — так ви зможете розрахувати шанси на вступ до конкретного вишу.
Середній прохідний бал дивіться через пошук спеціальності «Маркетинг» на сторінках ЗВО та Коледжі.
- Найвищий середній прохідний бал — 175,5 у Таврійському державному агротехнологічному університеті ім. Д. Моторного.
- Найнижчий середній бал — 134,8 у Київському професійно-педагогічному фаховому коледжі ім. А. Макаренка.
Дізнатися, як розраховується конкурсний бал, ви можете у статті Вагові коефіцієнти та конкурсний бал 2024.
Як та коли вступати на маркетинг
- Після 9 класу ви можете вступити до коледжу на основі співбесіди та мотиваційного листа. Вступ почнеться з реєстрації електронних кабінетів вступника 25 червня 2024 року.
- Після 11 класу ви можете вступити до коледжу чи університету. Для вступу в університет вам потрібні результати НМТ та мотиваційний лист. Вступ на бакалаврські програми почнеться з реєстрації електронних кабінетів вступника 1 липня 2024 року.
Скільки років треба вчитися на маркетинг
Основа вступу та тип закладу |
Тривалість навчання |
---|---|
Після 9 класу в коледжі |
2 роки 10 місяців / 3 курси |
Після 11 класу в коледжі |
1 рік та 10 місяців / 2 курси |
Після 11 класу на бакалавра у ЗВО |
3 роки 10 місяців / 4 курси |
Після коледжу на бакалавра у ЗВО |
2 роки 10 місяців / 3 курси |
Після бакалавра на магістра у ЗВО |
1 рік 4 місяці |
Що готувати для вступу на маркетинг
Для вступу на маркетинг вам знадобляться результати НМТ, який у 2024 році пройде за схемою 3+1. На вас очікують 3 обов’язкових предмети (українська мова, математика та історія України) та 1 предмет на вибір (іноземна мова, хімія, фізика, біологія, українська література та географія). Детально про тестування 2024 року читайте у статті Як пройде НМТ 2024 та в телеграм-каналі для вступників.
Радимо при підготовці приділити найбільше уваги українській мові та математиці, адже у 2023 році саме ці предмети мали найбільші вагові коефіцієнти (0,35 та 0,4 відповідно) та сильніше впливали на розрахунок конкурсного бала. Серед предметів на вибір зверніть увагу на географію — її ваговий коефіцієнт також становить 0,35. Як рахуються бали, ми розповіли у статті Вагові коефіцієнти та конкурсний бал 2024.
При підготовці до НМТ 2024 користуйтеся перевіреними та безплатними ресурсами та матеріалами, які ми для вас відібрали.
Також усі вступники при вступі подають мотиваційні листи. Дізнайтеся, як його оцінюватимуть та як правильно написати мотиваційний лист.
Скільки коштує навчання на маркетолога
Ціна за рік навчання на маркетингу залежить від міста та розцінок конкретного вишу. У середньому рік навчання коштує 22 000–26 000 гривень.
Найдорожчі освітні програми з маркетингу у Києво-Могилянській академії — 65 000 гривень / рік, Університеті ім. А. Нобеля — 51 600 грн / рік (для 1 курсу), Київському національному університеті ім. Т. Шевченка — 50 000 гривень за рік.
У коледжах здобути спеціальність маркетолога можна дешевше. В середньому ціна навчання за рік коливається від 15 000 до 20 000 гривень.
Вартість навчання за кожною спеціальністю ви можете подивитися на сторінках розділів ЗВО чи Коледжі.
Різниця між спеціальностями, або ж спеціальності, схожі на маркетинг
Можемо пожартувати, що маркетинг єдиний у своєму роді. Та є кілька спеціальностей, які також вивчають поведінку людей та торговельно-економічні відносини.
- 054 «Соціологія». Ця спеціальність належить до галузі знань 05 «Соціальні та поведінкові науки». Соціологія вивчає саме суспільство, природу суспільних інститутів та процесів. Зокрема соціалогів вчать проводити соціологічні, маркетингові та політичні дослідження.
- 073 «Менеджмент». Менеджмент належить до тієї ж галузі знань, що і маркетинг, а саме — 07 «Управління та адміністрування». Студенти вчаться управляти економічними, фінансовими, маркетинговими, збутовими підрозділами підприємства, тому менеджери розуміють основи маркетингу.
- 076 «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність», належить до галузі знань 07 «Управління та адміністрування». Ця спеціальність для тих вступників, які бажають вивчати не лише маркетинговий бік діяльності підприємництва та збільшення його прибутку, а й всебічний розвиток підприємства, разом із оптимізацією та розвитком усіх сфер його діяльності.
Ким працювати за спеціальністю «Маркетинг»
Маркетологи мають попит у різних сферах економіки, для спеціалістів із просування знайдеться місце і на виробництві, і у громадській чи благодійній організації, і у державному апараті, і в диджитал-агенції чи ІТ, і в агросекторі тощо. Також фахівці з маркетингу можуть працювати самі на себе — бути консультантами, експертами, мати власне маркетингове агенство. Зараз особливо затребувані спеціалісти з диджитал-маркетингу, які можуть вести кілька клієнтів одночасно або долучатися до окремих проєктів. Дізнайтеся більше про диджитал-маркетолога в освітньому серіалі від Дія.Освіта.
Професії для спеціалістів з маркетингу:
- маркетолог;
- диджитал чи інтернет-маркетолог;
- бренд-менеджер;
- еvent-менеджер;
- PR-менеджер;
- мерчандайзер;
- копірайтер;
- SMM-менеджер;
- SEO-спеціаліст;
- PPC-спеціаліст;
- product-менеджер;
- арт-директор;
- менеджер з реклами;
- маркетолог-аналітик тощо.
Дізнайтеся більше про інші спеціальності:
- 132 «Матеріалознавство»;
- 131 «Прикладна механіка»;
- 071 «Облік і оподаткування»;
- 076 «Підприємництво та торгівля»;
- 256 «Національна безпека»;
- 291 «Міжнародні відносини, суспільні комунікації та регіональні студії»;
- 125 «Кібербезпека та захист інформації»;
- 221 «Стоматологія;
- 227 Терапія та реабілітація»;
- 222 «Медицина»;
- 051 «Економіка»;
- 081 «Право»;
- 122 «Комп’ютерні науки»;
- 053 «Психологія»;
- 035 «Філологія»;
- 073 «Менеджмент»;
- 022 «Дизайн».
Дивіться офіційну та перевірену інформацію про вступну кампанію 2024 у розділі Вступ. За важливими новинами зручно слідкувати в телеграм-каналі для вступників.
Коментарі
Невірно заповнені поля відзначені червоним.
Будь ласка, перевірте форму ще раз.
Ваш коментар відправлений і буде доступний на сайті після перевірки адміністратором.