ТБ-байер
Категория: Маркетинг, реклама та PR
В індустрії моди байєри фахівці, яких поважають. Саме вони обирають з колекцій відомих дизайнерів ті речі, які потім з'являються у модних бутіках. Від їхньої думки залежить успіх і доходи будь-якого дизайнера. Мало зробити гарну річ і показати її на подіумі. Її ще треба продати. Мода, перш за все, - бізнес. Байєри це розуміють краще, ніж хто-небудь інший. І при підборі колекцій керуються потребами клієнтів. Куплять такі речі чи ні? Питання аж ніяк не пусте, з огляду на вартість. Нереалізована колекція - прямі збитки.
Байінг важка робота. Завжди є ризик придбати не те, що потрібно. Усе залежить від інтуїції та знання смаків покупців. Байєр не просто товарознавець, який підбирає асортимент товару в магазині. Він тонкий стиліст, здатний оцінити одяг як витвір мистецтва.
Байєр купує одяг не лише для еліти. Він може також займатися і формуванням асортименту для масового покупця. Але від цього суть професії не змінюється.
У штаті престижних магазинів модного одягу часто не один, а кілька байєрів. У кожного свій напрямок. Одні закупають чоловічий одяг, інші - жіночий, треті - спортивні костюми, четверті - ексклюзивні речі.
При надходженні кожної нової колекції байєр консультує продавців бутіка. Пояснює, як речі компонувати одні з одними і з іншими колекціями. Адже одяг на вішалці виглядає зовсім інакше, ніж на манекенах. Байєр має донести до продавців ідеологію продукту, навчити їх грамотно пропонувати товар клієнту.
Специфіка професії
Плюси професії
- можливість подорожувати;
- знайомство з новими колекціями та яскраві враження;
- причетність до світу моди;
- приємно своєю роботою підвищувати людям настрій, робити їх красивими, чути слова подяки;
- спілкування з цікавими творчими особистостями: дизайнерами, художниками, модельєрами.
Мінуси професії
- відповідальна робота - постійно ризикуєш великими грошима;
- немає можливості відпочити, розслабитися: один сезон закінчується - починається наступний;
- ненормований робочий день;
- часті відрядження;
- неможливість постійно знаходитися поруч з близькими людьми: сьогодні Париж, завтра - Мілан, післязавтра - Лондон.
Місце роботи
У сучасних модних бутіках.
Особисті якості
З креативної і з комерційної точки зору байєр - основна фігура в бутіку. Від нього залежить весь асортимент. При підборі речей потрібно бути максимально обережним. Але у той же час вміти і ризикувати: іноді маловідомий дизайнер створює гарну колекцію і потрібно не побоятися її купити. Байєр повинен володіти особливим чуттям, яке допомагає грамотно і комерційно вигідно формувати асортимент.
Кар'єра
Більшість перших байєрів в Україні, як правило, були також господарями бутиків. У цьому випадку вища точка кар'єри в області байінга вже досягнута. Однак сьогодні байєри виділяються в окрему професійну групу та їх наймають як будь-яких інших фахівців.
Освіта
Байєр повинен мати досвід роботи в бутіку, стежити за всім, що відбувається у світі моди, відвідувати тижні pret-a-porte, працювати з дизайнерами, відчувати смаки клієнтів, багато подорожувати, вільно володіти іноземною мовою.
Професійних байєрів в університетах поки не готують. Однак можна сказати з упевненістю, що подібному фахівцю підійде будь-яка освіту, яка розвиває почуття композиції, смаку, пропорції, гармонії, дає уявлення про дизайн. Не завадять також відомості з галузей економіки та маркетингу. Для цього добре підійдуть факультети Менеджмент, Маркетинг або Дизайн.
Усі ЗВО (вузи) в Києві, а також коледжі в Києві, курси в Києві, репетитори в Києві, тренінги в Києві, робота в Києві
Інші професії в категорії «Маркетинг, реклама та PR»
- Агент рекламний
- Арт-директор
- Бренд-менеджер
- Кліпмейкер
- Копірайтер
- Креативний директор
- Лобіст (GR-спеціаліст)
- Маркетолог
- Медіабайер
- Медіапланер
- Менеджер з PR
- Менеджер по рекламі
- Менеджер по роботі з клієнтами
- Мерчендайзер
- Регіональній менеджер
- Соціолог
- Спічрайтер
- Супервайзер
- ТБ-байер
- Трейд-маркетинг менеджер
- BTL-менеджер
- P.O.S.- спеціаліст
- PR-спеціаліст
- Product-менеджер
- HR, кадрові служби5
- IT, комп'ютери та Інтернет21
- Авіація і космос1
- Гуманітарні науки5
- Природничі науки и дослідження2
- Краса та здоров'я8
- Культура, мистецтво, дизайн26
- Маркетинг, реклама та PR24
- Медицина, фармацевтика25
- Нерухомість, будівництво, архітектура22
- Освіта та педагогіка4
- Охорона, безпека, міліція9
- Право, політика10
- Ресторани, харчування10
- Секретаріат, діловодство, АГВ9
- Сільське і водне господарство2
- Сфера обслуговування9
- ЗМІ, видавництво, поліграфія9
- Страхування5
- Телекомунікації та зв'язок2
- Техніка, технології, виробництво15
- Торгівля, логістика, ЗЕД10
- Транспорт, автобізнес7
- Туризм, готельна справа1
- Фінанси, бухгалтерія, банк18
- Фітнес і спорт5
- Шоу-бізнес6