Мерчендайзер

У перекладі з англійської «merchandising» — планування та стимулювання збуту. Він складається з цілого комплексу заходів, кінцева мета яких — збільшення обсягу продажу товару в конкретній торговельній точці. У цьому його головна відмінність від реклами. Мерчендайзери працюють на місцях і відповідають за те, щоб саме їхній товар продавався краще за інших в роздрібних магазинах.

Специфіка професії

Зазвичай під опікою мерчендайзера перебувають від трьох до двадцяти магазинів. За робочий день в ідеалі потрібно об'їхати їх усі. На практиці, якщо «підопічних» багато, відвідувати кожну точку треба не рідше, ніж раз на тиждень-два. Невипадково роботодавці воліють брати на роботу мерчендайзерів з особистим автомобілем. Встигнути скрізь, користуючись громадським транспортом, практично нереально.

Місце роботи

Оптова та роздрібна торгівля.

Особисті якості

Якщо аналітичні здібності потрібні не завжди, то ретельність, комунікабельність, впевненість у собі, переконливість — якості, необхідні всім мерчендайзерам без винятку. Саме ці риси заохочуються роботодавцями і можуть переважити профільну освіту і досвід роботи.

Кар'єра

У більшості випадків мерчендайзер — це стартова позиція. Наполегливі та цілеспрямовані довго на цьому етапі не затримуються, і вже через півроку-рік стають старшими мерчендайзерами.

Наступна сходинка кар'єрних сходів — супервайзер. Цей спеціаліст керує групою мерчендайзерів: координує їх роботу, пояснює стратегію проведення рекламної кампанії, прийняту на даний момент в фірмі. Супервайзер спілкується з керівництвом компанії, від якого отримує безпосередні вказівки.

Через кілька років супервайзер може вирости до торгового представника компанії у районі, місті і навіть регіоні. Вища ступінь — керівник торгового представництва міжнародної компанії в будь-якій країні або групі країн.
Інший варіант розвитку кар'єри — реклама та маркетинг. Деякі мерчендайзери переходять у рекламні відділи своїх компаній і досягають на цьому шляху великих висот — накопичений досвід дозволяє.

Зарплата мерчендайзера залежить від досвіду, рівня компанії, обсягу роботи. Деякі роботодавці виплачують відсотки від продажу, щоб додатково стимулювати співробітників.

Дещо окремо стоять мерчендайзери, які працюють в компаніях елітного сегмента. Щоправда, у таких компаніях потрібно вільне володіння англійською мовою, оформлювальні навички, аналітична робота, контроль за дотриманням фірмового стилю.

Освіта

Абсолютна більшість роботодавців надають перевагу набору молодих співробітників (18-25 років) і самостійному вирощуванні кадрів. Для цього при великих торгово-виробничих компаніях діють спеціальні навчальні центри.

Вступникам, які обирають майбутню професію та готуються до вступної кампанії, радимо скористатись докладною покроковою інструкцією зі вступу до навчального закладу. За допомогою цієї інструкції ви зможете вибрати спеціальність та ЗВО, підготуватись до іспитів, розібратись в правилах і нюансах вступу, зібрати всі документи та не пропустити терміни їхньої подачі.

Дивіться також усі ЗВО/ВНЗ в Києві, коледжі в Києві, курси в Києві, репетиторів в Києві, тренінги в Києві, роботу в Києві.


Інші професії в категорії «Маркетинг, реклама та PR»