Мерчендайзер
Категорія: Маркетинг, реклама та PR
У перекладі з англійської «merchandising» — планування та стимулювання збуту. Він складається з цілого комплексу заходів, кінцева мета яких — збільшення обсягу продажу товару в конкретній торговельній точці. У цьому його головна відмінність від реклами. Мерчендайзери працюють на місцях і відповідають за те, щоб саме їхній товар продавався краще за інших в роздрібних магазинах.
Специфіка професії
Зазвичай під опікою мерчендайзера перебувають від трьох до двадцяти магазинів. За робочий день в ідеалі потрібно об'їхати їх усі. На практиці, якщо «підопічних» багато, відвідувати кожну точку треба не рідше, ніж раз на тиждень-два. Невипадково роботодавці воліють брати на роботу мерчендайзерів з особистим автомобілем. Встигнути скрізь, користуючись громадським транспортом, практично нереально.
Місце роботи
Оптова та роздрібна торгівля.
Особисті якості
Якщо аналітичні здібності потрібні не завжди, то ретельність, комунікабельність, впевненість у собі, переконливість — якості, необхідні всім мерчендайзерам без винятку. Саме ці риси заохочуються роботодавцями і можуть переважити профільну освіту і досвід роботи.
Кар'єра
У більшості випадків мерчендайзер — це стартова позиція. Наполегливі та цілеспрямовані довго на цьому етапі не затримуються, і вже через півроку-рік стають старшими мерчендайзерами.
Наступна сходинка кар'єрних сходів — супервайзер. Цей спеціаліст керує групою мерчендайзерів: координує їх роботу, пояснює стратегію проведення рекламної кампанії, прийняту на даний момент в фірмі. Супервайзер спілкується з керівництвом компанії, від якого отримує безпосередні вказівки.
Через кілька років супервайзер може вирости до торгового представника компанії у районі, місті і навіть регіоні. Вища ступінь — керівник торгового представництва міжнародної компанії в будь-якій країні або групі країн.
Інший варіант розвитку кар'єри — реклама та маркетинг. Деякі мерчендайзери переходять у рекламні відділи своїх компаній і досягають на цьому шляху великих висот — накопичений досвід дозволяє.
Зарплата мерчендайзера залежить від досвіду, рівня компанії, обсягу роботи. Деякі роботодавці виплачують відсотки від продажу, щоб додатково стимулювати співробітників.
Дещо окремо стоять мерчендайзери, які працюють в компаніях елітного сегмента. Щоправда, у таких компаніях потрібно вільне володіння англійською мовою, оформлювальні навички, аналітична робота, контроль за дотриманням фірмового стилю.
Освіта
Абсолютна більшість роботодавців надають перевагу набору молодих співробітників (18-25 років) і самостійному вирощуванні кадрів. Для цього при великих торгово-виробничих компаніях діють спеціальні навчальні центри.
Усі ЗВО/ВНЗ в Києві, а також коледжі в Києві, курси в Києві, репетитори в Києві, тренінги в Києві, робота в Києві
Інші професії в категорії «Маркетинг, реклама та PR»
- Агент рекламний
- Арт-директор
- Бренд-менеджер
- Кліпмейкер
- Копірайтер
- Креативний директор
- Лобіст (GR-спеціаліст)
- Маркетолог
- Медіабайер
- Медіапланер
- Менеджер з PR
- Менеджер по рекламі
- Менеджер по роботі з клієнтами
- Мерчендайзер
- Регіональній менеджер
- Соціолог
- Спічрайтер
- Супервайзер
- ТБ-байер
- Трейд-маркетинг менеджер
- BTL-менеджер
- P.O.S.-спеціаліст
- PR-спеціаліст
- Product-менеджер
- HR, кадрові служби5
- IT, комп'ютери та Інтернет21
- Авіація і космос1
- Гуманітарні науки5
- Природничі науки и дослідження2
- Краса та здоров'я8
- Культура, мистецтво, дизайн26
- Маркетинг, реклама та PR24
- Медицина, фармацевтика25
- Нерухомість, будівництво, архітектура22
- Освіта та педагогіка4
- Охорона, безпека, міліція9
- Право, політика10
- Ресторани, харчування10
- Секретаріат, діловодство, АГВ9
- Сільське і водне господарство2
- Сфера обслуговування9
- ЗМІ, видавництво, поліграфія9
- Страхування5
- Телекомунікації та зв'язок2
- Техніка, технології, виробництво15
- Торгівля, логістика, ЗЕД10
- Транспорт, автобізнес7
- Туризм, готельна справа1
- Фінанси, бухгалтерія, банк18
- Фітнес і спорт5
- Шоу-бізнес6